Одна голова добре, а дві — краще: дизайнерські дуети, які змінюють моду
Одна голова добре, а дві — краще? Здається, це справді так. І доказом цього є кількість дизайнерських дуетів в індустрії моди.
Раф Сімонс і Міучча Прада
Відтоді як у лютому 2020 року Prada представили Рафа Сімонса як творчого партнера Міуччі Пради, пара вирушила в подорож, щоб переосмислити надбання, цінності та ідеологію італійського бренду в сучасному світі, охопленому пандеміями і трагедіями, з його технологіями та інклюзивністю. З такого творчого самоаналізу народилась колекція Prada весна-літо 2021 — їхня перша робота в ролях співкреативних директорів. Відтоді їхні колекції — п’янка суміш минулого та сьогодення. Прада та Сімонс заглибились у багаті архіви модного Дому й переосмислюють культові символи та силуети у своїх індивідуальних фірмових стилях. Це образи, які втілюють дух відродження.
Емма Чопова і Лаура Ловена
Емма Чопова і Лаура Ловена вперше зустрілися у 2011 році, коли вивчали жіночий одяг у Central Saint Martins. Дружба дизайнерок виникла на ґрунті спільної любові до кольору, максималізму та традиційного одягу. Вони заснували свій однойменний бренд Chopova Lowena у 2017 році. Відтоді він стрімко виріс. Цікаво, що дизайнерки зробили свою справу певною мірою сімейним бізнесом. Мати Чопової, Іоланта, закуповує тканини в Болгарії, батько, Камен, є директором Chopova Lowena Bulgaria, дочірньої компанії Chopova Lowena UK. У Великій Британії мати Ловени, Рейчел, відповідає за грошові потоки та бізнес-плани, а її сестра, Аліса, є бухгалтером.
Рушемі Боттер та Лісі Херребрюг
Виростаючи в сусідніх селах неподалік від Амстердама, Рушемі Боттер і Лісі Херребрюг часто бачилися, зокрема в автобусі до університету. У Королівській академії образотворчого мистецтва в Антверпені, випускниками якої є Раф Сімонс, Дріс Ван Нотен і Енн Демельмейстер, вони виявили свої сильні сторони та використовували їх, щоб підштовхнути один одного вперед. Херребрюг допомагала Боттеру з технічним боком справи, а Боттер допомагав Херребрюг з концепціями та ескізами. У 2017 році Рушемі почав працювати з Лісі над відкриттям власного лейбла, який згодом здобув численні нагороди для нових талантів. Незабаром цей бренд підтримали авангардні ритейлери, як-от Dover Street Market і Ssense, а шанувальниками бренду стали Біллі Айліш і Джастін Бібер. З часом дует найняли Nina Ricci для керівництва своїми колекціями. У січні 2022-го, після трьох років роботи на лейблі, Рушемі та Херребрюг пішли, щоб зосередитися на Botter.
Крістоф Лемер і Сара-Лін Тран
Перед тим як запустити бренд у 1990 році, Крістоф Лемер працював на титанів індустрії Тьєррі Мюглера і Крістіана Лакруа — двох дизайнерів, чия любов до надмірностей різко контрастує з його власним Lemaire. Дизайнер двічі вигравав престижну французьку премію Andam, перш ніж призупинити свій лейбл, щоб взяти на себе креативне керівництво Lacoste у 2001 році. Lemaire відновив свій лейбл у 2007 році, а потім у 2011-му став художнім керівником жіночого одягу в Hermès. Коли Лемер пішов звідти, щоб зосередитися на власному бренді, він залучив свою романтичну партнерку Сару-Лін Тран, аби вона допомогла вдихнути нове життя в проєкт. Сьогодні Лемер — головний акціонер, який контролює загальне управління та колекції в цілому, зосереджуючись на чоловічому одязі та взутті. Тим часом Тран, також акціонерка, працює над жіночим одягом, сумками, ювелірними виробами та візуальною комунікацією бренду, створюючи і креативно керуючи кампаніями та організацією шоу.
Себастьєн Мейєр та Арно Вайан
Пара познайомилася в 2009 році в Mod’art International Paris, де Вайан вивчав модний бізнес, а Мейєр — дизайн одягу. У 2013 році, після закінчення навчання, вони запустили Coperni Femme, типово паризьку марку, яка пропонувала мінісукні, спідниці А-силуету та блузки, прикрашені модерністськими графічними штрихами. Бренд отримав підбадьорливі відгуки в пресі та виграв нагороди, зокрема Andam Creative Label Prize у 2014 році та номінацію на премію LVMH рік по тому. Він також привернув увагу власників Courrèges, які запропонували дуету перезапустити відомий французький лейбл у 2015 році. Досвід у Courrèges заклав основу для перезапуску Coperni у 2019 році без Femme, але з більшою впевненістю та чіткішим напрямком.
Люсі та Люк Меєр
Люсі та Люк Меєр — це дует чоловіка та дружини, що стоїть за Jil Sander, який вони оживили завдяки вишуканим та мінімалістичним колекціям. Люсі зі Швейцарії та Люк з Канади познайомилися у флорентійській школі моди Polimoda — Люсі вивчала модний маркетинг, а Люк був на шестимісячному обміні, щоб вивчити кравецьке мистецтво під час навчання в Технологічному інституті моди.
Після випадкової зустрічі з Джеймсом Джеббіа, засновником Supreme, Люк став директором з дизайну лейбла вуличного одягу, де він пропрацював вісім років, і співзасновником OAMC у 2013 році, де залишається креативним директором. Після Polimoda Люсі продовжила вивчати моду в Парижі, а потім працювала в Louis Vuitton і Balenciaga, перш ніж її призначили тимчасовою креативною директоркою Christian Dior разом із Сержем Руф’є між Рафом Сімонсом і Марією Грацією К’юрі. Jil Sander кілька разів переходив з рук в руки після першого відходу засновниці бренду від справ у 2001 році. У 2017-му Люк і Люсі Меєр очолили бренд як співкреативні директори. У міланському Домі вони обоє працюють над жіночим та чоловічим одягом, а також аксесуарами. Багато хто любить подружжя за те, що вони відродили бренд, зберігаючи фірмову естетику засновниці.