14 кутюрних моментів, які ввійшли в історію моди
Попри те, що Тиждень високої моди в Парижі є найексклюзивнішим з усіх, він не викликає суперечностей або гострих відчуттів. Та за весь час існування кутюрної практики було кілька моментів, які назавжди увійшли в історію.

Салони високої моди Ельзи Скіапареллі в 30-ті роки можуть видатися занадто звичайними, порівнюючи із сьогоднішніми шоу. Однак це було десятиліття, коли Скіапареллі співпрацювала із Сальвадором Далі для створення сукні-лобстера, яку одягла Волліс Сімпсон для Vogue в 1937 році. І хоча для сучасної аудиторії колаборація художника й модельєра є порівняно регулярним явищем, тоді така співпраця була новаторською.

Упродовж понад трьох десятиліть Карл Лагерфельд очолював Chanel як креативний директор. У 1983 році, коли його вперше звинуватили в тому, що він робить бренд занадто сучасним, дизайнер вирішив представити кутюрну колекцію. Попри те, що сьогодні Chanel уособлює те, що люди в усьому світі люблять у моді, — чистий ескапізм; 1983 року бачення Лагерфельда сприйняли дуже критично.

1993 рік був вирішальним у кар’єрі супермоделі Кейт Мосс. Перша обкладинка зірки для британського Vogue з’явилася на полицях крамниць у березні, після того як вона встигла прикрасити подіум Yves Saint Laurent Haute Couture весна-літо 1993 року в романтичному букеті квіткових принтів.

Пишні розкішні сукні, прикрашені всіляким декором — майже must have кожного кутюрного шоу. Тому можна уявити, який резонанс спричинила поява Наомі Кемпбелл в ультракороткій чорній сукні, у прозорих рукавичках і великому капелюсі з марабу на подіумі Chanel Couture. Це, безсумнівно, був переломний момент у моді.

Костюм кіборга, який створив Тьєррі Мюглер для його кутюрного показу осінь-зима 1995/1996, Vogue сприйняв як "страхітливий і спокусливий образ світанку епохи Інтернету", що є чималим подвигом. Пізніше того ж року Хельмут Ньютон увічнив унікальний витвір мистецтва для випуску американського журналу Vogue за листопад 1995 року в культовій модній історії журналу "Машинне століття".

Кутюрні шоу Джанні Версаче в 90-х роках завжди привертали багато уваги. Але показ Versace Atelier осінь-зима 1995/1996 став справжнім майстер-класом з історії моди, зафіксувавши гедонізм епохи в кожній мерехтливій сукні.

Невдовзі після того, як британський дизайнер Олександр Макквін представив свою першу колекцію для Givenchy, він виявив, що шоу не справдило його власних сподівань. Історія, з іншого боку, пам’ятає його кутюрний дебют, який був разюче елегантною й міфологічною грою на кодах Дому.

У своєму однойменному шоу сезону весна-літо 1999 французький дизайнер Жан-Поль Готьє позбувся умовностей, представивши єдину клаптеву джинсову сукню (до комплекту входив також пернатий шлейф). Очевидно, Готьє вважає, що виділитися з натовпу можна лишень відкинувши всі умовності.

У 2000 роках шоу Christian Dior Джона Гальяно були епіцентром театральності. Британський дизайнер, який очолив Dior у 1996 році, збадьорив ательє легендарного модного Дому й зробив одяг дуже незвичним. Особливо це простежується в кутюрній колекції весна-літо 2003 року: "У руках Гальяно яскраві кольори й візерунки китайського костюма і японських кімоно перетворилися на одні з найпрекрасніших з коли-небудь придуманих речей", — писала Сара Мауер для американського Vogue.

Це не був би список найкращих кутюрних моментів, якби в ньому не було нареченої. Лінда Євангеліста — жінка, відповідальна за незліченні знакові моменти на подіумах Chanel. Один з найфеєричніших був тоді, коли вона закривала кутюрне шоу сезону осінь-зима 2003/2004.

Коли майстерня Armani починає працювати з горошком, вони створюють цілі галактики, здатні затьмарити Чумацький Шлях. У цьому шоу немає надзвичайної передісторії, воно просто казково гарне.

Змішайте Рафа Сімонса з кутюр, і ви отримаєте щось палкіше, ніж звичайний модний роман. Змішайте Рафа Сімонса з Девідом Бові й кутюр, і ви отримаєте тріумфальну колекцію з лаковими ботфортами. Як тоді зазначив критик Vogue Тім Бланкс після шоу: "Сімонс прагне створювати зв’язки для кутюр, які пов’язують його із ширшим світом". Ці чоботи, природно, стали неймовірно популярними за одну ніч.

Для шоу 90-річчя Fendi "Легенди й казки" Карл Лагерфельд брав натхнення з ілюстрацій данського художника Кея Нільсена в дитячій книзі 1914 року "На схід від сонця й на захід від місяця". Фантазія справді стала реальністю: те, як моделі ходили по воді (по прозорому подіуму, встановленому над римським фонтаном Треві) навряд чи колись вийде забути.

Ви, без сумніву, вже бачили світлини рожевої пернатої сукні Valentino, яка двічі підірвала Інтернет у 2018 році. Кая Гербер уперше продемонструвала шедевр П’єрпаоло Піччолі під час кутюрного шоу Valentino осінь-зима 2018/2019, кинувши в захват навіть загартованих модних редакторів. Удруге в цій сукні з’явилася Леді Ґаґа на прем’єрі фільму "Зірка народилася" на Венеціанському кінофестивалі.