Як люди старшого віку задають модні тренди
"Мода в'яне, стиль вічний", — сказав Ів Сен-Лоран. Коли йдеться про один із найцікавіших трендів року, ці слова звучать як ніколи актуально. Маємо на увазі #nannacore — тенденцію, яка прославляє стиль людей старшого віку.
Незалежно від того, одягаються вони з ніг до голови у Versace, купують нові колекції Valentino чи поєднують свої вінтажні скарби з леопардовим принтом — дедалі частіше у своїй Instagram-стрічці ви можете зустріти стильного вісімдесятирічного чоловіка або літню пані, від зовнішнього вигляду яких перехоплює подих.
"Я припускаю, що популярність цієї тенденції обумовлена тим, що дівчата просто хочуть рости і старіти, як ті жінки, що досі носять макіяж і щодня роблять укладання, просто щоб піти у продовольчий магазин", — розмірковує 28-річний Анджело, засновник Instagram-акаунту Sciura Glam.
Акаунт Sciura Glam прославляє елегантний, іноді ексцентричний, але завжди бездоганний стиль, притаманний переважно міланським жінкам старше 50 років. Слово "sciura" означає "леді" на міланському діалекті. Анджело створив акаунт у 2016 році, і наразі в нього понад 200 тис. підписників. Люди надсилають йому світлини щодня, з ранку до ночі, щоб він розмістив їх на сторінці. "Мені надсилають випадкові фото людей з вулиць, іноді бувають фото бабусь або родичів підписників", — каже він. Проте критерії для публікації світлин у Sciura Glam доволі суворі: "Мені мають подобатися світло, ракурси, леді або пані мають бути вдягнені у щось стильне, вінтажні сумки точно стануть бонусом у відборі, і ще важлива зачіска — що пишніше, то краще!".
Захоплення іконами стилю старшого покоління — не нове явище. Фібі Файло зняла Джоан Дідіон для кампанії Céline ще 2015 року. Алессандро Мікеле запросив Тіппі Гедрен у 2018 році стати обличчям кампейна Gucci — натоді акторці було 88 років. Історія про те, що Айріс Апфель підписала чотирирічний модельний контракт із IMG, коли їй було 97, також не можна не згадати.
Проте цьогоріч більше уваги було приділено стилю реальних людей. Минулого місяця скандинавський бренд Samsøe Samsøe представив пару П'єра (художник) та Йетті (артбайєрка) у своїй кампанії сімейних портретів з підписом: "У шлюбі 50 років. Улюблене заняття в неділю: піти на ринок та зайнятися садівництвом". Тим часом Zara Men запросили співпрацювати 90-річного інфлюенсера @ The SpanishKing. Саме "простота і невимушений стиль людей похилого віку" змусили Кайла Ківіярві створити @Gramparents, сторінку, присвячену модним дорослим чоловікам. Співпраця акаунта з копенгагенським брендом одягу Another Aspect цього року допомогла збільшити кількість підписників сторінки на 100 тисяч.
"Найбільше у стилі людей похилого віку приваблює простота, яка віддзеркалює дух часу, — каже модна психологиня Каролін Меєр. — Зараз в індустрії існує бажання "сповільнитися", відмовитися від колекцій, які виходять кожні кілька тижнів і перейти до більш стійкої моди, — каже вона. — Стиль, який обирають люди старшого покоління, буде стійкішим, бо вони знають, що їм подобається, що їм пасує і чому. Вони з меншою ймовірністю керуватимуться тенденціями та будуть більш упевненими у своєму виборі".
"Ми всі боїмося дорослішання і старіння, і більшість, як і раніше, вважає, що зморшки — це страшний сон, але я думаю, що якщо ви старієте з витонченістю, як ці пані на Sciura Glam, нема чого боятися", — каже Анджело.
Текст: Scarlett Conlon
За матеріалами vogue.uk.co