Щось нове, щось старе: колекція Balenciaga Couture осінь-зима 2022/23
П’ятдесят перша кутюрна колекція Balenciaga стала другою для креативного дизайнера Демни Гвасалії. Насправді тепер дизайнер уточнює, що він просто Демна. У день показу також було анонсовано відкриття бутика, присвяченого тільки кутюр Balenciaga за легендарною адресою 10 Avenue George V, де засновник Будинку Крістобаль Баленсіага відкрив свій перший кутюрний шоурум ще 1937 року. Саме тут і відбулося вчорашнє шоу Демни.
Нове обличчя кутюр у 2022 році — це не лише унікальність об’єктів, повністю ручна робота, час якої вимірюється тисячами годин, а й нові космічні технології, які використовував Демна під час роботи над колекцією.
Так, наприклад, неопрен на основі японського вапняку став оновленою версією знаменитої тканини "шовковий газар", яку свого часу вигадав Крістобаль Баленсіага. Костюми, до яких так і тягне додати компонент "гідро", також були доповнені патчами, надрукованими на 3D-принтері, та змійками на кшталт вбрання сучасної людини-амфібії.
За нове обличчя кутюр відповідали й глянсові ідеально чорні, ніби лаковані маски — зловісні, як уніформа космічного патруля з майбутнього. Ці артоб’єкти виготовлені з поліуретану зі спеціальним покриттям. Їх розробили фахівці підрозділу Mercedes-Benz Grand Prix Ltd. (Mercedes-AMG F1 Applied Science). Саме вони багато років захоплюються використанням аерокосмічних та автоспортивних технологій не "за призначенням". А ідеальна форма й аеродинамічність масок, а також захист від запотівання й повітропроникність пояснюються місяцями випробувань.
Музика під час шоу (саундтрек — BFRND) лунала зі спеціальних динаміків, що розміщувалися в сумках моделей. Технічні деталі сумок розробили розумники з компанії Bang & Olufsen. Моделі Демни також традиційно були нетрадиційними. Крім Белли Гадід і Наомі Кемпбелл, на подіум вийшли Ніколь Кідман, Кім Кардаш’ян, Інті Ван, BFRND, Едуардо Камавінга, Дуа Ліпа та Крістін Куїнн.
Лелітки, твід у стилі trompe l'oeil, ручне шиття кришталем і бісером — на все це йде до тисячі годин ручної праці. Як і на перероблення архівів Дому. Класичні силуети знаходять нове дихання. Драповані сукні зі шлейфами, накидки, шарфи, банти та спідниці, а також фірмові експресивні відтінки Крістобаля — спадщина Balenciaga легко читається в кожному образі. Весільна сукня з вуаллю, виготовлена з 250 метрів різних видів тюлю, також є даниною пам’яті засновнику Дому. На вишивку 25 типами леліток і намистин (це 70 000 кристалів, 80 000 срібного листя і 200 000 леліток) пішло майже 7 500 годин.
Як люблять казати за океаном "щось нове, щось старе". Понад чверть колекції виготовлено з перероблених речей. Вінтажні бомбери, парки, автомобільні пальта та джинси розбирали й складали заново, трансформуючи два предмети одягу в один новий. Вінтажні ремені й гаманці сплітаються в полотно для створення нових речей, а старовинний наручний годинник перетворюється на модні прикраси.
Текст: Анастасія Яворська