До #VogueUAconference залишилось

Етика моди: Тетяна Соловей про підсумки конференції Fashion Tech Talks

13 червня 2018

«Навіщо просувати ідею етичної моди споживачеві? Наше завдання – вчених, виробників – зробити правильний продукт і покласти на найпомітніше місце в магазині той, що найменш шкідливий для планети», – пояснює Кароль Коллет, керівник центру Textile Futures Research коледжу Сент-Мартінс.

Рекламна кампанія еколінії H&M Conscious

Кароль більше 40 років тому ініціювала дисципліну «Текстиль майбутнього», під яку в коледжі запустили лабораторію і курс. На конференції Fashion Tech Talks доповідає про результати її експериментів в області синтетичної біології, які тягнуть на впевнений зачин для наукової фантастики. Теза Кароль: технології потрібно розробляти, спостерігаючи над живою природою. До 2050 року ми зможемо перейти на рослини – інженерні конструкції. З їх допомогою зможемо все, наприклад, вирощувати їжу і тканину, як в проекті Biolace ( «рослини стають живими машинами, яким просто необхідна вода і сонце») – ось над землею зростає базилік, в землі – коріння у вигляді мережива.

На одній з панельних дискусій про необхідність системних змін в моді на Fashion Tech Talks Кароль Коллет бере участь разом з главою напрямку свідомої моди H&M, Ганною Гедою і Амандою Паркс, головою департаменту інновацій Future Tech Lab.

Анна Геда, голова напрямку свідомої моди H&M, і Арті Зігхамі, голова відділу аналітики і штучного інтелекту H&M

H&M одна з перших кампаній в світі, що почала створювати колекції з перероблених матеріалів і рекламувати ідею ресайклінгу за допомогою головних осіб індустрії. Топ-моделі на кшталт Наталії Водянової або Крісті Тарлінгтон у рекламі лінії Conscious Exclusive, створеній в рамках замкнутого циклу виробництва, доповнюють загальну стратегію H&M 2030 перейти на використання перероблених і етичних матеріалів, а до 2040 – виробництва без вихлопів парникового газу.

Компанія Future Tech Lab в жовтні 2017 на Тижні моди в Парижі з ініціативи Мирослави Думи влаштувала презентацію проектів етичної моди в Google Arts & Culture Lab, де вперше широко представила передові технологічні проекти широкій модній публіці, до того лише здалеку знайомій з питанням.

У компанії таких полум'яних популяризаторів свідомої моди ідея Кароль Коллет про те, що споживачеві не варто розтлумачувати ідеї етичного виробництва, спершу звучить дивно, а потім – дуже логічно. Технології, націлені на екологічне перезавантаження процесу модного виробництва, повинні стати безальтернативною версією розвитку моди.

Кароль Коллет, керівник центру Textile Futures Research коледжу Сент-Мартінс

Втім, поки без альтернатив не вийде. «До 2030 року нас буде 8,5 більйонів. Нам буде потрібна нова планета», – розпочала свій виступ Анна Геда. У неї – статистика, яка стимулює залучати кінцевого споживача в цикл правильної моди. За її словами, 200% впливу на навколишнє середовище від продукту H&M справлений покупцями, яким треба допомагати діяти свідомо.

Конференція Fashion Tech Talks відбувається в Стокгольмі вдруге за підтримки головної модної компанії країни H&M, державного агентства з інновацій в Швеції Vinnova і фонду сталого розвитку Axfoundation Антонії Акссон Йонсон (створений 1993 року як неприбуткова неурядова організація, фонд глобально ініціював введення теми сталого розвитку в корпоративний кодекс великого бізнесу).

Для організаторів ця конференція – привід і доказ іміджу Стокгольма як міста, що стрімко розвивається в сфері it-стартапів. Тут створено рекордну (після Кремнієвої Долини) кількість компаній-єдинорогів (техкомпаній з капіталізацією понад $1 млрд) з титульними SoundCloud, Spotify і Skype. Амбіція Стокгольма сказати нове слово в технологіях світу моди очевидна. Тим більше, питання – «Що змінить Instagram», чий чорний квадрат вплинув на те, як продають, роблять і носять одяг, – поки залишається відкритим.

Незважаючи на слово «модний» в назві, аудиторія здається досить незвичною в порівнянні з іншими фешн-івентами – без стрітстайлу, інфлюенсерів і модно-потворних кросівок. Тон розмови серйозний. Здається, що наукова еліта зібралася тут подбати про те, щоб мода покинула ганебне друге місце в рейтингу індустрій, що забруднюють планету.

Лінда Леопольд, куратор програми Fashion Tech Talks (ліворуч)

Куратор програми Fashion Tech Talks, журналіст, Лінда Леопольд розподілила теми і спікерів за шкалою зростання прагматизму. У розділах «Дизайн і виробництво» і «Система моди» компанії представляли свідомі інновації. Наприклад, H&M IT Labs показали програму, за допомогою якої створення одягу в віртуальній реальності допомагає визначити ступінь її впливу на навколишнє середовище. У частинах «Ритейл» і «Медіа&Маркетинг» – кейси, як технології допомагають заробляти зараз (головна теза: «Діснейленд повинен бути натхненням для ритейлу») і в майбутньому, в якому на перший план вийде voice commerce (голосова комерція, яка відбувається через голосові портали). Наступні три роки 40% користувачів використовуватимуть голосовий помічник, а до 2022 індустрія v-commerce досягне $ 40 більйонів.

Відповідно змінювалася інтонація спічів. Від панківського запалу (в епоху технологій все зміниться, навіть уявлення про людину) – до цинічних істин: матеріали з базовими порадами про те, як купувати туфлі і займатися сексом, допомагають робити shopable-контент успішним.

@futuretechlab

Тематична полярність в якийсь момент створює ілюзію конфлікту між прибутковою і розробною частинами моди, однак вона швидко минає. В епоху 4-й індустріальної революції (перша трапилася завдяки винаходу парових машин, друга – електрики, третя – електроніки, четверта – в цифровому просторі) суть і роль професій змінюється, залишає незмінним одне. Потрібно створювати контент і контекст, який надихає – чи це вирощена в грибниці тканина для плаща, чи система навчання робота майстерності швачки.

H&M ·

Ще в розділі Бренд

Популярне