Історичний сезон Ukrainian Fashion Week очима молодого покоління
Осінь 2024-го року точно увійде у історію модної індустрії України, адже саме з 1 по 4 вересня відбувся історичний сезон Ukrainian Fashion Week – вперше після початку повномасштабного вторгнення. Саме цій події студенти Kyiv Academy of Media Arts курсу Fashion присвятили дипломну роботу, щоб показати не лише талант та креативність окремих дизайнерів, а і розказати про стійкість українського народу.
ANISIMOV
У рамках Ukrainian Fashion Week дизайнер Віктор Анісімов представив колекцію, в якій продовжує досліджувати функціональність та утилітарність у рамках сучасного міського гардеробу. Анісімов переконаний, що основа чоловічого одягу бере початок у військовій формі, а мілітарі-референси в його колекціях нагадують про цей шлях, надаючи чоловічому одягу не лише естетичної, але й концептуальної глибини.
"Війна в Україні торкнулася всіх і вся. Важко побачити красу, коли твою країну постійно бомбардують… Ще важче зосередитися на виготовленні одягу, коли гинуть тисячі людей. Кому потрібна мода, коли людям для виживання потрібні їжа та вода? Але відразу спадає на думку інше: єдиний спосіб повернутися до нормального життя — продовжувати працювати і робити те, що вміємо, те, що в наших силах", – ділиться спогадами про сезон дизайнер.
J'AMEMME
Надихатися стихіями природи та матеріалізувати в одязі силуети безумовно гарних та небезпечних істот вирішили у бренді J'amemme. У рамках Ukrainian Fashion Week марка презентувала колекцію сезону весна-літо 2025 під назвою Méduse, натхнену ефемерними морськими мешканцями.
"Концепція колекції весна-літо 2025 виникла з захопливих форм і кольорів, які я помітила, спостерігаючи за медузами. Їхні незвичні обриси та краса надихнули на тему трансформації та змін", – розповідає засновниця бренду Юлія Ярмолюк. Її приклад яскраво ілюструє глобальний тренд на ескапізм, коли митці шукають натхнення не в реальності навколо, а занурюються у всесвіт власних фантазій чи надихаються заспокіливим світом природи. Психологи стверджують, що цй прийом допомагає підтримувати емоційний стан, а такі речі підвищують настрій.
SIDLETSKIY
Дизайнер Ігор Сідлецький у рамках Ukrainian Fashion Week представив нову колекцію, натхненну поєднанням сучасних тенденцій та багатовікової культурної спадщини. Він черпав натхнення в історичних ремеслах, традиційній ручній роботі та натуральних матеріалах. Особливий акцент зроблено на гармонії протилежностей: строгих архітектурних форм і легких, напіввагомих тканин.
"Майбутнє української моди після війни, на мою думку, буде дуже світлим. Українські бренди вже зараз виходять на нові ринки, знаходять підтримку за кордоном і показують, що ми здатні бути конкурентоспроможними на глобальній арені. Після перемоги інтерес до України лише зросте, і мода стане одним із ключових каналів, через який світ дізнається про нас більше. Це буде час відродження і творчого вибуху, коли ми зможемо ще сильніше заявити про себе як про країну з багатою культурою, майстерністю та талановитими митцями", – поділився своїми роздумами дизайнер.
Andreas Moskin
Показ Andreas Moskin у рамках Ukrainian Fashion Week відкрили захисники України, які дістали важкі поранення на фронті. Сама колекція була натхненна українським поетичним кіно 60-70-х років, особливо стрічкою "Білий птах з чорною ознакою".
"Усе українське набуде нового значення після перемоги й уже зараз набуло цього нового значення. Сьогодні може здатися, що світ втомився від України, однак наші захисники впродовж багатьох років, й особливо з початком повномасштабного вторгнення, ціною надзусиль зафіксували у свідомості (якщо не підсвідомості) світової спільноти стійку конотацію про те, що Україна та українці – це про сміливість, незламність та силу духу. Тож увага до українського теж буде особливою та найголовніше, що ми навчилися працювати із своєю історією і готові конвертувати наші наративи у культурний продукт. Отож, в нас є всі шанси стати центром тяжіння світової культури, а відтак і моди, яка є частиною цією культури. Загалом, у нас вже сьогодні є реальні напрацювання на шляху розвитку інклюзивної та діджитал моди. І на відміну від умовного Заходу, де інклюзивна та діджитал мода є подекуди частиною модного тренду, тут в Україні – це вимога часу й обставин життя", – розповідають засновники марки Андрій Моськін та Андреас Білоус.
APSARA
Молодий український бренд APSARA, який цього сезону також приймав участь у Ukrainian Fashion Week, присвятив нову колекцію людям-мотиваторам, що кожного з нас надихають не зупинятися та рухатися уперед.
"Дуже складно прогнозувати майбутнє індустрії , ми вже перелаштувалися жити фактично одним днем. Але одне можу сказати точно: ми зуміли зарекомендувати себе, як стійку націю, у нас багато талановитих людей, які діють, створюють новий бізнес, розвивають існуючий навіть в умовах воєнного стану", – ділиться власними відчуттями Юлія Псарьова.
СОФІЯ КИЇВСЬКА ЯК СИМВОЛ ЗВ'ЯЗКУ ПОКОЛІНЬ
"Софія Київська, як локація для фотопроєкту, була обрана не випадково. Це символічне місце, що зберігає вікову історію і надає знімкам глибини, а також підкреслює зв'язок традицій з сучасним. Образи, створені на тлі Софії Київської, говорять про силу, відвагу та нескореність українців, ніби поєднують минуле і майбутнє, вказуючи на непорушний зв'язок поколінь", – розповідають студенти Kyiv Academy of Media Arts, які працювали над цим проєктом.
"Ця зйомка – це шана тим, хто продовжує працювати і творити, попри все, вкладаючи при цьому, власне бачення важливості рідної культури, народної спадщини, і таких сильних людей. Це своєрідна фіксація змін у індустрії, що відбуваються під впливом історичних подій, які завжди відображаються у культурі. Це свідчення того, що попри складні реалії, мода в Україні не просто може розвиватися, а й бути джерелом натхнення та підтримки, символом стійкості, гучним голосом, який чує весь світ, силою, що об’єднує та піднімає дух".