КУПИТИ КВИТКИ

Чи є секс у моді в епоху #MeToo

Чи є секс у моді в епоху #MeToo, коли сексуальність і сексизм досі йдуть поруч, а уявлення про жіночу привабливість змінюються радикально, розбиралася Анастасія Федорова.

Balmain

У сучасній медіа-сфері секс, флірт і привабливість – не найпростіші теми для обговорення. Причина – нищівна хвиля переоцінки цінностей, яка піднялася в усьому світі завдяки хештегу #MeToo (і численних версій на різних мовах, в тому числі і #ЯНеБоюсьСказати). Хештег викликав величезний резонанс і став інструментом для засудження сексуального насильства і домагань. Несподівано стало ясно, що ця проблема стосується кожної. Версія #NotSurprised, яка з'явилася в світі мистецтва (відсилання до роботи Єнні Гольцер "Abuse of Power Comes as No Surprise" – "Зловживання владою нікого не дивує") відкрила очі на більш широкий аспект проблеми: жінки постійно стикаються з тим самим зловживанням владою з боку чоловіків, будь це фізична сила, фінансова перевага або вищий статус на роботі.

Реклама.
Робота Єнні Гольцер "Abuse of Power Comes as No Surprise"

Світ моди не став винятком. Condé Nast і великі модні будинки припинили роботу з фотографом Террі Річардсоном (після багатьох років звинувачень в домаганнях з боку моделей), потім в центрі скандалу опинилися Маріо Тестіно і Брюс Вебер. Звинувачення на адресу фотографів і букерів пролили світло на темну сторону модної індустрії, в якій моделі фактично є як ідеалом, так і витратним матеріалом. Феномен викриттів випадків насильства під прапором різних, але схожих ідейно, хештегів зробив величезний вплив на те, як ми дивимося на жіноче тіло і сексуальність в одязі, моді і фотографії.

Зображення жіночого тіла як об'єкта бажання сягає корінням в історію мистецтва і кіно, і в епоху капіталізму наготу і сексуальність використовували для продажу всього, що тільки можна: від зубної пасти до спортивних машин. Проте, в останні кілька років ситуація в моді почала змінюватися. Дизайнер Фібі Файло за десять років роботи креативним директором Будинку Celiné зробила широкі штани, шовкові сорочки і вільні кашемірові светри не менше бажаними, ніж тісні коктейльні сукні. Цим негласно очолила цілу хвилю модного еквівалента нової хвилі фемінізму, який транслюють Стелла МакКартні, Клер Вайт Келлер, Вікторія Бекхем, Надеж Цибульська в Hermes, сестри Олсен в бренд The ​​Row.

Celine
Jil Sander
Stella McCartney

Завдяки популярності спортивного стилю і хайпових марок як Supreme і Yeezy, кросівки і худі стали нейтральною і зручною уніформою будь-якого тижня моди. Безрозмірні силуети Vetements легко приховують будь-які форми будь-якої фігури. Під час минулого сезону такі бренди як Calvin Klein, Versace і Dior показали на подіумі хустки і шарфи, що нагадують хіджаб – в поєднанні з об'ємними силуетами, це можна тлумачити як спробу заховати і захистити жіноче тіло.

Versace

За принципом контрастів і крайнощів в моді так само сильна і зворотна тенденція – відвертої сексуальності, замішаної на естетиці секс-шопів. Ритейл-підтвердженням можна вважати успіх чорних чокерів, які не зникають з колекцій вже третій сезон.

Джерелом натхнення для літньої колекції Крістофера Кейна була книга "Радість сексу" 1972 року. Принти ілюстрацій-керівництва з книги на тілесних сукнях, напівпрозоре червоне і чорне мереживо, шкіра, пластик, розрізи і голі плечі – були ідеальною картиною тонкої спокуси.

Christopher Kane

Чоловіча колекція Moschino, на показі якої подіумом пройшло багато жіночих образів, була побудована на впливах БДСМ, фетишу і клубної культури: так в ній з'явилися корсети, бюст'є, високі чоботи, чорний латекс, тісні шкіряні шорти. Дизайнер Alyx Метью Вільямс і Шейн Олівер, засновник Hood by Air і запрошений дизайнер Helmut Lang, активно використовують бондаж і клубний дрес-код – а влітку минулого року на показі Hood By Air моделі ходили в толстовках з логотипом головного порно-сайту планети Pornhub. Секс нікуди не подівся. Навпаки, роботою з цією темою сьогодні, дизайнери грають по-великому.

Helmut Lang
Dolce & Gabbana

2018 року мода не обмежується подіумом – будь-які тренди також пов'язані з соціальними мережами і поп-культурою. Головна хіп-хоп зірка Карді Бі, наприклад, без сорому ставиться до свого минулого стриптизерки, чим доводить, що можна висловлюватися на тему американської політики в рожевому шкіряному корсеті. Приклади Нікі Мінаж, Бейонсе або Кім Кардаш'ян доводять, що секс все ще продається. Художниця Арвіда Бістрем –зразок тонкого міркування на тему сексуальності в епоху соціальних медіа. Вона працює з ультра-жіночною естетикою, і, в той же час, не виключає такі недосконалості жіночого тіла, як целюліт.

Cardi B на балу Met Gala 2018

В Україні і Східній Європі обговорювати тему #MeToo ще складніше, ніж на Заході. В СРСР секс був темою табу, а під час пост-радянських 90-х став головним товаром дикого капіталізму. Через різкий і недавній перехід відверта сексуальність досі сприймається, з одного боку, як щось ганебне, з іншого, як головна цінність будь-якої жінки. Шпильки, короткі спідниці і вечірній макіяж в метро по дорозі на роботу дивним чином є сусідами з традиційними цінностями, де головне місце жінки як і раніше в сім'ї або на кухні. У такій системі цінностей сексуальність і сексизм залишаються дуетом настільки очевидним, що вульгарні натяки можуть вважати компліментом, а жінка з декольте або в облягаючому одязі, що говорить про фемінізм, може викликати здивування. При цьому, в ідеальному світі, на будівництво якого і кинуті сили масових виступів, сексуальність в одязі – просто питання особистого вибору.

У Лондоні, де я живу вже майже 7 років, нечасто можна побачити дівчат на шпильках, а обличчям сучасної моди є андрогінна модель Джаззелль Занаутті з поголеною головою. Місцева модна індустрія надає величезний вибір того, який вигляд мати: хтось відмовляється від макіяжу, а хтось досі малює повний контурінг; хтось надає перевагу унісекс стилю Celiné, а хтось – ультрасексуальним вузьким сукням.

Джаззелль Занаутті на показі Fenty Puma

Ось уже рік я намагаюся зрозуміти свою ірраціональну любов до одного з ключових трендів останніх двох сезонів – еластичних чобіт до стегна, які можна знайти в колекціях Balenciaga, Off-White і Alyx. Вони викликають у мене почуття абсолютно амбівалентні. З оглядкою на 2000-і – жоден предмет не асоціюється з поганим смаком і сумнівною сексуальністю так сильно, як високі чоботи і ботфорти. І тим не менше я є гордим володарем двох пар: мало що доставляє стільки задоволення, як одягнути високі чоботи з короткою сукнею.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.