Що зробив Томас Маєр для Bottega Veneta
Італійський модний Будинок Bottega Veneta, назва якого перекладається як "італійська майстерня", останні сімнадцять років очолював Томас Маєр, який покинув пост 13 червня 2018 року. Дизайнер очолив бренд у віці 43 років, а до цього встиг попрацювати в Guy Laroche, Sonia Rykiel і Hermès, а також заснувати власний лейбл.
Бренд, який славився сумками з плетінням intrecciato в 1970-і роки, в дев'яностих втратив колишню славу. І якщо раніше улюбленою клієнткою Bottega Veneta була Джекі Онассіс, а над рекламними кампаніями марки працював Енді Ворхол, то в десятиліття повальної логоманіі, простий дизайн італійського Будинку явно програвав. Тоді ж бренд викупив впливовий конгломерат Gucci Group і вже у вересні 2001 року Том Форд запросив на посаду головного креативного директора Томаса Маєра, який і витягнув Bottega Veneta з модного забуття.
Перше, що зробив Томас для відродження бренду – перезапустив легендарну сумку Cabat. Це модель прямокутної форми з короткими ручками, виготовлена саме з використанням знаменитого плетіння шкіри intrecciato. Незважаючи на те, що сумки плетуть майстри вручну, а їх ціна висока, в період з 2001 до 2011 роки Маєр збільшив продажі сумки на 800%.
Працювати в моді і не бути контролфріком з підвищеною увагою до дрібниць – неможливо, але Маєр в цій справі перевершив багатьох. Одного разу в The New Yorker він розповів про недосконалий дизайн блюдець в міланському готелі Bvlgari, з яких ложка зісковзує, якщо ледь підняти чашку. Спокійно випити кави в Bvlgari, на думку Маєра, просто неможливо. Робочий офіс дизайнера абсолютно білий, в ньому відсутній будь-який натяк на декор, окрім декількох мінімалістичних картин. На його думку, зайвий антураж відволікає від роботи. А зі свого імені він прибрав таку дратівливу букву h.
З такою ж дивовижною скрупульозністю Маєр поставився до створення нового дизайну Bottega Veneta. Приступивши до роботи, він, перш за все, повністю очистив склади бренду від непроданих речей зі старих колекцій і зосередився над твором нової естетики – чистої, мінімалістичної, стриманої і аристократичної. Тієї, за якою тепер можна безпомилково впізнати речі Bottega Veneta з-поміж тисяч інших. "Ми з помічниками відвідуємо безліч виставок тканин щороку, – розповідає Маєр, – але ми це робимо для того, щоб зрозуміти, які тканини нам не підходять".
Незважаючи на те, що Маєр, як головний креативний дизайнер, взявся вибудовувати новий бездоганний візуальний ряд, він з повагою поставився до спадщини Будинку. "Коли я починав роботу, я хотів повернути бренд до його витоків, до ідеї, вираженої в слогані: "Ваших власних ініціалів достатньо". У Bottega Veneta є коріння в шкіряних традиціях італійського регіону Венето. З давніх-давен в модному Домі працюють унікальні ремісники, що володіють рідкісними навичками, які передаються з покоління в покоління. Я знав, що цей бренд призначений для певного ринку предметів розкоші, дизайн яких грунтується на майстерності та інноваційності", – поділився дизайнер в одному зі своїх нечисленних інтерв'ю.
Восени 2011 року в обраних бутіках Bottega Veneta по всьому світу відбулась виставка під назвою "Knot: Retrospective", приурочена до десятиріччя роботи Томаса Маєра. Knot – це мініатюрна сумочка-клатч, створена дизайнером за рідкісними архівними ескізами. Її особливістю стала нова застібка в формі маленького шкіряного вузла, який і дав сумці її назву. Сама виставка показувала повну історію аксесуара, яку, як і її зовнішній вигляд, відновлювали в архівах і приватних колекціях. Тепер Knot має 300 модифікацій, у тому числі з застібками з 18-каратного золота, посипаного діамантами.
Маєр також придумав і нову філософію для Bottega Veneta. Дизайнер впевнений, що розкішні речі може дозволити собі кожен. Завдяки високій якості, вони можуть служити довгі роки, крім того вироби зі шкіри з часом мають вигляд значно кращий ніж нові. Як полюбляє говорити Маєр: "Просто треба менше споживати".