До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Яким буде Burberry під егідою Деніела Лі

Деніел Лі сидить у пентгаусі готелю Claridge’s у темно-зеленому светрі, спортивних чорних штанях і кросівках Nike. Зараз середина листопада, і з вікна за його спиною простягається приголомшливий краєвид на мрячний Лондон; Біг-Бен видніється в далечині. Напередодні ввечері Лі був у ChilternFirehouse, спілкувався з місцевими модними репортерами та принаймні з одним зі своїх колишніх професорів із CentralSaintMartins. "Було приємно робити це в такому середовищі, — каже він. — Знаєте, коли я не виснажений роботою над колекцією".

Photo: William Waterworth
Photo: William Waterworth

Реклама

36-річного Деніела Лі призначили головним креативним директором Burberry у вересні, за кілька днів після останнього показу Ріккардо Тіші для британського бренду. Для дизайнера це повернення додому, адже його посада креативного директора в BottegaVeneta змусила його жити між Міланом і Лондоном. "Я дуже щасливий, тому що пройшов повне коло, — каже Лі. — Я не жив тут постійно з часів CentralSaintMartins. Я поїхав до Нью-Йорка [через роботу в DonnaKaran], потім до Парижа [Celin], а потім до Мілана. Постійно переїжджав і регулярно повертався до Лондона, щоб втекти від усього та знайти натхнення. Приємно повернутися сюди жити й працювати".

Коли він не працює — що, погодьтеся, буває нечасто в наші дні — Лі проводить час зі своїм партнером Роберто Болле, колишнім головним танцівником Метрополітен-опера. Вони ходять до Королівського оперного театру, щоб подивитися балет, або на музичні концерти — нещодавно вони були на виступі КендрікаЛамара у TheO2. Водночас він активно робить ремонт у власній домівці. "Вона розташована в дуже типовій частині Лондона, яку я люблю, тому що вона нагадує історії Чарльза Дікенса, — каже він. — Приємно відчувати себе в просторі, який має історію, і ти є лише певною частиною цієї історії; це місце існувало до вас й існуватиме після вас".

Дебют Лі в Burberry запланований на 20 лютого 2023 року, що дає йому лише кілька місяців, щоб визначити своє бачення бренду. У BottegaVeneta він мав набагато більше часу — вісім місяців від призначення до першого показу. Він уперше обіймав посаду креативного директора, і на початку соромився відповідати на запитання за лаштунками шоу. Однак це не означало, що Лі не мав чіткого бачення. Його сумки Pouch і Cassette миттєво стали гітами, а його плетені босоніжки з квадратними носками здобули прихильність наймодніших жінок у всьому світі. Так само як і його гумові чоботи Puddle (вони можуть стати гарною точкою відліку для трансформації Burberry). Під наглядом Лі фірмовий яскраво-зелений колір BottegaVeneta став найпопулярнішим кольором у моді.

За все це його нагородили чотирма статуетками на лондонській церемонії FashionAwards у грудні 2019 року — досягнення, з яким не зрівнявся жоден інший дизайнер ані до, ані після. На початку пандемії BottegaVeneta злетіла досить високо, щоб відійти від календаря показів на користь інтимніших шоу далеко за межами Тижнів моди. Згодом, щойно його BottegaVeneta злетіла — за кілька днів після показу в Детройті в жовтні 2021 року — Лі пішов. Материнська компанія бренду — Kering — лише сказала, що це було "спільне рішення", яке призвело до багатьох спекуляцій, як в Інтернеті, так і в галузі, щодо того, чому Лі міг піти. Коли через рік його запитали про все це, Лі не став удаватися в подробиці. Натомість сказав: "Я думаю, що в майбутньому люди побачать, що означає командна робота. У Burberry є люди, з якими я працював у різні періоди своєї кар’єри". Він також не зациклюється на жалю: "Для мене велика честь, що бачу вплив BottegaVeneta навколо себе — знаєте, коли я йду вулицею".

Photo: @burberry
Photo: @burberry

Після призначення Лі в Burberry в індустрії почали говорили про його британську належність. Лі каже, що розуміє, чому це відбулося. "Burberry — бренд, який кожен у країні знає з дитинства. Це справжній символ британців". Його власний зв’язок з лейблом глибший, ніж у звичайного англійця. "Я з Бредфорда, графство Йоркшир, дуже близько до Каслфорда, де виготовляють тренчі, і до Кейлі, де виготовляють габардин, — каже Лі. — Тож це дуже близько до моєї батьківщини. І дехто з родини моєї мами працював на різних фабриках, які постачали матеріали для Burberry. У моєї мами насправді є плащ, який її тітка отримала в подарунок під час виходу на пенсію. Це доволі мило". Лі — найстарша дитина в сім’ї. Його брат — сантехнік, а сестра — медсестра, яка спеціалізується на алкогольній залежності, обидва досі живуть у Йоркширі, неподалік від матері й батька. "Ми досліджували, що залишилося від модної індустрії у Великій Британії, — каже дизайнер. — На жаль, у Британії модне надбання не оберігали так ретельно, як у Франції чи Італії, але тут однаково збереглися певні канони. Захопливо думати про те, що за допомогою певних партнерств ми можемо змінити ситуацію, можемо допомогти зберегти робочі місця".

Після освоєння першим завданням Лі було знайомство з командами. Йому також довелося їздити у відрядження — до Флоренції, де компанія виробляє шкіряні вироби та взуття; до Каслфорда, де шиють тренчі; і знайомитися з архівами, які розділені між Лондоном і Блітом, на півночі Англії. "Я дивився на три основні кодекси дому, якими, очевидно, є картатий візерунок, лицар і габардин, і намагався зрозуміти, як ми маємо просувати їх по-новому".

Burberry заснували 166 років тому, коли молодий Томас Бьорберрі почав випускати одяг для захисту від британської погоди. Йому приписують винахід габардину — щільно тканої водонепроникної вовни, приблизно — в 1879 році. Функціональність — це концепція, за яку вчепився Лі: "Це справді про дизайн із сенсом, який є інноваційним із метою, а не просто інноваційним з погляду силуету або нової конструкції чи техніки. Намір Томаса Бьорберрі полягав у тому, щоб створювати одяг для людей, які займаються чимось на вулиці, — продовжує він. — Це той менталітет, у який я намагаюся ввійти".

Коли розмова переходить до справжньої моди, Лі нахиляється: "Подумайте про тренч — він існує десятиліттями. Тож яка річ витримає таке випробування часом, як тренч? Яке взуття? Ми думаємо про одяг, який витримає виклики активного життя просто неба, — каже він. — Це про тепло, тактильність і затишок. І про те, щоб бути в русі й не бути обтяженим. Я дуже радий розпочати свій шлях із зимової колекції, бо вважаю, що це має великий сенс для Burberry".

Лі сам щось на зразок любителя природи. Протягом року між BottegaVeneta та Burberry він подорожував до Ботсвани та Зімбабве. "Ботсвана була особливо неймовірною, — розповідає він, — тому, що це одна з найменш населених країн на планеті. Це дає вам певне відчуття єднання з природою, якої не торкнулася людина". Він також здійснив похід до Мачу-Пікчу та побував на Кубі — двічі.

Нам не доведеться чекати подіумного показу, щоб отримати першу підказку про напрямок руху Лі. Минулого місяця він зняв свою першу рекламну кампанію Burberry з ТайрономЛебоном, фотографом лондонського походження, з яким співпрацював у BottegaVeneta. Він представляє класику Burberry, побачену крізь об’єктив Лі. Цей кампейн вийде на початку лютого. У разі з Burberry Лі застосовує більш традиційну медіастратегію, ніж ту, яку він застосував у BottegaVeneta, за якої бренд видалив свій Instagram.

Деніел Лі у фіналі шоу Bottega Veneta осінь-зима 2020/2021
Деніел Лі у фіналі шоу Bottega Veneta осінь-зима 2020/2021

"Мені подобається працювати з Тайроном і його командою, тому що ми всі робимо свій внесок, у всіх у нас є ідеї. У нас справжні стосунки, які вибудовувалися впродовж тривалого часу; ми чесні одне з одним". Лі також у захваті від моделей: "Це справді про Лондон і Велику Британію, поєднання людей, що є найкращими у своїй справі. Ви знаєте: люди зі справжнім стрижнем". Він вважає за краще поки не називати імен, але підтверджує, що вони походять з культури танцю, музики, театру й футболу. "Burberry майорить під прапором Великої Британії та культури. Тож маємо використовувати наші платформи, тому що ми відповідальні за донесення цих речей. Я не знаю, чи це правильний спосіб сказати, — продовжує він, — але я б хотів більше, ніж дивувати людей, я справді хотів би, щоб вони зрозуміли нове бачення та відчули впевненість у тому, що саме таким має бути Burberry".

Першим модним показом, який Лі побачив після закінчення CentralSaintMartins, було осіннє шоу Крістофера Бейлі 2012 року для Burberry — "той зі штучним дощем", як він згадує. До цього його першим виробом Burberry був джемпер дизайну Бейлі. "Коли Крістофер працював у компанії, трикотаж був справді чудовим", — каже він. Спільне йоркширське коріння зблизило Лі та Бейлі, коли Лі отримав роботу в BottegaVeneta, а його попередник, який очолював бренд з 2001 по 2018 рік, став чимось на зразок наставника. "Я думаю, що Крістофер справді сприяв цьому почуттю спільності в Burberry; він дуже теплий і привітний. Він був у бренді тривалий час".

Чи залишиться Лі на чолі так довго? "Я не намагаюся передбачати надто далеке майбутнє, — каже він. — Але ви знаєте, я маю намір написати культовий розділ".

Цей матеріал був уперше опублікований на VogueRunway.
Текст: Nicole Phelps

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.