RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Як ефективно працювати з інфлюенсерами: розповідає агенція WhyNot? Enot

24 травня 2021

На сьогодні інфлюенсери — один з тих каналів залучення нових клієнтів, що стрімко росте й розвивається. Завдяки співпраці з лідерами думок можна легко й швидко сформувати громадську думку та просунути свій бренд на новий рівень. Однак не всі знають, як правильно взаємодіяти з блогерами, щоб отримати бажаний результат від співпраці. Vogue.ua поспілкувався з представниками провідної української агенції інфлюенсер-маркетингу WhyNot? Enot і з’ясував таємниці в роботі з лідерами думок — від постанови мети до кінцевого результату.

Команда WhyNot? Enot

Прогнозується, що обсяг світового ринку інфлюенсерів стрімко зростатиме до 2022 року. Як ви оцінюєте ситуацію на українському ринку?

«В Україні досить великий ринок інфлюенсерів і головне, над чим нині триває робота, — це його стандартизація. Є багато людей, які серйозно вкладаються в розвиток власних каналів, але для того, щоб стати справжнім лідером думок, не досить лише фінансових інвестицій, потрібно підходити до цього питання стратегічно: комунікація, ціноутворення, позиціювання й вибудовування селф-бренду, привабливого для рекламодавців. Багато інфлюенсерів старанно над цим працюють, тому до 2022-го все буде тільки яскравіше і професійніше!» — розповідає СЕО агентства WhyNot? Enot Євген Таллер.

Як змінився ринок через ковід?

Ринок злетів. У людей зросла потреба в соцмережах. Закриті кордони й карантинні обмеження ще більше прив’язали нас до екранів смартфонів. І там, де впав попит на зовнішню рекламу й ТБ, збільшився попит на інфлюенсер-маркетинг.

Команда WhyNot? Enot

У чому полягає ваша робота як агенції?

Ми — сполучна ланка між брендами й блогерами, їхні довірені особи, адвокати. Ми підбираємо інфлюенсерів під завдання, пропонуємо ефективні інструменти й завжди ведемо комунікацію так, щоб обидві сторони були задоволені.

Як правильно взаємодіяти з блогерами?

Потрібно розуміти, що це теж своєрідні бренди. Вони мають свою лояльну аудиторію, ton of voice і репутацію. Тому важливо, щоб продукт, який рекламує блогер, справді йому був цікавий і «метчився» з брендом.

Як не помилитися й вибрати правильного блогера для співпраці, які є критерії?

Найголовніше — аудиторія блогера і те, як він з нею комунікує. Якщо вона відповідає тій, на яку бренд націлює свою комунікацію, — результат не змусить на себе чекати.

СЕО Євген Таллер і СОО Спартак Велішаєв

На що найчастіше звертають увагу рекламодавці?

Останнім часом стало трендовим поняття «екологічний блогер», але це не та людина, яка дбає про довкілля. Це блогер, який ретельно підбирає свої слова, який передусім толерантний зі своєю аудиторією, пропагує гнучкий ЗСЖ і розуміє, що таке репутаційні ризики.

У чому відмінність співпраці з макроблогерами, мікроблогерами, селебриті, нішевими блогерами?

Що відоміший блогер, то більше деталей потрібно обговорити. Не тільки бренд ризикує відвернути аудиторію від свого продукту, а й інфлюенсери ризикують втратити репутацію й аудиторію. Мікро- і наноблогери нині дуже цінні, тут працює партизанський маркетинг, їхні блоги не перенасичені рекламою, відповідно будь-яка співпраця сприймається як особиста рекомендація, що має хорошу ефективність.

Команда WhyNot? Enot

У чому перевага співпраці з блогером через агенцію проти співпраці безпосередньо з блогером?

Бренд добре знає свій продукт. Агенція інфлюенсер-маркетингу знає, як і з ким про цей продукт розповісти потрібній аудиторії. До того ж це завжди гарантія того, що все піде за планом.

Формати співпраці — які вони?

Найпростіший — огляди, блогер ділиться своїми враженнями про продукт. Наймасштабніший — амбасадорство, лідер думок стає обличчям бренду й несе його цінності в маси. Серед інших популярних форматів: розіграші подарунків, прямі ефіри, нативна інтеграція, креативна розсилка.

Які найпоширеніші помилки в роботі з інфлюенсерами? Чого не варто робити в співпраці з блогерами?

По-перше, це вибір невідповідного блогера. Не завжди потрібно дивитися на кількість підписників, важливіша аудиторія і її відповідність продукту. По-друге, це розмите або некоректне ТЗ. Блогер не знає продукту й цілей кампанії так само добре, як і бренд-команда. Щоб потім не «бити посуду», краще все добре деталізувати. По-третє, це робота без договору. Дзвінки, слова, месенджери — це все непогано. Але завжди ефективніше закріплювати деталі співпраці договором.

Команда WhyNot? Enot

Які нині розцінки на ринку інфлюенсерів?

Варіація цін коливається від кількох тисяч гривень до 10 тис. доларів. На ціну впливає багато чинників. Тут відіграє роль і кількість підписників, і специфіка проєкту, і, безумовно, рівень блогера. Якщо взяти середній чек блогера з мільйонною аудиторією, то ціна за пост становитиме 2000 доларів, за серію сториз — 1000 доларів.

Чим відрізняється робота з блогерами на різних майданчиках? Який майданчик нині найефективніший — YouTube, Instagram, TikTok, подкасти?

На будь-якому майданчику правило буде єдине — знайти підхід до блогера. Він уже має аудиторію, вона йому довіряє. Важливо, щоб і продукт, і умови співпраці були цікаві блогерові. Питання ефективності безпосередньо залежить від поставленого завдання. Адже кожен майданчик має свою аудиторію і свої механізми впливу на неї.

Команда WhyNot? Enot

Як оцінити ефективність рекламної співпраці з блогером? Чи коректно запитувати статистику після виходу публікації в інфлюенсера?

Основні KPI — це охоплення, кількість уподобайок, коментарів, збережень, переглядів сториз. Вони дають змогу оцінити результат співпраці.

Розкажіть про свою найцікавішу співпрацю.

Одним з найяскравіших був кейс для SWEET.TV. Замість традиційної платної співпраці з блогерами, ми запропонували їм спрямувати всі сили на боротьбу за Mercedes C-class Coupe. Що більше рефералів приведе інфлюенсер, то більше шансів має виграти приз. Як результат — 83 млн загального охоплення, 16 млн унікального та просто неймовірні показники щодо відвідування й продажу контенту SWEET.TV.

Фотограф: Дмитро Мунтян

Стиліст: Даша Гайдай

MUA: Анастасія Охріменко

Ще в розділі Бренд

Популярне