ВИСТАВКА UKRAINE IN VOGUE

Стейсі Мартін про зйомки в "Молодому Годарі" і першу роботу

24 січня 2018

Від німфоманки до музи - у фільмі «Молодий Годар» Стейсі Мартін, зірка «німфоманки» Ларса фон Трієра, грає дружину Жана-Люка Годара.​

Шовкова сукня, розшита кристалами, Gucci

У 2013 році, коли вийшла скандальна «Німфоманка», француженці Стейсі Мартін було 22 роки. Її дебют в еротичній драмі Трієра про дослідження жіночої сексуальності був таким яскравим, що гідний мемуарів. «Не хвилюйся, у тебе буде дублер і штучна вагіна», - сказав кастинг-директор Стейсі напередодні проб. Так і сталося: у фільмі багато відвертих, фактично порнографічних сцен - але, строго кажучи, Мартін не знімалася в жодній з них. Десь використовувала штучну вагіну (Стейсі говорить, що це займало три години), десь поступалася місцем дублерці. На той момент, ню-сцени були для актриси неприйнятними.

Через чотири роки на екрани виходить «Молодий Годар» - смішна і зворушлива історія кохання легендарного режисера нової хвилі Жана-Люка Годара і його музи, актриси Анни Вяземські. Третину фільму Стейсі, яка грає Анну, розгулює в кадрі голою; камера ніжно ковзає по її тендітному тілу. Дублерів на цей раз не було. Що змінилося для актриси за чотири роки?

Сатинова сукня, Balenciaga; шовкова сукня, Fifi Chachnil; босоніжки зі штучного хутра зі штучними перлами, Miu Miu; сережки Butler & Wilson; перстень, рубін, сапфір, тсаворит, смарагд, Faberge.

«Нічого, - спокійно каже Стейсі. - У кожному конкретному випадку це питання порозуміння з режисером. Існує стереотип, що актриси в кіно допускають куди більше речей, ніж чоловіки-актори. Роздягнутися, поголитися налисо, змінити колір волосся? Та легко! Але я намагаюся змінити це. Кіно - вимоглива індустрія, в якій актори мало що вирішують. Важливо не виявитися втягнутим в якісь дурниці, прагнучи засвітитися в кадрі. Заради одного шансу ні роздягатися, ні змінювати зовнішність я не буду».

Сувора, розумна, витончена, трохи старомодна - така Стейсі Мартін. Її особливий стиль і погляд на речі переконали Мішеля Газанавічуса, режисера «Молодого Годара», що вона - найкращий кандидат на роль Анни Вяземські, знаменитої французької актриси і княгині, внучки нобелівського лауреата Франсуа Моріака і дружини Жана-Люка Годара. «Коли Стейсі прийшла на кастинг, все стало очевидно, - розповідає Газанавічус. - Вона виглядає як дівчина з 1970-х: трохи відчужено і елегантно. До того ж, у неї обличчя геніальної актриси німого кіно, як у Грети Гарбо. Мало хто з молодих актрис вміє так ефектно мовчати».

Кадр з фільма "Молодий Годар"

На зйомках «Молодого Годара» перед актрисою стояли непрості завдання. По-перше, грати французьку ікону 1970-х. По-друге, персонажа, чий прототип може прийти на прем'єру і тебе оцінити (Анна Вяземські померла через півроку після прем'єри фільму в Каннах і встигла його побачити). По-третє, картина знята за мемуарами Анни - і автор завжди може пред'явити претензії акторам і режисерові у відхиленні від сюжету книги. Заповзята Стейсі знайшла спосіб впоратися з цими труднощами.

«Я знала Вяземські тільки з її фільмів. Якось в маленькому лондонському кінотеатрі я побачила її «Навмання, Бальтазар», 1966 року - і захопилася ним. Я спеціально не зустрічалася з Анною до або під час зйомок, щоб не втратити акторського інтересу: мені хотілося вибудувати роль самостійно, а не копіювати Анну». В результаті Стейсі Мартін і Анна Вяземські зустрілися через рік після зйомок «Молодого Годара» - напередодні прем'єри фільму в Каннах в травні 2017 року. Що саме сказала легендарна актриса молодій артистці, Мартін приховує, але каже, що зустріч була емоційною.

«Молодой Годар» – історія не тільки про генія і його музу, які за 10 років шлюбу проходять всі перипетії пристрасно-творчих відносин. Це ще й ода Парижу: дія починається в травні 1968 року, під час революції, і Париж буквально заполонили студенти, які вимагають відставки Шарля де Голля. Щоб перейнятися епохою, Стейсі дивилася фільми - ні, не Годара - Трюффо. «Як люди говорили, як рухалися, як поводили себе в ту епоху - я все знайшла у фільмах цього режисера». Його «Вкрадені поцілунки» стали референсом і для костюмера Сабріни Ріккарді. Стейсі у фільмі нагадує героїню Клод Жак: ті ж короткі бежеві тренчі, міні-спідниці, яскраві топи, балетки - дитячий, молодіжний стиль.

Кадр з фільму "Молодий Годар"

Актриса запевняє, що мода в кіно її цікавить найменше. Лукавить: у 18 років вона поїхала з Парижа до Лондона, щоб вступити на курси журналістики і культури, і підробляла моделлю. «Підробляла» - не зовсім точне слово: Стейсі уклала контракт з Rag & Bone, а в 2014-му стала обличчям аромату Miu Miu. «Робота моделлю дала мені незалежність і навчила відповідальності. Мені не довелося працювати в «Макдональдсі». Я змогла заробити на вподобані курси».

Тепер майже всі пропозиції рекламних контрактів відправляються в «кошик» агента Мартін: у дівчини немає часу. Дебют у великого і жахливого Трієра гарно їй прислужився - Стейсі хочуть бачити в своєму кіно французькі, британські і голлівудські режисери. Це інтерв'ю ми планували кілька місяців. «Стейсі знімається сім днів на тиждень і дуже зайнята», - все годував сніданками її агент. У лютому 2018 року в прокат виходить новий фільм Рідлі Скотта «Всі гроші світу» - перший голлівудський проект Стейсі, а потім ще чотири картини, в яких дівчина встигла знятися в протягом 2017 року. Успіх вона сприймає як можливість побачити світ і розширити кругозір. «В Європі багато прекрасних режисерів, і я рада, що можу працювати на двох мовах - англійській і французькій».

Кадр з фільма "Молодий Годар"

Своїм домом актриса вважає Лондон, де живе вже майже десять років. У вільний час, якого стає все менше і менше, її можна знайти в музеї Tate Modern, старому кінотеатрі Close-Up Cinema або барі Duck Soup в Сохо.

Текст: Дар'я Слободяник

Фото: Patrick Demarchelier

Стиль: Poppy Kain

Читайте також:

Что смотреть на фестивале "Вечера французского кино"

Кинопремьера ·

Ще в розділі Кіно

Популярне