За лаштунками: Катерина Ханюкова на репетиції балету "Жизель"
16 березня в Національній опері покажуть "Жизель". Головні партії танцюють зірки Англійського національного балету Катерина Ханюкова та Джеффрі Сіріо. Vogue.ua побував на репетиції.

"Вона – як порцелянова лялька", – обговорюємо з фотографом і оператором Катерину Ханюкову на репетиції. Колеги роблять, здається, сто кадрів у хвилину, і я їх розумію: Катя не просто витончена і красива, вона не просто неймовірно танцює, ні. Цей той випадок, коли кожен жест і кожне па балерини – обдумане, зважене, змістовне, з історією. Ханюкова натягнута, як струна, дихає глибоко-глибоко, і я бачу, як пульсують м'язи на її стопах.


Катерина Ханюкова та Джеффрі Сіріо прилетіли до Києва на два дні. У суботу – "Жизель", а в неділю треба повернутися в Лондон, щоб в понеділок о 9:30 бути "на роботі", як каже Катерина, – в залі для репетицій у Markova House у Кенсингтоні, де базується Англійський національний балет. Я давно знаю Катю, стежу за нею у соцмережах і часто помічаю, що дівчина репетирує значно довше, ніж передбачає її робочий день. "Ми працюємо до 19:30, але якщо потрібно пропрацювати щось окремо, я залишаюся до 9 вечора". Останні два тижні ні Ханюкова, ні Джеффрі не брали свій єдиний вихідний у неділю – замість цього, сміється Катя, взяли у охоронця ключі і в неділю тренувалися в порожньому театрі. Готували "Жизель".


Попри жорсткий графік у Лондоні, Катя часто танцює в Україні – останній раз в листопаді "Пахіту" і "Шехерезаду". Кожного разу балерина запрошує з собою до Києва нового партнера: минулого разу це був соліст Паризької опери Франсуа Алю, а в "Жизель" з нею танцює американець Джеффрі Сіріо. Енергійний, легкий, гнучкий, наче з пластиліну, з точеними вилицями – на репетиції Джеффрі отримує компліменти від Алли В'ячеславівни Ладоги, знаменитого українського педагога, яка працює з Катею ще з підліткових років. "Джеффрі – один з найкращих танцюристів, яких я зустрічала у своєму житті", – каже Катя. У минулому – прем'єр Американського театру балету, цього сезону Сіріо дебютував в Англійському національному театрі. Цікаво, що в Лондоні він танцює в сучасній версії "Жизель", а ось в класичній версії дебютує саме на київській сцені.


"Це одна з найкрасивіших балетних історій у світі", – каже Катя про "Жизель". У Каті – карколомна, на перший погляд, кар'єра. Дівчина не з танцювальної сім'ї, вже в 18 вона була солісткою Національної опери. Паралельно встигла взяти перші місця на ключових танцювальних конкурсах. У 26 років стала солісткою Англійського балету, де у неї необмежений терміном контракт. У Лондоні Катя танцює і класику, і модерн. Минулого сезону вперше станцювала культовий балет "Клітка" не менше культового хореографа Джерома Роббінса. Для будь-якого танцівника працювати з хореографією Роббінса – честь і виклик.


"Жизелі" в її репертуарі є дві – класична версія і сучасна, 2015 року в Англійському національному балеті її поставив Акрам Кхан, один з найвідоміших хореографів нашого часу. Катя каже, що навіть на репетиціях танцює по-різному, і їй ніколи не вдаються дві однакові Жизелі. "Ось, наприклад, сцена божевілля – культова сцена в балеті. Хтось бачить її як повне божевілля, хтось – наче у тебе розбите серце, і ти не можеш дихати. Я до сих пір, коли танцюю, намагаюся зрозуміти, про що для мене ця історія".



Текст: Дарія Слободяник
Фото: Марія Павлюк