Чому змагання за найкращу жіночу роль — головна інтрига премії "Оскар—2024"

Що ближче ми підходимо до церемонії "Оскар", то зрозуміліше, що одна з головних інтриг розгорнеться у категорії "Найкраща акторка". Цього року в ній представлені беззаперечно найталановитіші актриси нашого часу: Аннетт Бенінг, Кері Малліган, Емма Стоун, Лілі Гладстон і Сандра Гюллер.

Ветеранка премії: Аннетт Бенінг

"Наяд"

65-річна легенда кінематографа Аннетт Бенінг цьогоріч номінована на "Оскар" вп'яте — після номінацій за фільми "Кидали", "Краса по-американськи", "Бути Джулією" та "Дітки в порядку". Її кар'єра триває вже понад три десятиліття, але у фільмі "Наяд" вона, здається, перевершила саму себе і зіграла свою найкращу роль. І якщо комусь варто дати статуетку за всю кар’єру в широкому сенсі, то це, безумовно, вона.

У фільмі "Наяд" вона грає Діану Наяд, плавчиню на довгі дистанції, яка у 60 років вирішує реалізувати свою мрію — проплисти у відкритому океані 110 міль від Куби до Флориди. "Ти ніколи не буваєш надто старим, щоб гнатися за своїми мріями", — заявляє вона в емоційній фінальній сцені фільму, якому, здається, судилося отримати "Оскара" і який сподобається численним старшим виборцям Академії. У Бенінг великі шанси здобути перемогу ще й тому, що вона відповідає неофіційним обов’язковим умовам для отримання "Оскара": грає реальну людину, робить щось фізично виснажливе та зазнає драматичної трансформації.

Ніколи не варто відкидати ймовірність того, що перемогу здобудуть "ветеранки" церемонії — пам’ятаєте, коли Френсіс Макдорманд отримала приз за найкращу жіночу роль у фільмі "Земля кочівників" у 2021 році, коли всі вважали, що змагання точиться між Віолою Девіс і Кері Малліган? Єдине, що може перешкодити Бенінг перемогти, є той факт, що її конкурентки є абсолютно винятковими акторками.

Головна фаворитка індустрії: Кері Малліган

"Маестро"

У біографічній драмі "Маестро", яка розповідає історію життя композитора Леонарда Бернстайна, Кері Малліган грає його дружину, акторку Фелісію Монтеалегре. Вона зачаровує з першої секунди, але коли тиск їхнього шлюбу повільно обтяжує її, образ добродушної слухняності Фелісії починає руйнуватися. Ми бачимо, як її розчарування та злість повільно спливають на поверхню, разом з усвідомленням того, що попри все пережите вона майже напевно проведе решту життя, присвятивши себе цьому чоловікові. Потім Фелісія раптово захворіла: Малліган віртуозно зображує дедалі слабшу жінку, чия попередня прихильність до близьких змінюється вередливістю та роздратуванням.

У будь-який інший рік вона точно здобула би нагороду, але, на жаль, малоймовірно, що цього разу Малліган вийде переможницею. Ентузіазм Академії щодо "Маестро", здається, слабшає, і існує реальна ймовірність, що команда може повернутися додому з порожніми руками, хіба що за винятком статуетки за макіяж і зачіску. Варто сказати, що це третя номінація 38-річної британки на "Оскар" — після "Виховання почуттів" і "Перспективної дівчини", і за останні два десятиліття Малліган довела, що є однією найяскравіших акторок покоління.

Темна конячка: Сандра Гюллер

"Анатомія падіння"

"Оскар" матиме дуже несподіваний характер, якщо 45-річна німецька акторка Сандра Гюллер, маловідома для широко аудиторії, візьме нагороду за роль письменниці, яку звинувачують у вбивстві чоловіка, у фільмі "Анатомія падіння".

Ще один цікавий момент: цього року Гюллер також демонструє потужну гру в іншому артхаусному гіті, який був засипаний номінаціями на "Оскар" (п’ятьма, якщо бути точними) — "Зона інтересу". Там вона втілює холоднокровну дружину нацистського коменданта: подружжя живе в ідилічному будинку поруч з Освенцимом. Багато хто пророкував, що Гюллер отримає "Найкращу жіночу роль другого плану", але вона не потрапила в номінацію. Проте потужне враження від цих двох фільмі цілком може підштовхнути її до перемоги в категорії "Найкраща жіноча роль", відзначаючи прорив акторки.

Якщо Сандра Гюллер здобуде перемогу, це покаже, що "Оскар" справді робить кроки для того, щоб змінитися і стати міжнародною премією.

Фаворитка, яка повернулася: Емма Стоун

"Бідолашні створіння"

Однак на заваді Сандрі Гюллер може стати Емма Стоун — чудово непередбачувана й дика у фільмі "Бідолашні створіння" Йоргоса Лантімоса. Вона грає Беллу Бакстер, вікторіанську жінку, яка воскресає, коли їй пересаджують мозок немовляти. Впродовж фільму ми бачимо, як Белла виростає з бунтівного дівчиська в сексуально розкуту молоду жінку, яка тікає до Європи з коханцем, подорожує, вирішує стати повією в Парижі і зрештою повертається додому, аби стати хірургом.

Безумовно, робота Емми Стоун— це роль десятиліття, адже тут бездоганно продумано все: від мови тіла та ходи до її мовлення і того, як вона плескає в долоні зі щирим дитячим ентузіазмом. Ви абсолютно вірите їй і в образі немовляти, і незграбної молодої жінки. Якщо кіноакадемія прагне винагородити людину, яка проробила найбільшу роботи — а часто так і буває, — тоді "Оскар" належить Еммі Стоун.

Але варто додати цікавий факт: 35-річна Стоун отримала свій перший "Оскар" за найкращу жіночу роль сім років тому за фільм "Ла-Ла Ленд", і деякі критики вважають, що було б надто рано нагороджувати її знову.

Новачок, що творить історію: Лілі Гладстон

"Вбивці квіткової повні"

У фільмі "Вбивці квіткової повні" 37-річна індіанська акторка Лілі Гладстон, яка стала першою представницею з корінного населення Америки, номінованою на "Оскар", абсолютно приголомшлива у ролі Моллі, заможної членкині нації Осейджів, яка є свідком руйнування своєї родини та громади. Вона часто мовчить, багато говорить очима, зморшкою над бровою та вигнутими кутиками рота — і так вправно, що затьмарює своїх яскравих колег, лауреата "Оскара" Леонардо Ді Капріо та двічі лауреата Роберта Де Ніро.

Пізніше у фільмі Моллі, ослаблена хворобою, чіпляється за чоловіка, який повільно її труїть, і глядач дивується, чи усвідомлює вона, що відбувається насправді. Її легко щиро полюбити, але вона залишається непізнаною для глядача. Це дуже тиха змістовна акторська робота, які "Оскар" часто ігнорує на користь тріумфальних і пишних ролей, але це саме та робота, яку Академія повинна винагороджувати.

Популярне на VOGUE