Очікувати було варто: перша колекція Balenciaga Haute Couture за 53 роки
У салоні високої моди, ретельно відновленому до первозданного вигляду часів Крістобаля Баленсіаги, пройшло шоу без музики. Гості слухали шелест тканин — на спортивних штанях з низькою посадкою, на джинсах ручної роботи, що шурхотіли бежевим килимом, і на парках з об'ємними рукавами, що стікають водоспадом з плечей. Шоу, яке знаменує повернення Balenciaga на арену високої моди після 53-річної відсутності, показало креативного директора Демну Гвасалію як дисидента haute couture і кравця, настільки ж скрупульозного щодо силуетів, як і засновник легендарного французького Дому.
"Це початок нового етапу моєї кар'єри, — сказав дизайнер. — Люди завжди прирівнюють мене до тих, хто займається дизайном толстовок і кросівок. Насправді я не такий. Мені було важливо скористатися нагодою, щоб показати, хто я насправді як дизайнер, і ця колекція стала яскравим проявом мого потенціалу".
Демнаологи знають, що дизайнер спочатку заснував Vetements у 2014 році з місією створювати одяг з критично закодованою соціальною іронією, який миттєво "прочитало", полюбило і купило тоді маргіналізоване покоління мілленіалів. Сила цього таланту і привела Гвасалію до креативного керівництва у Balenciaga.
Кутюрна колекція Демни — це у всіх сенсах любовний лист батькові-засновнику Дому, наповнений сміливими архітектурними формами і перебільшеними пропорціями. Увібравши сутність спадщини Баленсіаги, Гвасалія залишився вірним своїм улюбленим об’ємам і антиутопічній різкості, відшліфованій й ідеально підігнаній до виняткових тканин. Дотримуючись формату презентації haute couture, він відкрив шоу повністю чорними образами, щоб дозволити авдиторії зосередитися на силуетах. Після того, як бездоганне пошиття виробів — серії вовняних костюмів для чоловіків і жінок, двобортних напівпальт і утеплених атласних палантинів — було чітко визначено, моделі стали більш сміливими за кольором, текстурою і пропорціями. Від яскравої помаранчевої спідниці і піджака з виложистим коміром до поєднання парки і бальної сукні ясно-блакитного відтінку — Гвасалія представив клієнтам високої моди дещо вишукане і особливо елегантне.
Текстури відіграють у моді Balenciaga не меншу роль, ніж інноваційні тканини: скульптурна куртка зі сріблястого штучного хутра і пальто зі штучного пера створені з використанням техніки вишивки шовковими нитками. Також в колекції є спідниця, драпірована вручну, джинси вільного крою зі штучної крокодилячої шкіри і пальто, схоже на халат, з тканини з мікропорізами.
У колекції непросте все: від футболок і джинсів — останні зроблені з японського деніму ручної роботи, скріпленого заклепками зі стерлінгового срібла — до повністю вишитих квітами бальних суконь з екстравагантної тафти.
"Внести кутюр у сучасний контекст і донести його до нинішньої аудиторії — так дизайнер описав свої наміри в інтерв'ю WWD. — Багато людей навіть не знають, що Balenciaga — це кутюрний бренд з більш ніж 100-річною історією. Вони думають, що він починався з кросівок Triple S. В якомусь сенсі це повчальна історія про моду".
Гвасалія народився в Грузії і вивчав міжнародну економіку в Тбіліському державному університеті, а потім вступив до Королівської академії витончених мистецтв Антверпена, яка дала світові оригінальну "антверпенську шістку" на початку 1980-х років. Він отримав ступінь магістра в галузі дизайну одягу в 2006 році, а згодом співпрацював з Вальтером ван Бейрендонком, одним з тих самих шістьох, працюючи над чоловічими колекціями.
Він приєднався до Martin Margiela в 2009 році і відповідав за жіночі колекції. У 2013 році він перейшов у Louis Vuitton, де був дизайнером жіночих колекцій, спочатку під керівництвом Марка Джейкобса, а потім під керівництвом Жескьєра. Його проєкт Vetements привернув увагу радикально об'ємним вуличним одягом і надзвичайно оригінальними показами, що зрештою принесло йому славу і в Balenciaga.
Тепер він новоспечений кутюр'є, який має потенціал стати настільки ж величним, як і його попередники.
Переглянути всю колекцію Balenciaga Couture осінь-зима 2021/2022.
Текст: Марина Шулікіна