6 українських брендів, про які говорять у всьому світі
Останні п’ять років стали справжнім проривом для української моди. Одні бренди активно нарощували популярність всередині країни, а інші — націлилися на світову славу. Про тих, кому поступ вдався найкраще, розповідає Vogue.ua.
"Обсяг виробництва наших капелюхів ми сьогодні вимірюємо тисячними тиражами", — скромно відповідає український дизайнер Руслан Багінський на запитання про продажі його бренду, від якого вже в захваті Джиджі Гадід, Мадонна і Майлі Сайрус. Бренд заснував 2016 року львів’янин Руслан Багінський і його товариш, а тепер уже бізнес-партнер, Петро Ясинський, з бюджетом 200 доларів.
Їхнім головним помічником став Instagram. Упродовж доби вони надсилали електронні листи, у яких розповідали про себе редакторам, стилістам і відомим блогерам. Поступово в них почали брати капелюхи для знімання й гардеробів під час тижнів моди. За кілька років активної роботи бренд Ruslan Baginskiy має обкладинки Vogue, збут на Net-A-Porter і любов найпопулярніших дівчат планети. Остання перемога бренду — показ першої кутюрної колекції капелюхів, який відбувся під час Тижня високої моди в Парижі.
Ksenia Schnaider — головний бренд дизайнерського деніму в Україні. Свій ключовий гіт — подвійні штани-спідницю-шорти Demi-Denims, складені з вінтажних джинсів, дизайнери Ксенія й Антон Шнайдери показали в колекції осінь-зима 2016/2017. Із цієї миті про бренд заговорив весь модний світ, а українській марці довелося винаходити свій денім — однієї моделі баєрам було замало. Нині бренд має понад 40 місць роздрібної торгівлі, 80% продажу відбувається в Азії. Модель Demi-Denims навіть скопіював масмаркет Mango — правильний знак потрапляння в тренди, а самих Шнайдерів називають каталізаторами популярності креативного деніму.
Один з останніх гітів Ksenia Schnaider — асиметричні джинси, які вже встигла приміряти Селін Діон. Однак Ксенія й Антон Шнайдери більше люблять говорити не про цифри й продажі, а про екологічний складник своєї роботи: вони переробляють багато вінтажного деніму, дарують йому нове життя в актуальних і популярних моделях. За сезон студія переробляє 2000 кг деніму.
Український бренд BEVZA також упевнено завойовує міжнародну арену. Свою експансію він почав зі зміни місця демонстрації колекцій — після Києва Світлана Бевза представляла свої нові роботи в Тбілісі, а останні п’ять сезонів домом для її мінімалістичної естетики став Тиждень моди в Нью-Йорку.
Люблять лаконічну стилістику BEVZA й знамениті на весь світ дівчата. Різного часу у вбранні української марки з’являлися сестри Гадід, Селена Гомес й Емілі Ратаковскі. Але найобговорюванішим став білосніжний комбінезон марки, у якому вийшла заміж Софі Тернер, зірка серіалу "Гра престолів". Стокліст марки вражає не менше: Selfridges, Printempts, Net-a-Porter і Moda Operandi.
Віта Кін — авторка знаменитих суконь-вишиванок, перша українська дизайнерка, в авторські речі якої вбралися найвпливовіші світові інфлюенсери. Придумала їх Кін 2014 року, а вже через рік The Wall Street Journal назвав їх найпопулярнішими літніми сукнями 2015-го. Їх зняли головні глянцеві журнали світу, за право їх продавати боролися світові ритейлери (на Net-a-Porter, наприклад, весь запас вишиванок розкупили за пів години).
Зараз Віта Кін зосередилася вже не на українській спадщині, а на Африці й Азії. "Крій нових суконь навіяний етнічними костюмами жителів Північної Африки, а барвисті візерунки — ремісничою спадщиною народів Середньої Азії", — розповідає в інтерв'ю українському Vogue Віта Кін, якій ще є чим здивувати.
IENKI IENKI за два роки з лінії пуховиків виросла до повноцінного бренду з арсеналом технічних інновацій. Марка з’явилася наприкінці 2016 року. Світовий ринок відразу був ключовою метою для її засновника Дмитра Євенка. На другому році існування бренд модних пуховиків IENKI IENKI зріс утричі, вдвічі збільшив мережу дистрибуції (до 300 крамниць в усьому світі), запустив дитячу та чоловічу колекції й далі розширює асортимент. З останніх новинок — запуск ліній трикотажу і для гірськолижного спорту.
Головна гордість IENKI IENKI — це технологічність їхньої продукції. Тут не бояться новаторських рішень і готові до експериментів. "Ми впроваджуємо в індустрію нові розробки, які, по суті, є рушіями прогресу", — розповідає Дмитро Євенко.
Команда бренду Sleeper, який зробив собі ім’я на піжамах для міста, одна з перших на території України поставила на комунікації й візуальний ряд. Зародився бренд у головах двох подруг — Катерини Зубаревої й Асі Вареци — на початку 2014 року, а стартовим капіталом стали 2000 доларів, на які відшили кілька комплектів піжам. Сайт дівчата зробили самостійно, а відзняти перший лукбук допомогли друзі-фотографи. Тоді вони почали зв’язуватися з представниками глянцевих видань і однією з перших на них відреагувала Франка Соццані, головна редакторка італійського Vogue. Її замітка дала поштовх, щоб невідому українську марку помітили й інші — спочатку преса, потім баєри.
Сьогодні Sleeper продають в усьому світі — від київського ЦУМу до великого ритейлера Net-a-Porter і паризького універмагу Galeries Lafayette, а на сторінці бренду завжди можна побачити оголошення про розширення штату. До речі, головним ринком для марки сьогодні є США, а Ася Вареца навіть переїхала туди жити, щоб контролювати бізнес було зручніше.