Як створюються образи для популярних вистав: про колаборацію Театру Франка і бренду Lamel
Вперше за 105 років існування Національний академічний театр Франка має офіційного б’юті-партнера – бренд Lamel. Засновниця Наталія Яроменко розповідає, як їхня команда допомагає втіленню найсміливіших сценічних задумів

Яскраві червоні губи, соковитий рум’янок і чітко окреслені брови: грайлива служниця Смеральдіна з вистави "Слуга двох панів" режисера Давида Петросяна у виконанні Мальвіни Хачатрян на сцені буквально сяє. Увесь грим 33-річна акторка створює за допомогою засобів бренду Lamel – каже, що кремові рум’яна Flamy Fever Blush відтінку 402 ідеально передають невгамовний характер її Смеральдіни, яка разом із головним героєм Труффальдіно (Іван Шаран) плете інтриги й обводить навколо пальця своїх господарів.
Це перше б’юті-партнерство за 105-річну історію театру. Наталія Яроменко, яка заснувала Lamel у 2012 році, розповідає, що їхня команда продовжує світову традицію співпраці найкращих косметичних брендів із видатними сценами: Charlotte Tilbury цьогоріч розробив макіяж для вистави "Емма" за романом Джейн Остін, яка йшла в дублінському Театрі абатства, а Armani Beauty був партнером міланського La Scala у 2021–2022 роках. "Нам захотілося реалізувати цей підхід в Україні", – каже Наталія.

Вона згадує, як студенткою вперше потрапила до Театру Франка – на культову виставу "Бравий солдат Швейк" із Богданом Бенюком у титульній ролі. Була вражена емоційною віддачею, з якою актор виступав на сцені, і закохалась у це мистецтво. Наталія часто буває в Штатах і любить американські мюзикли, серед останніх вражень – бродвейські постановки Hamilton і Hadestown. Водночас зізнається, що українські вистави резонують більше. Попри повномасштабну війну, повітряні тривоги й обстріли, український театр переживає підйом: квитки на "Конотопську відьму", "Калігулу" чи "Макбет" розкуповують за пів години після появи на сайті театру; актори стають зірками, а театри конвертують успіх у допомогу Збройним Силам. Наприклад, за три місяці гастролей навесні цього року вистава "Конотопська відьма" зібрала 8 мільйонів гривень, на які вдалося придбати морський безпілотник для бійців ГУР.

Колаборація Lamel і Театру Франка готувалася понад пів року. Для Lamel це стало нагодою перевірити, чи дійсно "косметика може підтримати будь-яке перевтілення", адже грим у виставах здебільшого більш яскравий, акцентований, а подекуди й гротескний. У результаті створили персональні іменні набори для акторок і забезпечили гримерів усім необхідним – від основи для макіяжу і тональних засобів до тіней найяскравіших відтінків. Наталія Яроменко пишається тим, що театр Івана Франка їм "довірив своїх неймовірних акторок". "Для нас це велика честь, але й виклик: чи зможемо ми справді допомогти акторам перевтілюватися на сцені".
"Театр надихає створювати нове й перевіряти на стійкість свої продукти, бо сцена не вибачає помилок"
Коли запитую Наталію про улюблені вистави в Театрі Франка, вона каже: любить ті, де акторки сміливо працюють із кольором, текстурами, блиском. Це "Марія Стюарт", "Тартюф", "Слуга двох панів". Артистки натомість кажуть, що одні з найулюбленіших продуктів – тональні основи. Вони добре тримаються під сценічним світлом і водночас комфортні. Для театру це базовий інструмент, який "має працювати бездоганно".

Головним випробуванням для бренду стала зіркова вистава "Конотопська відьма" режисера Івана Уривського. Її грають уже понад два роки, а героїні-відьми Рябоклячка, Псючиха та Чирячка зʼявляються на сцені в щільному білому гримі – за задумом художниці-постановниці Тетяни Овсійчук, їхні обличчя майже зливаються з пофарбованою білою стіною. Такого засобу в арсеналі Lamel, який долучився до співпраці з театром тільки навесні цього року, не було.

"Але ми любимо виклики, – зі сміхом каже Наталія. – Тому зараз розробляємо спеціальний білий грим – не лише для спектаклю, а й до Геловіну чи інших нагод. Театр надихає створювати нове й перевіряти на стійкість свої продукти, бо сцена не вибачає помилок".
Текст: Дарія Слободяник