Як стати моделлю просто зараз: розповідають інсайдери індустрії
Як стати моделлю в сучасному світі, де головні події життя відбуваються в соціальних мережах? Знає Vogue.
Раніше модельні скаути випадково знаходили майбутніх зірок подіумів і рекламних кампаній в супермаркетах, парках і торгових центрах. Але в 2020 році у нас є соціальні мережі, які відкрили абсолютно новий простір для виявлення нових осіб, запуску їх особистого бренду і прокладання шляху до слави. Тепер до стандартних телефонних дзвінків додалися віртуальні дзвінки, як в Instagram, які дають можливість зв'язатися з будь-якою людиною в зоні дії мобільного зв'язку. Сьогодні модельні агенти, модні будинки і кастинг-директори працюють спільно, руйнуючи тим самим упередження і невидимі бар'єри, пов'язані з тілом, расою або місцем розташування.
Якщо поглянути на історію модельного світу, то неможливо не згадати 90-ті роки, коли знаменитими стали Крісті Тарлінгтон, Наомі Кемпбелл і Сінді Кроуфорд. Це був час, коли легендарні дизайнери, як-от Джанні Версаче і Карл Лагерфельд, заснували "еру супермоделей". Тоді, разом з Крісті, Наомі і Сінді, вони проклали шлях для сьогоднішніх зірок подіуму, до яких в тому числі належать сестри Белла і Джіджі Хадід і Кендалл Дженнер.
У 2000-х роках модель була мовчазною музою, якій бракувало різноманітності, що заважало публічно висловлюватися і показувати свою особистість. Хоча галузь ще не подолала всіх проблем, сучасній моделі потрібна платформа (або декілька), для розповіді про себе, свою роботу, цінності і про все, що їй близьке. Багато успішних моделей (як-от Кікі Віллемс і Кайя Гербер, які регулярно працюють на показах Chanel, Miu Miu і Fendi) зібрали навколо себе зацікавлену аудиторію завдяки своїй соціальній активності і модельним кампаніям.
Ось 5 порад від фахівців модної індустрії, що потрібно зробити сьогодні, щоб стати успішною моделлю.
Більшість опитаних моделей і модельних агентів упевнені, що перший крок до того, щоб стати моделлю, полягає в зверненні до модельного агентства (або в декілька агентств відразу). Проведіть власне дослідження — можливо, ви підписані на модельні агентства, що співвідносні з вашим розумінням галузі, або стежите за роботами моделей і вважаєте, що ваша фактура й стиль теж для них підходять. Просто знайдіть кілька таких агентств і зв'яжіться з ними. Переконайтеся, що вони працюють на законних підставах і зберіть портфоліо зі світлин (навіть якщо вони поганої якості або зняті вдома), щоб продемонструвати потенційним агентам свою роботу.
Ханна Джовітт, голова жіночого підрозділу провідного європейського агентства Models 1, вважає, що ключовим моментом є становлення частиною агентства, з яким у вас збігаються цінності, тому почніть зі звернення туди, де зустрінете однодумців. Вона каже: "Як тільки ви знайдете кілька агентств, які вам подобаються, і яким, ви вважаєте, можете сподобатися, — я раджу відвідати їх. У всіх хороших агентствах є можливість показатися букеру. Вам приділять час, дадуть пораду, а також, можливо, запропонують працювати з цим агентством".
Але, за її словами, є певні попереджувальні знаки, які потрібно зауважити на ранній стадії, наприклад, авансові платежі або повторні відмови. Джовітт попереджає: "Якщо ви відвідуєте кілька різних агентств і всюди, на жаль, чуєте "ні", значить, краще зайнятися іншою кар'єрою, ніж продовжувати пошуки. Є досить багато агентств з сумнівною репутацією, які стягують з вас плату за початок співпраці і беруть гроші за непотрібне портфоліо, яке не дасть вам ніякої роботи".
У міру того, як галузь прагне до розширення меж у бік різноманітності і рівності, традиційні вимоги, пов'язані з роботою моделі, ослабли. Сьогодні ключовим фактором є особистість, а також ступінь присутності в соціальних мережах та вміння відстоювати свої цінності й переконання.
Моделі, на кшталт Ешлі Грем і Паломи Ельсессер, — лише деякі з імен, які проклали шлях для чоловіків і жінок усіх розмірів, рас і віку, щоб представити красу в її багатогранній реальності. Досить поглянути на австралійську модель Медлін Стюарт або американську модель Джилліан Меркадо, які активно допомагають долати бар'єри, щоб інші, схожі на них моделі, також могли потрапити до галузі.
З цими змінами згодна Джовітт: "Бути довгоногими, гнучкими і красивими — це ще не все... Сьогодні моделям потрібно набагато більше, щоб домогтися успіху і зробити тривалу кар'єру. Вони мають бути працьовитими, приємними в спілкуванні, стійкими, комунікабельними і здатними миттєво включатися в роботу".
Професія моделі сьогодні набула абсолютно нового сенсу. Крім перельотів по всьому світу для участі в показах на тижнях моди в чотирьох модних столицях — Нью-Йорку, Лондоні, Мілані та Парижі, — робота моделі також може означати створення спільних колекцій одягу і взуття з існуючими брендами (згадайте Gigi Hadid x Tommy Hilfiger), відвідування кінофестивалів у Каннах і Венеції або співпрацю з лейблами над спонсорованим контентом у соціальних мережах, маючи можливість створювати контент самостійно та керувати ним.
Але Джовітт розмірковує і про те, через що модельній індустрії ще належить пройти: "На подіумних і прес-показах не відбулося значних змін щодо розмірів та форм моделей, хоча дизайнери і залучають до показів крупніших дівчат, а також жінок старшого віку, і це чудово!"
Хоча шлях до успішної моделі часто пов'язаний з проблемами, важкою роботою і безліччю відмов, така кар'єра може бути прибутковою. Початкуючим моделям варто розуміти, що більшість фоторобіт не оплачуються, а робляться для того, щоб створити альбом або модельне портфоліо. Багатообіцяючим моделям також потрібно знати, що якщо вас забронювали на показ на тижні моди, скажімо, в Парижі або Мілані, то будь-які перельоти та проживання, необхідні, щоб дістатися туди, оплачуються самими моделями.
Алексіна Грем, яка є водночас ангелом Victoria's Secret і Амбассадор L'Oréal Paris, відверто розповіла Vogue: "Я почала свою кар'єру у 18-річному віці і за п'ять років роботи заробила зовсім небагато грошей. Я почала заробляти тільки на шостий рік кар'єри; я була готова все кинути".
Досвід роботи в модельній індустрії у всіх різний, але потрібно пам'ятати про деякі важливі речі. Навчитися стійкості, розвиватися завдяки конструктивній критиці і мати тих, до кого можна звернутися по підтримку (навіть віддалено), коли в цьому є необхідність, — все це так само важливо, як налагодження та підтримка зв'язків, старанна робота і прагнення до кращого.
Грем погоджується з важливістю цих умов. Про свій кар'єрний шлях вона говорить так: "Важка праця, віра в себе і рішення не здаватися, — а також наявність агентів, які вірять у мене, — ось чому я перебуваю в своїй кар'єрі саме на тому етапі, де є зараз". Джовітт каже, що також важливо пам'ятати: ви завжди перебуваєте в робочому режимі, незалежно від обставин, і усвідомлення цього допоможе забезпечити собі роботу. "Успішні моделі завжди повинні бути кращою версією себе", — говорить вона, додаючи "так само, як спортсмени і танцюристи".
Текст: Jen Nurick
Фото: Getty Images
За матеріалами vogue.com.au