Дорога змін: правила мінімалізму модного Дому Jill Sander
Об'єднаними зусиллями подружжя Люсі і Люк Мейєри переписують правила мінімалізму в німецькому Будинку Jil Sander.
"Моя мама була одержимою білими сорочками Jil Sander, – розповідає дизайнер Люсі Мейєр з міланської студії. Разом з чоловіком і колегою Люком вони дивляться на мене з екрану айфона: між нами Атлантика і шість часових поясів. – Пам'ятаю, в дев'яностих в Лондоні був дивовижної краси магазин Jil Sander. Ти міг зайти туди і виявити лише три пальта – зате яких! Для моєї матері колекції Джил Сандер були уніформою, а кожен похід за покупками перетворювався в подію".
Сьогодні Люсі і Люк Мейєри очолюють німецький Будинок Jil Sander. Вони познайомилися під час навчання у флорентійській школі Polimoda – разом знімали квартиру. "У нас обох змішані сім'ї: мій батько – швейцарець, а мама – англійка, батьки Люсі з Німеччини та Швейцарії, – розповідає Люк. – Через таке змішання культур у дитинстві ми не відчували себе чужинцями, але дивилися на навколишній світ не так, як наші однолітки". Цей досвід сьогодні допомагає їм в роботі в Jil Sander. У лейбла родом з Гамбурга італійська прописка: штаб-квартира компанії розміщена в Мілані, а виробництво розкидане по всій території "чобота".
У модній індустрії спадщина Джил Сандер з дев'яностих – золота жила візуальних образів: лукбук Девіда Сімса зі Стелою Теннант і рекламні кампанії Крейга Макдіна з Жиневьє ван Синус стали класикою Instagram і мудбордів на Pinterest. Але Люк і Люсі Мейєри не люблять дивитися в минуле. У компанії немає архівів – дизайнери вважають, що так навіть краще: їм цікаво створювати нові коди Jil Sander замість того, щоб реанімувати моделі 25-річної давності. "Jil Sander – один з перших lifestyle-брендів, який вийшов за межі власне моди, – розповідає Люк Мейєр. – Це історія про людей, які носять цей одяг, і про те, як вони почуваються в ньому. Тому наша місія – рухатися вперед і робити те, що матиме свіжий і сучасний вигляд".
З минулої осені дизайнери поступово змінюють і доповнюють словник мінімалізму. У новій весняній колекції до монохромних брючних комплектів, характерних для бренду, додали м'які трикотажні сукні в контрастну клітинку, яка нагадує візерунки на кахельній плитці, і сумки-шопери в формі поліетиленових пакетів зі шкіряними кишенями. Замість квадратного крою та oversize – приталені жакети, пальта з архітектурними виточками і корсети на шнурівці, які одягають на бавовняні сорочки. "Саме визначення "владна жінка" звучить моторошно, – говорить Люсі, обговорюючи нові канони power dressing. – Ми хочемо, щоб в одязі Jil Sander жінки відчували себе красивими і сильними, але важливіше, щоб одяг допоміг їм розкритися і показати, які вони насправді – сильні, чутливі чи вразливі".
З приходом Люка і Люсі Мейєрів в колекціях Jil Sander лінії стають м'якшими, а силуети – більш плавними. Дизайнери кажуть, що в зміні акцентів немає нічого революційного – тут вони слідують заповітам засновниці. "У колекціях Сандер завжди була вражаюча чуттєвість, – розповідає Люсі. – Якими б простими і лаконічними не здавалися її речі, це завжди була ретельно продумана робота". Люк продовжує: "У західній культурі мінімалізм сприймають як щось холодне, навіть мертве. Але в дизайні важливо вміти передавати емоції і почуття – він працює, тільки коли відчуваєш тепло людських рук".
До призначення в Jil Sander Люсі працювала в Balenciaga, Louis Vuitton і в кутюрних ательє Dior, де трудилася під керівництвом креативного директора Будинку Рафа Сімонса і після його відходу створювала колекції разом з Сержем Руф'є. Люк займався дизайном в streetwear-компанії Джеймса Джеббіа Supreme і в межах власного чоловічого проекту OAMC. Дизайнери кажуть, що принципи роботи у них завжди були дуже схожими – обидва одержимі якістю технічного виконання.
"В Haute Couture маєш справу з техніками, які реалізувати можна тільки вручну, – розповідає Люсі. – Я сама дуже люблю такий артизанальний підхід, тому в Jil Sander ми багато уваги приділяємо технічним питанням – в компанії майстерність була і залишається понад усе".
Під час нашої бесіди Люсі і Люк Мейєри підхоплюють думки один одного – тому інтерв'ю нагадує матч в пінг-понг на трьох. Не можу не запитати: чи легко парі зберігати баланс в особистих і професійних відносинах? Це питання викликає у дизайнерів усмішку. "У нас не було альтернативи, – відповідає Люк. – У бізнесі не так багато лейблів, за які ми могли б взятися, але Jil Sander здавався ідеальним варіантом. Рішення прийняли за п'ять секунд". Люсі додає: "Всі ці роки, під час роботи над різними проектами, ми вели постійний діалог, обмінювались ідеями і обговорювали питання дизайну. Єдине, що змінилося з нашим призначенням, – ми нарешті стали більше часу проводити разом". Вигляд вони, при цьому, мають дуже щасливий.
Текст: Веня Брикалін
Фото: Ronan Gallagher @Artistry
Стиль: Charlotte Roberts @Parent
Зачіски: Alfie Sackett @LGA management
Макіяж: Fiona Gallagher
Продюсер: Tilly Fry
Продюсер на майданчику: Danny Needham
Продакшн: Rosco Porduction
Сет-дизайн: Patience Harding @The Magnet Agency
Ретушування: Charlotte Stevens
Кастинг: Jess Martinelli
Асистенти фотографа: Ed Bourmier, Winston Shannon, Stephie Devred
Асистент стиліста: Yamine Daaboul
Асистент перукаря: Essi Karjalainen
Асистент візажиста: Rebecca Davenport
Продакшн-асистенти: Jamie Scott Gordon, Gael Pineiro Beiras
Світло: Eq Prolighting
Моделі: Anna De Rijk @Viva London, Angela @Casting Collective, Carl Anil @Casting Collective, Esme @Kids London, Flyn S @Kids London, Rhiannon @Casting Real, Hector, Rocco