RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Розмови про стиль: від моди на вінтаж до символізму вишивок

20 листопада 2020

З давніх-давен одяг був провідником у внутрішній світ людини. Сьогодні мало що змінилося і, окинувши поглядом будь-кого, ми вже складаємо певне враження. І щодня, попри застереження славнозвісної приказки ми «судимо книжку по обкладинці», бо одяг це свідомий вибір більшості дорослих людей. А тим часом мода може бути таким же змістовним мистецтвом, як і, скажімо, живопис. І як картинки одіозного Ієроніма Босха передають глядачеві безліч неочевидних значень, так і крій чи візерунки на одязі можуть розказувати якусь окрему історію.

Ми запросили трьох жінок, різного віку й з різних професійних сфер, щоб вони поділилися своїми баченням моди, символізму та жінки в сучасному суспільстві. Героїнями стали Людмила Курмаз, співзасновниця бренду ділового й повсякденного одягу LKcostume, Наталія Ємченко, директорка «Систем Кепітал Менеджмент» зі зв’язків з громадськістю та комунікацій, Маріанна Факас, ідейна лідерка та директорка неймовірно естетичних фестивалів «Ретро Круїз». Для фотопроєкту бренд LKcostume створив капсульну колекцію речей, об’єднаних одним елементом — вишивкою будяка — символом сили та стійкості в багатьох культурах.

Яким має бути одяг та чи здатен він додати вам упевненості?

Людмила Курмаз: «Для мене важливо бути вдягненою доречно. На роботі — це радше елегантний консерватизм; для театру, виставок, зустрічі з друзями тощо — смарткежуал, ну а в повсякденні — спортивний. Я вважаю одяг — важливий складник візуального сприйняття особистості, він без слів демонструє наші життєві вподобання та поточний настрій». 

Людмила Курмаз

Наталія Ємченко: «Одяг абсолютно точно — це одна з мов, якою я спілкуюся зі світом. Це не амуніція, це не формений одяг, не засіб безпеки, це мій спосіб комунікації. І в якомусь сенсі одяг — це один із засобів трансформації».

Маріанна Факас: «Мені комфортно поєднувати сучасну сукню з капелюшком 1940-х, чи трендовий пуховик зі штанами зі швейцарської військової форми другої світової. Я мислю силуетами та поєднаннями: фактур, кольорів, форм. Одяг впливає на самопочуття, я в цьому впевнена. Вже багато років я роблю свято Ретро Круїз, на яке сотні людей вбираються в образи минулого. Зміна миттєва: я неодноразово вдягала на знімання сучасних молодих моделей, що, побачивши одяг на манекені, казали: «Боже, і як це люди носили?». А через пів години не хотіли знімати, питали де знайти таку сукню чи пальто. Бо в них вони почувалися справжніми кінозірками, забували про щоденні клопоти та занурювалися у відчуття dolce vita. Для всього є свій одяг».

Якою, на ваш погляд, має бути сильна жінка?

Наталія Ємченко: «Для мене сильна Жінка — це жінка, яка має такий самий спектр можливостей, що й сильний чоловік. Вона має силу брати на себе відповідальність за вибір власного шляху в цьому спектрі, за вибір партнерів, за вибір себе. Сильна Жінка має ресурс для того, щоб змінюватися й паралельно приймати зміни світу та людей із любов’ю. Коли я кажу, що сильна жінка обирає себе — я маю на увазі повагу до себе, ресурсність, відповідальність за своє здоров’я. Коли я кажу, що сильна жінка обирає партнерів — я маю на увазі, що сильна жінка здатна до партнерських стосунків і віддає їм перевагу. Коли я кажу, що сильна жінка вміє змінюватися і цінить зміни в інших — я маю на увазі, що вона приймає світ і людей такими, як вони є, не намагаючись змінити їх під себе чи себе під них».

Наталія Ємченко

Людмила Курмаз: «На мій погляд, сильною є жінка, яка живе життям, що вибрала сама, досягла в ньому успіху й не зважає на думку оточення. Жінка, яка отримує насолоду від життя. Навкруги так багато прикладів, що боюся когось образити, назвавши одного». 

Маріанна Факас: «Та що думає не про свої особисті амбіції та примхи, а про те, чим вона може бути корисна суспільству. Взагалі вважаю найбільшою силою — перемогу над власним егоїзмом. Адже заради себе любих ми здатні на все, це не таємниця. Та від цього треба тікати».

Чи маєте речі-талісмани, у які вірите?

Маріанна Факас: «Є в мене особлива сорочка: звичайна така біла, лляна. Але я називаю її «мій костюм художника». Вдягаю перед роботою в студії й усе — ніби я щойно із зустрічі з Матіссом чи Пікассо: натхнена, сповнена сил, бажання творити та експериментувати, хоч у якому настрої чи стані була до того. З боку це, мабуть, має максимально банальний вигляд, але ж це так! Одяг художника — це величезна сорочка майже до колін, а саме ця — моя. Треба, мабуть, уже вишити на ній ініціали». 

Наталія Ємченко: «Ні, таких речей немає. Я взагалі ставлюся до речей, до одягу винятково як до функціональних інструментів самовираження. Жодної іншої функції для мене в них немає. Проте час від часу помічаю, що є така річ, яку я в певний період життя багато й часто ношу, і мені дуже цікаво, чому саме вона, із чого складається ось ця магія. Адже це насправді щось означає. Наприклад, цієї осені я ношу бордо. Час від часу вдягаю щось інше, а ношу із любов’ю саме бордо. А це літо пройшло для мене в біло-синіх кольорах. Мабуть, це була біло-синя туга за морем».

Маріанна Факас

Людмила Курмаз: «Конкретний виріб — ні. А от колір виробу — так. Залежно від настрою, завдань дня це може бути червоний — якщо самовідчуття або план на день потребують багато енергії, білий — якщо хочеться, щоб день пройшов спокійно або, наприклад, бежевий — якщо хочеться усамітнення. Безумовно, вважаю, що символізм у деталях одягу (ну от, як вишитий будяк) є важливим їхнім складником і допомагає без слів висловити свої почуття та поривання».

Вишиванка — це своєрідна річ-талісман, сповнена значень і добрих намірів. Кожному регіону України притаманні певні кольори й орнаменти вишивки, і кожен квадрат, кожна рослина має окреме значення. Співзасновниця LKcostume, Людмила Курмаз, думала над тим, як можна було б привнести трохи змістовного складника вишиванки до ділового одягу, яким славиться бренд, але без надмірного використання національного елементу.

Наталія Ємченко

Так народилася капсульна колекція з класичних ділових речей, але з додаванням вишивки. Основною ідеєю за цим проєктом стала сильна жінка у сучасному суспільстві. Рослинна символіка була ближче до душі за геометричну, тому врешті зупинилися на квітці будяка, тому що будяк у більшості культур світу означає рішучість, силу й витривалість і, попри погодні та інші труднощі, може рости майже скрізь. На думку пані Курмаз, це саме ті властивості, які потрібні сучасній діловій жінці, яка хоче досягати успіхів у будь-якій професійній сфері, незалежно від того, почувається романтичною чи жінкою-воїном.

30% від продажу всіх речей капсульної колекції з будяком LKcostume надішле до Київського Міського Центру ґендерної рівності, запобігання та протидії насиллю. 

Ще в розділі Бренд

Популярне