VOGUE UA CONFERENCE 2019FASHION & BUSINESS 7 листопада
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Нова хвиля: інтерв'ю з акторкою Альбою Рорвахер

26 квітня 2019

Найвідоміша італійська акторка нової хвилі Альба Рорвахер – про роботу з Лукою Гуаданьїно, улюблений фільм Бертолуччі, і про те, чому Умбрія – ідеальне місце, де можна сховатися від суєти.

Шерстяний жакет, шерстяні штани, шкіряні черевики, все – Louis Vuitton

Дитинство і юність Альби Рорвахер минули між Тосканою і Умбрією. «Головне, що я пам'ятаю про наш будинок у Флоренції, де я народилася і куди повернулася в 17 років, – велике вікно, яке матір розписала. З нього відкривався вид на флорентійські пагорби. Батьки любили природу, тому ми ніколи не жили в зонах загального користування: тато хотів бачити з вікон ліс».

З Флоренції сім'я Альби переїхала в Умбрію – дівчинка росла на фермі, де її тато розводив бджіл. Розваг в італійській провінції у Альби було дві. Щоранку вона дивилася кіно в експериментальному центрі, який відвідувала у школі, а вечорами грала з молодшою ​​сестрою Аліче. «Ми росли в селі, далеко від цивілізації, і часто залишалися удвох. Аліче була моїм другом, моїм плечем, людиною, з якою я сперечалася найбільше, молодшою ​​сестрою, яку я захищала». Сьогодні Аліче Рорвахер – одна з найвідоміших італійських режисерів нової хвилі, лауреат Каннського кінофестивалю.

Блуза з шовку і твілу, джинсова спідниця, вінтажні шкіряні туфлі, все – Gucci

Своє дитинство на фермі в Умбрії сестри зобразили в самобутньому поетичному фільмі «Дива», який 2014 року взяв головний приз у Каннах. Аліче – його режисер і сценарист, а Альба зіграла головну роль. Це історія про дивакувату сім'ю, яка живе на фермі в італійській провінції і розводить бджіл. Її спокійне життя порушує телезірка, яка приїхала в село знімати реаліті-шоу про місцевих фермерів. Батько сім'ї не хоче ставати зіркою – він відлюдник, неголений і дикуватий. Чотири доньки і дуже чутлива мати, яку зіграла блакитноока Альба Рорвахер, мріють вирватися зі свого бджолиного ув'язнення. В інтерв'ю сестри повторюють: це не біографічне кіно – проте, це кіно про ті місця, де вони виросли, і про те, як саме вони росли.

Светр з мохеру, Dior; бавовняна сорочка, Joseph

«В Італії неможливо не любити кіно. Де б ви не жили і чим би не займалися, ви точно виросли на стрічках Антоніоні, Росселліні, Фелліні і Пазоліні. На бджолиній фермі ми з Аліче були далекі від кіно, але воно нас манило», – каже Альба. Вона згадує, як побачила культовий фільм Бернардо Бертолуччі «Двадцяте століття» – епічне п'ятигодинне полотно про класове розшарування в Італії на початку XX століття, з Робертом де Ніро і Жераром Депардьє у головних ролях. «Я побачила його випадково по телевізору і, можливо, була ще дуже маленькою для нього. Фільм мене засліпив, загіпнотизував. Я дивилася його потім багато разів, у дорослому віці, і завжди була шокована – як і тоді, в дитинстві».

"Якщо я вірю у проект, то нічого не боюся. Я залишаю звичайну Альбу за межами майданчика, щоб бути один на один з персонажем"

Як би поетично сестри не зобразили в «Дивах» рідну Умбрію, Альба зізнається, що в юності їй іноді хотілося втекти з ферми. У 17 років вона повернулася до Флоренції, де встигла побувати повітряною гімнасткою, а потім вступила до коледжу, де вивчала медицину і генетику, грала у студентському театрі. «Флоренція дала мені свободу. Я знайшла там найближчих друзів. Краса і мистецтво оточували мене там кожного дня».

Бавовняний комбінезон, Stella McCartney; шкіряні черевики, Jil Sander

У кіно Альба прийшла свідомо, після спроб інших професій, і за сьогоднішніми мірками – пізно: у 20 років вона вступила до Національної кіношколи в Римі. У Європі про неї заговорили 2005 року, після ролі в еротичній драмі Луки Гуаданьїно «Меліса. Інтимний щоденник». Пізніше Гуаданьїно стане великим другом акторки і ще не раз запросить її зніматися.

Через п'ять років Альба зіграла у стрічці Гуаданьїно «Я є любов», яка розповідає про одну італійську родину. Фільм показали на ключових фестивалях: у Венеції, Торонто і на «Санденсі»; він отримав номінації на «Оскара» і «Золотий глобус». «Лука – великий художник і мій любий друг, – розповідає Альба. – Він вимогливий і непередбачуваний режисер: коли працюю з ним, я бачу, як в його руках кожна сцена перетворюється на щось живе».

Кашеміровий джемпер, спідниця з сатину, шкарпетки з нейлону, все – Prada; шкіряні туфлі – власність стиліста

У акторки ніжна зовнішність, в якій багато намішано – наприклад, блакитні очі і нетипово медове для італійки волосся говорять про те, що її тато – німець; а також вимогливий характер і тверда віра в Італію. «Я бачу величезну енергію в італійському кіно сьогодні. Паоло Соррентіно, Лука Гуаданьїно, Маттео Гарроне, Лаура Біспорі – так багато цікавих голосів». Альба права: італійські режисери так само, як і 50 років тому, збирають ключові призи на кінофестивалях класу А.

"Флоренція дала мені свободу. Краса і мистецтво оточували мене там кожного дня"

2014 року світову популярність і Кубок Вольпі за найкращу жіночу роль на Венеційському кінофестивалі їй принесла драма «Голодні серця» Саверіо Костанцо, де вона знялася з Адамом Драйвером. Альба каже, що це для неї окремий фільм, називає його «чудовою пригодою». Фільм важливий для розуміння того, чому Альба така затребувана, і чому саме з прізвищем Рорвахер пов'язують нове італійське кіно. У акторки особлива манера поведінки в кадрі: вона до тремтіння чуттєва і відверта. Така відвертість дає глядачеві відчуття, що акторка перед ним оголена. Наприклад, коли дивишся «Голодні серця», чітко розумієш, що ненавидиш її героїню. Міна – молода мати, вся загрузла у тривогах і неврозах, не довіряє медицині. Через це вона поступово сходить з розуму, ризикує життям своєї новонародженої дитини: садить її на веганську дієту і відмовляється від щеплень. Історія, що починається з іскрометної сцени в туалеті ресторану, де герої Адама Драйвера і Альби знайомляться і закохуються одне в одного, до кінця фільму перетворюється в натуральну трагедію а-ля «Дитина Розмарі». Як діють на саму Альбу і її психіку ролі настільки неврівноважених жінок?

Бавовняний жакет, бавовняні штани, бавовняний топ, все – Salvatore Ferragamo

«Якщо я вірю у проект, я нічого не боюся. І я просто залишаю звичайну Альбу за межами майданчика, щоб бути один на один з персонажем. Звичайно, цей імпульс після зйомок відбивається і на моєму повсякденному житті, але я завжди намагаюся зробити його відображенням, а не емоційним вторгненням у моє життя. Так я захищаю себе від екстремальних і неврівноважених героїнь».

Такі амплуа, як не дивно, акторці дуже личать. Така Дівіна – героїня Альби в іскрометній короткометражці De Djess, яку її сестра Аліче зняла для проекту бренду Miu Miu Women's Tales. Альба грає гламурну артистку, вредну приму, яка живе у світі туфель-човників і блискучих суконь. «Нам з Аліче було дуже весело працювати над De Djess. Свобода, яку я відчуваю поруч з нею, – абсолютна. Все просто: у нас схожа уява, нам легко разом. Нічого не потрібно одна одній пояснювати, ми вже давно все знаємо. Під час зйомок ми постійно жартували про деякі стереотипи, які існують навколо гламурних акторок, і навіть винаходили нову мову. Дівіна дуже смішна і чарівна у своїй нервозності і тривозі. Я не схожа на неї в житті». Акторка говорить, що любить моду, але в повсякденному житті носить прості і зручні речі. Альба не хоче називати улюблені бренди, але на Міланському тижні моди вони з сестрою завжди в першому ряду на показах Miu Miu і Prada.

"В Італії неможливо не любити кіно. Де б ви не жили і чим би не займалися, ви точно виросли на фільмах Антоніоні та Фелліні"

Нам Альба дає інтерв'ю дорогою з Сорренто в Рим. Зараз вона знімається в новому фільмі Нанні Моретті і колесить Італією: зйомки проходять то в Римі, де акторка живе, то в Неаполі, то в Сорренто. Рорвахер каже, що обожнює природу, людей і подорожувати. «Коли мій графік дозволяє, я з задоволенням повертаюся в село в Умбрії, де живуть мої батьки і Аліче з сім'єю. Природа робить мене сильнішою. Але якщо я не можу виїхати і хочу прогулятися тут, в Римі, то я виходжу з дому і перетинаю місто з одного берега Тибру на інший, без точного маршруту. Якщо мені потрібно переключитися, вирушаю до Тибру або в ботанічний сад у Трастевере».
 

Текст: Дарія Слободяник

Фото: Stefano Galuzzi @WSM

Стиль: Tanya Jones @Interlude project

Зачіски: Astor Hoxha @Close Up Milano з використанням Officina de' Tornabuoni

Макіяж: Nicoletta Pinna @simonebelliagency

Виробництво: Kateryna Kudinova

Діджитал-оператор: Alberto Malorgia @Officina Otto

Поствиробництво: Officina Otto

Асистент фотографа: Alessio Keilty

Асистенти стиліста: Marine Armandin, Benedetta Bernardi

Модель: Alba Rohrwacher

Ще в розділі Кіно

Популярне