RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Вскочити по вуха: що зробив Деніел Лі для Bottega Veneta

18 січня 2020

Аксесуарний дім Bottega Veneta прокладає новий курс під керівництвом креативного директора Деніела Лі і претендує на лідерство в сегменті prêt-à-porter.

Деніел Лі

Не минуло й десяти хвилин з моменту нашої появи в пафосному ресторані в Мейфері, як до нашого столика підійшов метрдотель з чорним піджаком в руках – для мого співрозмовника Деніела Лі. Його проста біла футболка, бачте, не відповідає прийнятому тут дрес-коду і, ймовірно, ображає почуття інших відвідувачів.

Смішно уявити, що хтось надумав вказувати креативному директору Bottega Veneta, як одягатися. Півтора роки тому Лі очолив один з найблагородніших модних домів, де тільки найкраще вважається прийнятним. І коли йому приносять, ніби з бюро знахідок, погано пошитий піджак, – ситуація безглузда. На щастя, у Лі чудове почуття гумору. Він ввічливо відхиляє пропозицію метрдотеля та одягає зняте раніше пальто і, тихенько посміюючись, з характерним йоркширським акцентом вимовляє: «Ось чому я поселився в Східному Лондоні».

Блузка з лакованого атласу, атласна спідниця, шкіряні чоботи, все – Bottega Veneta

Правила є правила, але 33-річний Лі твердо має намір їх переписувати. Взяти хоча б одну зі знаменитих сумок Bottega Veneta з плетінням intrecciato – бестселер марки з дня її заснування 1966 року. Перше, що він зробив, коли зайняв місце Томаса Маєра, який очолював Дім протягом 17 років, – збільшив масштаб плетіння, довівши техніку до нових, майже гіпертрофованих пропорцій. Вже один цей крок красномовно засвідчує: при всій повазі до спадщини Bottega Veneta Деніелу Лі вистачає сміливості йти своїм шляхом. «Можна стільки всього цікавого придумати з плетінням – досить лише трохи включити уяву, – вважає дизайнер. – Я вирішив зробити плетіння більшим, бо мені подобаються сміливі, прямолінійні, функціональні рішення».

За тягу до практичності Лі завдячує своєму походженню. Він виріс у Бредфорді в сім'ї механіка та домогосподарки і був найстаршим з трьох дітей. Брат Лі став сантехніком, а сестра – медсестрою швидкої допомоги; за словами дизайнера, «вони займаються зовсім іншими, корисними справами». Лі робив чималі успіхи в навчанні. «Я був заучкою. Дотепер такий», – зізнається він з усмішкою. Йому легко давалися мови, і якийсь час він навіть серйозно замислювався про кар'єру юриста, проте найбільше йому подобалося «творити». Любов до творчості привела його до коледжу Central Saint Martins, пізніше – на практику в ательє Maison Martin Margiela, а потім і в Balenciaga, де він працював під керівництвом Ніколя Жескьєра. Завдяки випускній колекції, Лі отримав пропозицію від Donna Karan у Нью-Йорку, де пропрацював два роки перед тим, як перейти в Celine. Там при Фібі Файло він доріс до креативного директора лінії ready-to-wear.

Вовняний жакет, блузка з лакованого атласу, вовняні штани, все – Bottega Veneta

Celine періоду Файло, який славився своїм прагматичним, з легким нальотом пікантності, підходом до жіночого гардероба, став для нього справжньою школою життя. Лі працював в Домі шість років – до самого відходу Файло. «До того моменту я жодного разу не був у відпустці. Я знав, що Фібі йде, і вирішив, що у мене нарешті з'явиться чудова можливість відпочити і подумати про майбутнє. Я втомився: тоді робота забирала всі сили». Але перш ніж Лі встиг спланувати творчу відпустку, він отримав «пропозицію мрії» від Bottega Veneta. Ім'я дизайнера тоді не було нікому відоме, проте історія про його роботи в Celine поширилася зі швидкістю лісової пожежі від fashion-редакторів до баєрів і покупців, які все ще оплакували те, що Файло пішла з бренду. В результаті дебютна осіння преколекція Лі, представлена в грудні 2018-го, стала найочікуванішою модною подією року.

Про своє особисте життя Деніел воліє не говорити. Він практично весь час приділяє роботі, живе між Міланом і Парижем. Майже кожен ранок проводить у спортивному залі. Вільно володіє французькою і брав уроки італійської. У нього немає акаунту в «Інстаграмі». «Мене ніхто не знав до цієї посади, і це чудово. Bottega Veneta уособлює стриманість і безмежну елегантність. Це щось невловиме, елітне, неочевидне – в моєму стилі. І якщо хтось побачить мене в п'ятницю ввечері з пивом біля пабу, це може відбитися на іміджі марки», – пояснює він. «Я радий, що ріс у доінстаграмну епоху: ми просто веселилися. Мені цікаво, що буде далі. Впевнений, нас чекає повернення до приватності. Принаймні, я дуже на це сподіваюся».

На Мамміні: шкіряний анорак, спідниця зі шкіри та атласу, шкіряні чоботи, все – Bottega Veneta; шкіряні рукавички, Dents. На Ніко: пальто зі шкіри та атласу, анорак з нейлону, шкіряні чоботи, все – Bottega Veneta; шкіряні рукавички, Dents. На Сабах: шкіряне пальто, парка з атласу, шкіряні чоботи, все – Bottega Veneta; шкіряні рукавички, Dents

Запущена Bottega Veneta 2005 року лінія ready-to-wear не викликала в публіки особливого ентузіазму. «У всьому, що не стосувалося виробів зі шкіри, марка почувалася радше новачком, і колекції багато чим нагадували дипломні роботи в Central Saint Martins», – каже Лі. Новий креативний директор почав з глобальної реструктуризації: змінив значну частину дизайнерської команди, однак зберіг ключових майстрів. Однією з перших до Лі приєдналася його однокурсниця з CSM Дейзі; тепер вона – права рука дизайнера. Дейзі приміряє кожну річ, прототип за прототипом, поки не отримає схвалення Деніела. Він багато говорить про неї, про свою дизайнерську команду, яку вважає великою родиною. Лі любить почуття спільноти, яке дарує мода. «Мода об'єднує людей з усього світу. Неважливо, багатий ти чи бідний: в цій індустрії талант завжди проб'ється, бо тут у всіх рівні можливості».

«Моє завдання – зробити Bottega Veneta частиною модного дискурсу. Але це Дім з багатою історичною спадщиною, і зміни даються нам непросто, – пояснює він. – Перетворення в модний бренд вимагає титанічних зусиль». Однак, зважаючи на колекції Лі, особливих труднощів у нього з цим не виникне. Першим його показом була скромна презентація осінньої преколекції марки в Нью-Йорку, а справжнім дебютом став лютневий показ колекції осінь-зима 2019/2020 в Мілані. Клієнтки з першого ряду буквально пожирали очима чорне стьобане пальто зі шкіри з мідною пряжкою, довгий апельсиновий светр з зав'язаним у вигадливий вузол знімним шарфом, трикотажний топ кольору слонової кістки з горловиною, окантованою золотим ланцюгом, дзеркальні диско-сукні з шовкової джерсі, маскулінні брючні костюми і масивні черевики на рифленій підошві. Великий шанувальник точних пропорцій і деталей, Лі має здатність створювати одяг водночас концептуальний і функціональний: варто одягнути таку річ – і здається, ніби носиш її вже сто років і легше змиритися з вартістю, ніж попрощатися з нею.

Вовняна сукня, атласна спідниця, шкіряні туфлі, все – Bottega Veneta

Лі добре усвідомлює разючу відмінність своїх творінь від елегантно-скромних суконь і «розсудливих» пальт епохи Маєра. Чи боявся він представити своє бачення марки світові? «Зрозуміло! Будь-хто на моєму місці боявся б. Я був просто нажаханий!» (У Лі зовсім немає досвіду інтерв'ю, і його щирість приємно дивує). «Дизайнеру нелегко пережити шоу. Після показу я був ...» – «Втомленим?», – підказую я. «Абсолютно розбитим, – уточнює він. – А всі очікують, що ти будеш спілкуватися за лаштунками і поводитися як нормальна людина. Мені було дуже непросто. Коли шоу ось-ось розпочнеться, а ти ще не закінчив останній образ, тобі зовсім не хочеться відповідати на запитання: «Як справи?» – «Відстійно – чорт забирай!», – але так відповідати не можна, тому що ти професіонал». «Люди люблять щирість», – кажу я. «Невже?», – з сумнівом перепитує він. «Я – так».

Шкіра і фірмове плетіння – основа основ його дизайнерського бачення. «З погляду якості Bottega Veneta перебуває серед найкращих – Hermès і Celine часу Фібі. Брендів такого рівня вкрай мало. Якість видно навіть у найбільш, здавалося б, незначних деталях, і це мій козир». Сумки Лі – «пірамідки» з золотим кантом і строгі клатчі з м'якої дутої стьобаної шкіри – викликали фурор і миттєво завоювали серця завсідників модних показів. «У роботі зі шкіряними виробами кваліфікація фахівців Bottega Veneta проявляється в повній мірі, – з ентузіазмом розповідає Лі. – Цей Дім славиться своєю технікою, істинною майстерністю... Терпіти не можу це слово! – осікається він. – Воно дуже побите. Саме по собі прекрасне, але щоразу, коли я його чую, не можу стримати емоцій. І таких слів у мене цілий список: автентичність, розкіш, висловлювання...».

Пальто з вовни і атласної джерсі, вовняні штани, шкіряні чоботи, сережки, срібло, все – Bottega Veneta; шкіряні рукавички, Dents

Лі не з тих, хто тішить себе ілюзіями, – він добре усвідомлює, що його версія Bottega Veneta знайде відгук далеко не в кожному серці. «Що мене особливо привабило в цій роботі – я не боявся втратити покупців нашого одягу, взуття та прикрас, бо вони і так становили незначну частину клієнтів. Звісно, ми можемо відштовхнути когось із них, – припускає він. – Але Bottega Veneta – це компанія, побудована на плетених сумках. А вони нікуди не дінуться. Тому у мене не було страху перед глобальною реорганізацією». І вона принесла свої плоди. Обсяги оптових закупівель одягу виросли втричі, про марку довідалося нове, молодше покоління покупців.

Нова посада – велика відповідальність, і Лі добре це розуміє. «Я багато думаю про сталий розвиток. Хочу, щоб мої речі слугували вічно, – на менше я не згоден». У питаннях етики він не сприймає компромісів. «Я не використовую хутра: не люблю його. Є питання, в яких ти завжди повинен залишатися людиною. Ми шанобливо ставимося до навколишнього середовища. І не вдаємося до послуг моделей, молодших 18 років».

Шкіряний жакет, шкіряні штани, все – Bottega Veneta; шкіряні рукавички, Dents

Лі щирий. Він раз за разом повторює фрази як-от: «Чим більше довіряєш своїм інстинктам, тим краще. Немає нічого гіршого, ніж намагатися обдурити самого себе та ігнорувати голос серця». Він ставиться до себе зі здоровою іронією і не має ілюзій щодо тривалості творчого життя дизайнера. «В кращому випадку тобі пощастить залишатися актуальним якийсь час. Але намагатися видавати по сенсації в сезон? Так не може тривати вічно». Якщо він у чомусь і помиляється, будемо сподіватися, що саме в цьому.

Текст: Сара Гарріс

Фото: Jamie Hawkesworth @M.A.P

Стиль: Joe McKenna @Art Partner

Зачіски: Anthony Turner @Streeters

Макіяж: Lucia Pieroni @Streeters

Манікюр: Jenni Draper

Виробництво: Farago Projects

Моделі: Mammina Aker, Adual Akol, Nyarach Ayuel, Rouguy Faye, Sabah Koj, Niko Riam

Подяка – Dorich House Museum, SW15

Bottega Veneta ·

Ще в розділі Бренд

Популярне