До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Бунт на подіумі: як борються з харасментом в модельному бізнесі

На тлі медійних кампаній проти насильства над жінками в модельному світі, до цього мовчазному, з'явилися свої активістки.

"Я б сказала собі 16-річній: настане день, коли ти прокинешся і не відчуватимеш себе наляканою, станеш більш впевненою і полюбиш себе", – розповідає 26-річна британська топ-модель Адво Абоа, яка за останні два роки встигла з'явитися на обкладинках італійського, американського, британського Vogue і отримати премію "Модель року" Британської ради моди. Дочка Камілли Лоутер, засновниці агентства CLM (працює з Юргеном Теллером, Тімом Волкером, Томом Крейгом і Кеті Гранд), і Чарльза Абоа – фахівця з підбору локацій для fashion-зйомок, – можливо, мала перевагами перед іншими дівчатами, але цінність її не вимірюються успішною модною кар'єрою.

Реклама

Абоа – найяскравіший приклад моделі-активістки, яка стала голосом нового покоління. Свою Instagram-славу (на момент написання цього тексту у неї 568 тисяч підписників) модель використовує для того, щоб "говорити про важливе" – про проблеми сучасних підлітків. Активістка руху жіночого empowerment відкрито розповідає про труднощі дорослішання – від наркотичної залежності до депресії. Створена нею 2015 року платформа Gurls Talk – онлайн-ком'юніті, де дівчата всього світу можуть обговорювати свої страхи і тривоги, – за два роки існування вийшла в офлайн. Завдяки Адво вже минули дві конференції з дискусіями та воркшопами, на яких обговорювали широке коло проблем і питань дівчаток-підлітків, від гормонів до безпечного сексу.

Якби не флешмоб, багато навіть дорослих моделей не задумалися б про те, що стали жертвами насильства

Пошук онлайн-інтерв'ю з Абоа призводить до вражаючого контрасту. Перед роликом, в якому вона повинна говорити про плани інтеграції своєї платформи Gurls Talk в систему шкільної освіти, вискакує реклама туші для вій. З екрану обіцяють, що вона як раз і додасть мені той самий фактор відмінності, яким повинна володіти кожна жінка. Після чого слова Адво про те, як багато дівчаток страждає від комплексів і депресії в процесі усвідомлення своєї ідентичності, здаються більш ніж своєчасним закликом до дії.

З ініціативи моделі Кемерон Расселл в Instagram поширюється флешмоб #MyJobShouldNotIncludeAbuse ( "Моя робота не повинна передбачати насильство"). До цього Кемерон, яка 12 разів з'являлася на обкладинках Vogue, вже говорила про складнощі модельного бізнесу. Під час виступу на конференції TED Talks 2013 вона зізналася, що виграла "генетичну лотерею", за яку їй довелося розплатитися. Їй не дуже приємно згадувати про те, як спокусливо вона виглядала в 16 років в рекламі нижньої білизни. Тоді виступ не викликав резонансу в індустрії. У жовтні 2017-го Кемерон закликала колег поділитися історіями про сексуальні домагання і насильство в fashion-бізнесі, чим передала загальне віяння часу виступати з масовими медійними походами проти насильства над жінками. Історії про домагання і вимушені зйомки в оголеному вигляді вражають своїм тоном. Якби не флешмоб, багато навіть дорослих моделей не задумалися б про те, що піддалися харасменту.

Модельний активізм, помножений на хвилю протестів проти харасменту, дає негайні результати. "Так, індустрія втрачає цей рок-н-рольний легендарний дух з раптовими кадрами під час зйомок, більше схожих на вечірки. Але все ж користі від цього набагато більше", – коментує fashion-журналіст, екс-оглядач британського Vogue, Гаррієт Квік новий звід правил видавництва Condé Nast, що стосуються роботи з моделями, оголошений в січні 2018-го. У ньому серед інших – пункти про те, що модель не повинна бути молодшою 18 років, ні – алкоголю і спонтанним фото в оголеному вигляді на зйомках, рекомендації моделям не залишатися наодинці з фотографом.

"Заради приведення всього модного світу до етичних стандартів ми кооперуємо з іншими компаніями, чого раніше в галузі ніколи не було", – розповідає керівник напрямку сталого розвитку Kering, Марі-Клер Даве. У вересні минулого року Kering об'єднала зусилля з LVMH і розробила статут співпраці моделей з брендами Dior, Marc Jacobs, Givenchy, Gucci, Saint Laurent і Alexander McQueen (в планах – імплементація стандарту на всю індустрію). Не молодша 16, не менша 34-го французького розміру, наявність комфортного простору для переодягання – ось лише деякі з пунктів статуту. На іншому березі Атлантики Рада модних дизайнерів Америки CFDA в кооперації з новоствореною громадською організацією The Model Alliance, яка захищає права моделей, інспектували примірочні на лютневих показах Нью-Йоркського тижня моди.

Модельний активізм, помножений на хвилю протестів проти харасменту, дає негайні результати

Реакцією на нові правила можна вважати додаток Agent. Його мета – прозорість: моделей можна букирувати безпосередньо, вони отримують гонорар одразу після завершення роботи, а вся клієнтська база піддається триступеневій верифікації надійності, включно з відомостями про секс-домагання. CEO Марк Віллінгам і співзасновник Дастін Діаз вважають, що головними користувачами будуть не самі моделі, а їх агентства, які конструюють головні модельні кар'єри в модному бізнесі. Все – заради наведення порядку в індустрії. І заради того, щоб серед професій, де бізнес будується на зовнішніх даних, між подіумним образом і особистістю дівчат ідеальних пропорцій більше не ставили знак рівності.

Текст: Тетяна Соловей

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.