КУПИТИ КВИТКИ

Все, що потрібно знати про дебютне шоу Джонатана Андерсона для Dior

Hôtel des Invalides — саме тут, на тлі мавзолею Наполеона, відбулася подія, яку вже охрестили історичною. На Тижні чоловічої моди в Парижі своє перше шоу для Dior представив Джонатан Андерсон — дизайнер, який вперше після самого Крістіана Діора очолив одразу три напрями бренду: чоловічу, жіночу та кутюрну лінії.

Очікування відповідали масштабу: онлайн-трансляції, перегляди у форматі watch party в барах, покази на великих екранах у центрі Парижа, а також велике скупчення охочих побачити шоу наживо біля входу до локації. Запрошення на показ — у вигляді порцелянової тарілки з трьома керамічними яйцями — натякали на улюблену страву Крістіана Діора, омлет. Серед гостей були Ріанна, A$AP Rocky, Роберт Паттінсон, Джош О'Коннор, Денієл Крейг, Стефано Пілаті, Донателла Версаче, Сабріна Карпентер, Луї Гаррель, Кріс Ван Аш, а також понад 600 запрошених. Але попри зірковий список гостей, увага була повністю прикута до шоу. Андерсон представив колекцію, яка відкриває абсолютно нову главу в історії Dior.

Реклама.

Між архівами, мистецтвом і тіктоком

"Для мене стиль — це про те, як саме ти поєднуєш речі між собою", — сказав Андерсон напередодні шоу. І саме це стало концептуальною основою його дебютної чоловічої колекції Dior весна-літо 2026. Вона не мала єдиної наративної лінії. Натомість Андерсон створив складну структуру образів, у яких архіви Dior поєднувались із британським препі-стилем, естетикою 1980-х, мистецтвом, романтизмом і алюзіями на фільм "Солтберн".

Шоу відкривав образ із культовим Bar-жакетом — силуетом, який вперше з’явився у дебютній колекції Крістіана Діора 1947 року й став символом повоєнної жіночності та витонченого силуету, який визначив цілу епоху. У чоловічій версії Андерсона цей жакет було переосмислено в смарагдово-зеленому твіді Donegal. Його конструкція була адаптована до чоловічої фігури — без підплічників, лише з внутрішнім шаром ущільненої тканини (канви), який тримає форму, не додаючи зайвого об’єму. Образ доповнювали широкі білі шорти, зшиті з 16 метрів тканини, — інтерпретація сукні Delft 1948 року з архіву Dior. До них Андерсон додав високі шкарпетки, рибальські сандалі та жорсткий білий комір, подібний до медичного шийного корсета. Саме в цій грі між класикою та абсурдом, історією та сьогоденням криється нове бачення чоловічого образу в інтерпретації Dior.

Андерсон вибудовує колекцію на поєднанні трьох стилістичних шарів: буденного чоловічого гардероба (сорочки, джинси, светри спокійних кольорів), історичних референсів (камзоли та жилети XVIII століття, які майстерно відтворили у Dior Haute Couture) та архівів Dior — зокрема переосмислення знакових жіночих силуетів, як-от культових суконь 1940–1950-х років Caprice, Cigale і Delft. Ці елементи не існують окремо, навпаки — вони змішані й утворюють єдину, гнучку візуальну мову. Це не еклектика заради ефекту — це цілеспрямоване переосмислення сучасної елегантності, яке розмиває межі між статусним і звичним, архівним і актуальним.

Камерний формат

Показ Dior весна-літо 2026 відбувся у спеціально побудованому просторі перед Домом Інвалідів. Інтер’єр нагадував берлінську Gemäldegalerie: сіро-блакитні стіни, глибокі оксамитові портьєри, приглушене світло. У залі — лише дві роботи Жана-Батиста Сімеона Шардена: "Кошик полуниць" (надана Лувром) і "Квіти у вазі" (з колекції Національного музею Шотландії). Це був навмисний жест: розмістити натюрморти XVIII століття в самому центрі модного шоу, підкреслюючи контраст між галасливою індустрією моди та спокоєм музейного простору. У цьому жесті були повага до традиції, акцент на спогляданні й сигнал про те, що справжня розкіш Dior тепер зчитується не в ефектах, а в деталях і близькості.

Моделі рухалися подіумом зовсім поруч із гостями — буквально на відстані витягнутої руки. "Я хотів, щоб кожен міг роздивитися тканини зблизька — так, як це було в салоні Dior у 1950-х", — пояснив Андерсон. І справді: вишивка, шовкові фактури, кольори, ґудзики, ручна робота — усе можна було розгледіти в деталях.

Музичний трек, що звучав під час показу, містив репліку: "We can just make out and chill, because I’m so lazy". Цей саундтрек органічно доповнював концепцію показу: після візуальної концентрації на текстурах, фактурах і ручній роботі музика задавала інший ритм, ніби протиставляючи ремеслу безтурботність, іронію й внутрішній спротив. Це був іще один рівень висловлювання: про покоління, яке втомилося від систем, правил і структур — і шукає інші, більш людяні способи бути собою.

Мистецтво бути собою

Однією з наскрізних тем дебютної колекції Джонатана Андерсона для Dior стала ідея співіснування приватного і публічного. Він буквально демонтує протилежності — вечірнє й повсякденне, архівне й сучасне — й вибудовує нову мову через поєднання речей, які раніше вважалися непоєднуваними. Смокінги сусідили з джинсами, жакети — з простими майками, класичні краватки — з трикотажними светрами. В одному з образів джемпер перетворено на вечірню накидку. В іншому — строгий блейзер вдягнули з короткими широкими шортами. Усе має такий вигляд, ніби герой колекції щойно вийшов зі своєї кімнати, не встигнувши вирішити, ким хоче бути сьогодні.

Андерсон каже, що надихався не лише архівами Dior, а й фільмом "Привіт, смутку" (Bonjour Tristesse), полароїдами Енді Воргола, зокрема зображеннями Лі Радзівілл і Жана-Мішеля Баскії. "Це двоє дуже стильних людей із різних світів, які могли опинитися на одній вечірці", — зазначив дизайнер. Цей жест — створення нової соціальної уявної вечірки — став лейтмотивом показу.

Дорогі гості

Список гостей Dior SS26 був не менш промовистим, ніж сама колекція. У перших рядах сиділи Роберт Паттінсон, Сабріна Карпентер, Денієл Крейг, Джош О’Коннор, Майк Файст, Дрю Старкі, Міа Ґот, Ману Ріос, Ю Ши. Ріанна та A$AP Rocky прибули за 35 хвилин після початку шоу — обидвоє в total-look із нової колекції: вона — в м’ятному жилеті й квітковому тренчі, він — у костюмі з краваткою в тон підкладки її пальта.

Також були присутні Донателла Версаче, П’єрпаоло Піччолі, Стефано Пілаті, Кріс Ван Аш. Перед показом французький актор Луї Гаррель декламував вірші. До шоу транслювали відеовставки: актор Сем Нівола на човні, Ю Ши в готельному номері. У машинах гостей були встановлені камери — глядачі бачили, як вони прибувають на шоу. Приватне стало частиною загального видовища.

Coming soon..

Колекція Dior Men SS26 була водночас концептуальною й комерційною. Це стратегічно продуманий початок нової ери французького Дому. Андерсон показав не лише майстерність роботи з архівами, а й здатність переосмислити їх у контексті теперішнього. Він звертається до Margiela, до історії французької моди, до свого досвіду в Loewe — і створює унікальну мову для Dior, яку ще належить вивчити.

Зовсім скоро Джонатан Андерсон покаже свою першу жіночу колекцію Dior. Але вже зараз очевидно: його дебют став подією, що визначає вектор моди на найближчі роки. Це нова інтерпретація ідей розкоші й стилю. І саме з таких моментів починається нова історія моди.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.