До #VogueUAconference залишилось

Як мілленіали стали найбільшими клієнтами кутюра

14 липня 2018

Мілленіали – перше покоління, яке досягло повноліття в світі fast-fashion. Спокушені мистецтвом кутюр'є, вони вводять нові традиції в моду XXI століття.

Chanel Couture осінь-зима 2018/2019

Для багатьох вибір і покупка кутюрних виробів –  ціла подія, адже на виготовлення однієї такої сукні може піти від 150 до 6 000 годин ручної роботи, десятки метрів ексклюзивних тканин і кілограми прикрас. За даними Reuters, одна сукня може коштувати від 9 000 до 1 мільйона євро.

Старі традиції високої моди далекі від сучасної легкості, доступності і мобільності. Проте, відсоток клієнтів-мілленіалів на ринку Haute Couture стрімко зростає по всьому світу.

За даними дослідження, опублікованого Bain & Company, до 2025 року купівельна спроможність покоління Z і мілленіалів становитиме близько 45% світового ринку Haute Couture. Однак підростаючому поколінню цікавіше витрачати свої гроші на враження, а не на матеріальні цінності, тому сучасним дизайнерам доводиться бути все більш виверткими, щоб відвернути молодих клієнтів від онлайн-шопінгу і занурити їх в магію кутюра.

На піку популярності високої моди –  за часів, коли Крістіан Діор придумав знаменитий New Look – кількість постійних її клієнтів була близько 20 000. Сьогодні ця цифра зменшилася до 4000, але купівельна спроможність кожного замовника значно зросла. За словами Карла Лагерфельда, раніше клієнти могли дозволити собі близько п'яти суконь за раз, тоді як сучасні покупці беруть відразу 20, а іноді і більше.

Haute Couture

Одяг «від кутюр» повинен бути не менше ніж на 70% виготовленим ​​вручну. На відміну від масової моди (прет-а-порте), кутюрний одяг шиють за індивідуальними мірками і для конкретного клієнта.

Для того, щоб офіційно шити кутюр, необхідно отримати сертифікат. Дістати такий можуть тільки ті паризькі Будинки Моди, чий штат співробітників перевищує 20 осіб. Також, необхідно два рази на рік здійснювати показ не менше 50 нових моделей. На цей момент тільки 14 дизайнерам дозволено називати себе кутюр'є, з чотирма «членами-кореспондентами» (ті, що перебувають не в Парижі) і 14 «гостьовими будинками».

Хвиля мілленіалів

За даними дослідницького центру Pew, сьогодні мілленіали – найбільший демографічний сегмент. У світі їх налічується близько 2 мільярдів. Також, мілленіали мають найбільшу купівельну спроможність, тому, їх бажання і витрати справлятимуть сильний вплив на індустрію моди протягом наступних десятиліть. Порушуючи дрес-коди, змішуючи одяг брендів різного класу, мілленіали у віці від 19 до 35 років, обирають практичний баланс між концептуальним і тим, що можна носити.

«Ми працюємо з великою кількістю мілленіалів», – пояснює представник Maison Rabih Kayrouz. Однойменний лейбл, заснований екс-дизайнером Chanel і Dior, відомий своїми екстравагантними і ретельно оформленими образами. «Близько 25 відсотків наших клієнтів належать до вікової категорії від 20 до 30 років».

У боротьбі за увагу мілленіалів кутюр'є дозволили своїм покупцям мигцем заглянути за завісу, раніше традиційно приховану від усіх, світу високої моди. «Формати всіх веб-сайтів були спеціально адаптовані, – підкреслює Сідні Толедано, генеральний директор Christian Dior. – Модні будинки хочуть показати, що тримають руку на пульсі тенденцій: вони діляться своїм натхненням, створюють нарочито яскраві образи, публікують свої фінансові звіти, знімають тури по своїх ательє і навіть навчальні туторіали. Мілленіалам важлива історія, яка стоїть за річчю, а у кутюра її більш ніж достатньо».

Нові клієнти

«Тепер перші ряди паризьких показів Haute Couture заповнені дочками і дружинами бізнесменів, знаменитостями, співаками і актрисами, фешн-редакторами і блогерами віком 20 - 35 років. Найчастіше гості приїжджають з Середнього і Далекого Сходу, Китаю та Індії», – розповідає французькому Vogue представник Maison Rabih Kayrouz.

Мілленіали не тільки ведуть світ в XIX століття, але і підтримують бізнес Haute Couture, адже змагаються з шанувальниками кутюра інших поколінь. Венді Ю – постійна клієнтка Будинків високої моди, ще не досягла 30-річного віку. Пристрасть до вишуканого одягу для дочки найбільшого виробника дерев'яних дверей в Китаї незабаром стала її професією. Вона заснувала Yu Holdings – інвестиційну fashion-компанію.

Венді Ю на балу Met Gala 2018

Гардероб Венді складається з таких брендів як Chanel, Dior і Valentino, а також Viktor & Rolf і Schiaparelli, які вона купує для особливих випадків. «Я почала колекціонувати одяг кілька років тому. Моєю першою покупкою була напрочуд універсальна сукня з тюлі від Giambattista Valli. Я часто одягала її в комплекті зі строгими вельветовими брюками, або чорною спідницею з розрізом від Giorgio Armani. Моєю останньою  покупкою на Тижні високої моди став пастельно-рожевий костюм від Ralph & Russo».

Для неї висока мода – це привілей роботи один на один з дизайнером, щоб створити щось абсолютно ексклюзивне, колекційну форму мистецтва. «Сукня Dior – одна з моїх найулюбленіших. Вона схожа на сукню Дженніфер Лоуренс, яку вона одягала на церемонію вручення Оскара 2013 року, – розповідає Ю. – На її виготовлення знадобилося сукупно шість місяців роботи і п'ять зустрічей в ательє». В майбутньому Ю хотіла б передати свою особисту колекцію наступним поколінням. «Одного разу, я мрію відкрити перший музей моди в Китаї, тому вважаю, що кожна моя покупка – це інвестиції, які колись стануть частиною історії моди».

Couture осень-зима 2018/2019 ·

Ще в розділі Бренд

Популярне