Хочу все: 25 культових предметів меблів в історії
Меблі визначають, як ми взаємодіємо з навколишнім простором і чому присвячуємо наше повсякденне життя. Іноді один предмет здатний змінити весь простір навколо нас. Розповідаємо про 25 знакових предметів меблів, які ввійшли в історію дизайну й далі нас надихають.
Цей культовий коктейльний столик створив Ів Кляйн, творчість якого передувала мінімалізму, а також була натхнена попартом. Проста й елегантна форма столу, а також синій пігмент, що його запатентував дизайнер, — те, чим заворожує цей предмет інтер’єру навіть нині.
Легендарне лаунж-крісло вважається шедевром авангардного дизайну. Це стильне й лаконічне крісло засвідчує, що компанія Walter Knoll створює дизайни, які будуть актуальними впродовж тривалого часу.
Витвір середини XX століття авторства Володимира Кагана привертає увагу й сьогодні. Делікатні лінії без кутів, м’якість текстур — усе, що нам так подобається.
Простий, міцний і задерикуватий на вигляд стілець — практичний предмет меблів, що стає яскравим доповненням в інтер’єрі. Використання картону для його створення свідчить про можливість дбайливого ставлення до природи, навіть коли йдеться про виготовлення дизайнерських меблів.
Це знаковий приклад американо-японського дизайну. Вільна форма й підкреслена краса дерева розкривають велич природи, а дизайн стільців і різьблення ручної роботи подібні до традиційного американського стилю.
Це інноваційне крісло повністю виготовлено з піноматеріалу. Його доправлять вам у пласкому вигляді. Відкриєте коробку — і воно виросте.
Це повноцінна композиція для відпочинку, що складається з ефектного крісла й пуфа для ніг. The Eames Lounge від Чарльза і Рей Еймсів — позачасовий витвір, якість і зручність якого повсякчас цінуватиметься і слугуватиме прикладом.
Використовувати невибагливі матеріали для створення елегантних і культових предметів меблів дуже складно. Шарлотті Пер’єн вдалося вигадати гарні функціональні меблі з мінімальним дизайном, що дало змогу створити щось цікаве без нальоту розкоші.
Ці столики надзвичайно гарні. Неможливо винайти нічого примітивнішого від них — всього лише дві оброблені брили каменю, скріплені без якихось пристроїв, перетворюють дуже просту ідею на щось химерне, навіть чуттєве.
Відповідно до традиційної японської техніки ремесла ці ліхтарі зроблено з дротяної конструкції та рисового паперу, що забезпечує гарне світіння. Можливо, саме їхній скромний вигляд, доступна ціна, простий дизайн і одноманітність дають змогу інтегрувати такий ліхтар майже в будь-який інтер’єр.
Цей стілець — один з найзнаковіших витворів у світі дизайну, який неодноразово використовували в інтер’єрі впродовж більш як тисячі років, починаючи з його давньогрецьких прототипів. У період другого неокласичного відродження стілець повернувся у світ дизайну, а 1960 року Т. Х. Робсджон-Гіббінгс показав світу свій варіант виготовлення цього предмета меблів.
Досвід роботи в модерністській архітектурі подарував Оскарові Німеєру свіжий погляд на дизайн меблів. Використання високоякісних матеріалів і авангардних методів відразу зробило його вироби культовими, що згодом стали прикладом поєднання скульптури та дизайну. Крісло для відпочинку Rio яскраве тому свідчення.
Ці крісла тепер усюди — і недарма. Вони поєднують у собі натуральні матеріали й класичний вигляд, що дарує приємне відчуття формальності.
Це ідеальна можливість здійнятися над землею. Класична форма в поєднанні з платформою створює відчуття невагомості. Вінтажний стиль, гладкі лінії, комфорт та ілюзія польоту — ось за що можна вподобати цей предмет.
Цей комод символізує перехід від окремішніх офісних меблів старих зразків до панельних робочих місць. Робота Джорджа Нельсона — приклад оновлених функціональних меблів, які можна згрупувати залежно від завдання.
Настільна лампа Atollo, яку створено 1977 року, — сучасний італійський шедевр, що витримав випробування часом. Чиста геометрична форма й кришка, яка ніби ширяє в повітрі, створюють ідеальні пропорції.
У 1910 році ці крісла випередили свій час, а сто років по тому так само неперевершені й дорогі на вигляд. Неймовірно.
Уперше лампу KAISER idell представили 1921 року — згодом вона стала іконою стилю баугауз. До 100-річчя Баугаузу дизайнер Фріц Гансен випустив нову версію лампи KAISER — з латунною базою. Сміливе поєднання латуні й темного матового світильника робить KAISER idell яскравим акцентом будь-якого інтер’єру.
Обтічна форма й міцні матеріали крісла напрочуд універсальні й легко поєднуються з багатьма стилями, від традиційного антикваріату до сучасних меблів.
Цей предмет інтер’єру чудово вписується в будь-який простір: роздягальню, спальню, вітальню, передпокій.
Це крісло, подібне до трону, уперше з’явилося на Філіппінах. Там їх виготовляють зі швидкорослої ротангової лози. Крісло з невибагливих натуральних матеріалів надає величного вигляду кожному, хто в нього сідає.
Простий фермерський стіл незамінний, і водночас має потужну й непідвладну часу грацію. А ще він гарно старіє, вбираючи енергію столового приладдя, посуду та людей, які за ним частуються.
Торшер випущено обмеженим тиражем у вісім екземплярів і виготовлено в природному стилі. Цей предмет демонструє безпрецедентну майстерність Клода Лаланна і слугує прикладом того, як майстер намагався подолати границі між мистецтвом і дизайном, привертаючи увагу таких Домів, як Givenchy, Yves Saint Laurent і Chanel.
Стілець Superleggera створив Джіо Понті 1957 року на піку своєї кар’єри й популяризував як надзвичайно легкий, що навіть дитині до снаги підійняти його одним пальцем. Потім стілець відтворила компанія Cassina, і досі їх продукує. Цей стілець — втілення елегантного італійського модернізму. Він упізнаваний і легко вписується як у мінімалістичний, так і пишний інтер’єр.
Ці стільці було розроблено для B&B Italia серії Maxalto, де головну увагу надано розширенню меж майстерності в галузі роботи з деревом. Стільці дуже зручні й ідеальні для умеблювання кімнати. І хоча їх випустили в обмеженій кількості, вони відіграли помітну роль у дизайні сучасних обідніх і барних стільців, що заполонили сучасні ресторани й новомодні вітальні.
За матеріалами vogue.co.uk