КУПИТИ КВИТКИ

Як зміниться розклад і формат Тижнів моди через коронавірус

Майбутнє календаря моди невизначене. Щодня дизайнери і їхні команди стикаються з новими проблемами, які потрібно подолати в умовах пандемії. Планування наступного сезону більше не є звичною справою, але вже зроблено невеликі кроки. Після декількох місяців карантину модні доми повернулися на роботу у Франції й Італії, прагнучи переосмислити все, особливо модні покази. Поки перспектива присутності на показах у реальному житті в будь-якій кількості видається далекою, бренди знаходять нові способи продемонструвати колекції й висловити свої ідеї тут і зараз. Розповідаємо про майбутні події.

Givenchy, весна-літо 2020
12—14 червня

У квітні Британська модна рада оголосила, що її звичний Тиждень чоловічої моди просуватиме як цифровий. Триденний тиждень, який організувала рада, об’єднає британські бренди для обміну креативним контентом у різних форматах, як-от подкасти та фотощоденник. "Ми адаптуємо цифрові інновації, щоб вони якнайкраще відповідали нашим потребам сьогодні", — заявила Керолайн Раш, виконавча директорка Британської модної ради в пресрелізі.

Реклама.

Charles Jeffrey Loverboy, Daniel W. Fletcher, Lou Dalton вже підтвердили свою участь з новими колекціями, проте багато інших британських брендів чоловічого одягу, зокрема й Bianca Saunders, Per Götesson, Burberry, Richard Quinn і Wales Bonner не поспішають з демонстрацією сезону весна- літо 2021.

5 липня

Напередодні перенесеного в Парижі чоловічого Тижня моди Hermes проведуть пряму трансляцію своєї весняної колекції 2021 — онлайн-показ запланований на 08:00 за східним часом.

6—8 липня

У Парижі Французька федерація Високої моди й прет-а-порте (FHCM) проведе перший у світі цифровий Тиждень Високої моди. Під час триденного диджитал-заходу бренди представлять відео й додатковий контент, який транслюватиметься відповідно до розкладу, імітуючи формат фізичного Тижня моди.

Armani Privé, весна-літо 2020
9—13 липня

FHCM оголосили, що чоловічі колекції весняного сезону 2021 будуть представлені тільки у відеоформаті. Як і під час реальних показів, цифровий Тиждень моди буде організовано із часовими інтервалами, що дасть змогу проводити паралельні трансляції на платформі. "Диджитал, безумно, є вагомою частиною моди, і ми використовуватимемо його інновації на додаток до традицій", — повідомив Vogue президент Федерації Ральф Толенадо. "Покази в реальному часі й надалі будуть для нас пріоритетом, але поки є невизначеність, ми маємо бути гнучкими".

14—17 липня

Національна палата моди Італії (Camera della Moda) також анонсувала диджитал-формат чоловічих і жіночих показів з новими липневими датами під назвою Milan Fashion Week Digital. Від дискусій у соціальних мережах до віртуальних демонстраційних залів — платформа дасть дизайнерам змогу представити свою останню колекцію або щось зовсім інше. "Кожен зможе зробити те, що захоче. Перевага в тому, що в диджитал-просторі ви абсолютно вільні. Ми повідомили всім: "Ви маєте від однієї до 15 хвилин, і ви самі вирішуєте, що хочете показати", — заявив Карло Капас, президент Camera della Moda.

Ermenegildo Zegna представить симбіоз — "фіз-диджитал" шоу. "Я завжди хотів використовувати альтернативні формати, щоб донести свій творчий процес до ще ширшої аудиторії. Ідея, що цього сезону я зможу представити колекцію за допомогою цифрових інновацій, надихає мене", — пояснив у пресрелізі художній директор Ermenegildo Zegna Group Алессандро Сарторі.

17 липня

В останній день нового диджитального Тижня моди в Мілані Gucci представить свою круїзну колекцію (жіночу й чоловічу частини разом). Однак вона стане останньою пре-колекцією для італійського Дому. 25 травня Алессандро Мікеле оголосив, що бренд показуватиме тільки два шоу (восени й навесні) замість п’яти сезонних показів на рік.

Дату буде уточнено

Алессандро Мікеле не самотній. Saint Laurent, що належать материнській компанії Gucci, Kering, заявили про свій відхід від встановлених графіків цього року. "Усвідомлюючи поточні обставини й ті радикальні зміни, що вони нам принесли, Saint Laurent вирішили змінити свій розклад", — написав креативний директор Дому Ентоні Ваккарелла у своєму Instagram у квітні.

9—12 серпня

Інфлюенсери, редактори й баєри з усього світу двічі на рік з’їжджаються до столиці Данії, щоб взяти участь у Тижні моди в Копенгагені. Подія цього сезону змістилася на п’ять днів через пандемію. "Нам пощастило, що кордони Данії відкриваються раніше. Це дало нам змогу провести Тиждень моди в Копенгагені максимально близько до запланованої дати", — зазначила Сесілі Торсмарк, генеральна директорка Copenhagen Fashion Week. "Звісно, всю нашу діяльність буде організовано відповідно до чинних нормативних вимог".

26—28 серпня

Під час минулих двох сезонів Стокгольм не брав участі в Тижнях моди через фінансові проблеми, однак Шведська рада моди (Swedish Fashion Association) знову планує вийти в епоху цифрових модних подій. Прем’єра SFA, яка відбудеться наприкінці серпня впродовж трьох днів, насамперед буде орієнтована на споживачів, а не на пресу або баєрів. На додаток до попередньо записаних презентацій, дизайнери стануть учасниками онлайн-інтерв’ю й тематичних бесід з редакторами Vogue.

Iris Van Herpen, весна-літо 2020
Вересень 2020

Кербі Жан-Реймонд з Pyer Moss, відомий своїми ефектними щорічними показами, засвідчує, що обережність не означає скасування всіх великих зібрань. Жан-Реймонд проведе повномасштабну онлайн-презентацію свого нового фільму American, Also. "Ми завжди прагнули показати працю, що стоїть за створенням колекції, — ми сповільнили швидкість виробництва й поліпшили якість того, що виробляємо впродовж багатьох років", — розповів Жан-Реймонд Vogue.

Жан-Реймонд не єдиний нью-йоркський дизайнер, який розраховує на щось більше у вересні. Через те, що резорт-колекції здебільшого було скасовано через закриття фабрик, багато брендів переорієнтували свої зусилля на Тиждень моди в Нью-Йорку. Кажуть, що такі хедлайнери-ветерани моди, як Proenza Schouler, і відомі новачки, як Collina Strada, бережуть свої сили до вересня, щоб скористатися диджитал-стратегією, яка складається і в Мілані, і в Парижі.

Січень 2021

У квітні Pitti Immagine Uomo перенесла покази весняної колекції із червня на вересень з надією, що деякі соціально віддалені покази все ж зможуть відбутися. Однак нещодавно організація вирішила відкласти всі шоу в реальному часі до січня 2021 року, а це означає, що через пандемію Тиждень чоловічої моди, який регулярно проводили двічі на рік у Флоренції, цього року відбудеться тільки один раз. Замість червневих і вересневих презентацій Pitti Immagine запустить онлайн-платформу Pitti Connect.

Замість участі в цифровому Тижні Високої моди в Парижі, Giorgio Armani проведуть своє позасезонне шоу Privé в Палаццо Орсіні в січні. Приєднавшись до Армані, креативна директорка Sacai Тітосе Абе представить свою кутюрну колекцію для Jean Paul Gaultier як запрошена дизайнерка.

На відміну від більшості брендів, які збираються влаштувати презентації у вересні, Вірджил Абло поставив покази на паузу до січня наступного року. Рішення Абло означає, що нині Off-White експериментує з календарем "побачити зараз — купити зараз". Колекція буде доступна для замовлення в лютому, тобто приблизно через місяць після дебюту на шоу.

Balenciaga ж поки офіційно не підтвердили нову дату. Французький дім, імовірно, відкладе посткарантинний дебют Демни Гвасалії до 2021 року.

Текст: Eliseé Browchuk (vogue.com)

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.