Ефект метелика: як у моду повернувся максималізм
Дизайнери відмовляються від жорсткого прагматизму на користь мрії: на зміну стриманим костюмним двійкам приходить убрання з анімалістичними принтами й бальні сукні з кринолінами.
Текст: Рената Харькова
На останньому паризькому показі Lemaire я мимоволі прислухалася до розмов навколо. Аж надто бурхливо обговорювали дефіле Dries Van Noten, що закінчилося годиною раніше. "Ви тільки подивіться на це!" — звернулася до мене випадкова сусідка, показуючи фото на екрані iPhone. Її подивування можна було зрозуміти: на аскетичному сірому подіумі змішалися в какофонію квіткові принти, рюші в горох і гордо випнуті вгору плюмажі. Такої оглушливої еклектики навіть від ван Нотена, який філігранно працює на контрастах, ніхто не очікував.
Цього сезону бельгійський дизайнер об’єднав зусилля з Крістіаном Лакруа — іконою бонвіванської моди 80-х XX ст., який одягав жінок у розкішні сукні, добре знайомі за гардеробом героїнь серіалу "Династія", — з бантами, мереживним декором та об’ємними плечима. Цей парний сет дизайнери відіграли на ура: тигровий принт змагався із зебровим; кокетливий "горошок" сусідив із квітковою вишивкою; жакард, тафта, пір’я і паєтки розцвічували прозорі топи й штани-карго в стилі 90-х.
Після цього шоу в умах редакторів, що висвітлювали події Паризького тижня, сталося коротке замикання. Мальовничий коктейль з неправильностей, помилок і всіляких "занадто" на спільному показі Лакруа і ван Нотена виявився видовищем набагато захопливішим, ніж покази хрестоматійних колекцій на тему "базового гардероба сучасної жінки" — з оптимальним, на думку менеджменту, асортиментом брючних костюмів і бежевих тренчів.
Втім у сучасної жінки з гардеробом давно все гаразд. Навряд чи можна знайти ту, у якої не знайдеться потрібних джинсів, об’ємного жакета або багатофункціонального плаща. Модне пропонування давно вийшло з берегів — ідеальних речей удосталь, і на цьому тлі знуджені редактори й клієнти відчувають ностальгію. Вони хочуть, щоб як 20-30 років тому колекції вражали в самісіньке серце, убрання викликало емоції, а кожен вихід у світ ставав гімном високому стилю.
Дріс ван Нотен і Крістіан Лакруа цього сезону не самотні у своїй помпезній надмірності. Алессандра Річ створює ідеальну й зовсім не прозаїчну уніформу для підкорення світу — твідові костюми й мереживні сукні, розшиті кристалами й стразами. Альтернатив у потенційних героїнь Tatler майже не виявилося, тому на масштабних заходах їм доводиться миритися з double dressing. Це має дуже кумедний вигляд.
Креативний директор Saint Laurent Ентоні Ваккарелло не змінює ДНК дорученого йому Дому й у новому сезоні демонструє омаж класичного смокінга. Цього разу він густо розшиває блискучими паєтками приталені двобортні жакети, штани-сигарети, а також комбінезони — у таких відразу хочеться опинитися в барі паризького Ritz.
Квінтесенцією бунтівного духу стала колекція Демни Гвасалії для Balenciaga — дизайнер переосмислює класичні костюми політиків, адвокатів і соцпрацівників на кутюрному рівні. Одне з кращих шоу сезону поєднало в собі головні мотиви сучасної моди: потяг до уніфікації, ескапізм і тугу за минулим. А фінальний вихід моделей у бальних сукнях з велетенськими кринолінами, на які надихнули полотна іспанських майстрів, став одним з найбільш розтиражованих в Instagram сюжетів Тижня моди.
У тому ж Instagram ексцентричне вбрання в стилі героїнь комедійного британського серіалу Absolutely Fabulous, життя яких — суцільне дозвілля, цінується набагато більше, ніж базовий гардероб у дусі нового мінімалізму. У гонитві за увагою й лайками модні медіа та їхні головні герої конкурують з активними користувачами соцмереж. А що може бути ефектнішим у цьому змаганні за криноліни, сяйні міні й твори високого ювелірного мистецтва, гідні невтомних модниць Едіни Монсун і Петсі Стоун? У 2020 році знімком у білій футболці на тлі білої стіни вже нікого не здивуєш. І слава Богу!