До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Що треба знати про фільм "Анатомія падіння" — переможця Каннського кінофестивалю 2023

"Золоту пальмові гілку" Канн цього року здобула французька режисерка Жюстін Тріє за напружений трилер "Анатомія падіння". Жюстін стала третьою жінкою в історії кінофестивалю, яка здобула головну нагороду.

Режисерка Жюстін Тріє — одна з найяскравіших постатей нового покоління французьких режисерів. Вона дебютувала у великому кіно 2013 року, і одразу в Каннах, де показала свою стрічку Age of Panic. Того ж року авторитетне видання Cahiers du Cinéma назвало її однією з нових імен, на які варто звернути увагу. Жюстін — випускниця найвідомішої у Франції художньої школи, Вищої школи красних мистецтв, де вона вивчала образотворче мистецтво. Жюстін Тріє зробила свої перші кроки у кіно, знімаючи документальні фільми, зосереджені здебільшого на політиці. Також вона є активісткою артгрупи 50/50, яка пропагує ґендерну рівність і різноманітність у кіно та аудіовізуальній індустрії.

Реклама

Жюстін Тріє
Жюстін Тріє

У 2019 році Жюстін змагалася за "Золоту пальмову гілку" Каннського кінофестивалю зі стрічкою "Сибіла" — напруженою драмою про психотерапевтку, де знялися зірки французького кіно Адель Екзаркопулос та Гаспар Ульєль.

Її новий фільм, "Анатомія падіння" — напружений трилер про відповідальність та провину. Це четверта повнометражна робота 46-річної француженки. Події трилеру починаються у віддаленому засніженому будиночку у Французьких Альпах, де гостра, як бритва, німецька письменниця Сандра (Сандра Гюллер) живе зі своїм маленьким сином Даніелем (Майло Мачадо Гранер) і дещо розчарованим у житті чоловіком Семюелем (Семюель Тейс).

"Анатомія падіння"
"Анатомія падіння"

Коли тіло чоловіка знаходять біля їхнього будинку, всім навкруги незрозуміло, чи він упав сам, чи стрибнув, чи його штовхнули — і незабаром героїня Сандри постає перед судом за його вбивство... Цей слизький кубик Рубіка в стилі Гічкока змушує вас міркувати до самого кінця, хто ж винен, потроху розкриваючи шокуючі факти про справжній стан шлюбу Сандри та Семюеля. Навіть Деніел починає сумніватися в невинності своєї матері...

Про стрічку говорили задовго до прем'єри — зокрема, Variety назвав її "блискучим процедурним трилером у стилі Гічкока" і передбачали, що саме вона здобуде головний пріз. Великі сподівання на фільм покладали і через виконавицю головної ролі, Сандру Гюллер, — одну з найяскравіших німецьких акторок свого покоління. Для Гюллер це вже друга робота з Жюстін Тріє — після стрічки "Сибіла". Прониклива драматична акторка, Гюллер стала відома у середині 2000-х, коли зіграла роль жертви екзорцизму у фільмі "Реквієм", за який здобула "Срібного ведмедя" на Берлінському фестивалі. Широка аудиторія також пам'ятає її за фільмом "Тоні Ердманн", за який вона здобула Премію Європейської кіноакадемії найкращій актрисі.

Сандра Хюллер у фільмі "Тоні Ердман"
Сандра Хюллер у фільмі "Тоні Ердман"

Символічно, що цьогорічний Каннський кінофестиваль — справжній "бенефіс" акторки, адже Гюллер зіграла в двох найгучніших фільмах Канн — окрім "Анатомії падіння", це стрічка "Зона цікавостей" Джонатана Глейзера, який отримав Гран-прі Каннського кінофестивалю. Обидві стрічки — складні соціальні драми ("Зона цікавостей" є дослідженням теми Голокосту), які потребували від акторки неабиякого занурення у своїх персонажів.

"Тріє взяла знайомий жанр (судову драму) і перевернула цей формат з ніг на голову, — пише Variety. — Гюллер грає Сандру, яка одночасно втомлена й насторожена. Сандра — геніальна жінка — і набагато успішніша письменниця, ніж колись був її чоловік, — але вона приголомшена розслідуванням і повільно усвідомлює серйозність того, що відбувається". Спостерігати за цими перевтіленнями потужної, талановитої героїні — велике глядацьке задоволення.

Жюстін Тріє — третя жінка в історії Канн, яка отримала "Золоту пальмову пальму": до того це зробила у 2021 році француженка Джулія Дюкурно (за "Титан"), а авcтралійка Джейн Кемпіон отримала премію в 1993 році за "Фортепіано". Нагороду режисерці вручала Джейн Фонда: під час нагородження вона відзначила "історичну" кількість жінок — а саме сім — фільми яких цього року змагалися за найвищу нагороду Каннського кінофестивалю.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.