Все, що треба знати про стиль у фільмі "Солтберн"
Світ божеволіє від сатиричного фільму "Солтберн" британської режисерки Емеральд Фіннелл: тільки в TikTok вже понад два мільйони згадок хештегу #saltburn. Чималу роль у популярності стрічки зіграла мода, тож саме час розібрати всі референси.
Від принца Гаррі до Сієнни Міллер та Ізабелли Блоу: художниця з костюмів Софі Канале розповідає про знаменитостей, які надихнули на образи персонажів у фільмі.
Про фільм
Події "Солтберна" відбуваються у 2006—2007 році. У центрі уваги стрічки — стосунки англійського аристократа та найпопулярнішого студента курсу Фелікса й наївного аутсайдера Олівера, якого Фелікс запрошує провести літо разом. Фелікса грає австралієць Джейкоб Елорді, а Олівера — ірландець Баррі Кеоган. Проте фільм зосереджено не тільки на стосунках юнаків, а ще на рефлексії стосовно британської аристократії та її марнославства.
"Солтберн" — друга режисерська робота 38-річної британки Емеральд Феннел. Нова робота стала більш їдкою, провокаційною та водночас химерною: "Я хотіла зробити щось сексуальне, — пояснює вона. — Щось про хлопців. І, чесно кажучи, це мій улюблений жанр: щось дивне і хаотичне відбувається в заміському будинку одного літа".
Стиль фільму — присвята моді початку 2000-х та стилю найяскравіших представників світського Лондона тих часів, від Кейт Мосс до принца Гаррі. Події фільму відбувається у суперечливий з точки зору стилю час — епоху легінсів, бохо-поясів, різнокольорових топів та балеток. "Багато чого сталося в моді з того часу", — каже дизайнер костюмів Софі Канале, яку Фіннелл залучив, щоб одягнути акторський склад. Софі Канале відома роботою над серіалом "Бріджертони", за що вона була номінована на премію "Еммі". Художниця каже, що її підхід до фільму, події якого відбуваються у 2000-ті, був надзвичайно схожим на те, що вона робила раніше у костюмованих драмах. "Так, у кадрі ви бачите сучасний одяг, але за своєю суттю це історична костюмована драма". Працюючи над фільмом, художниця досліджувала моду 2000-х, занурилася в архіви великих Домів моди і навіть запозичила речі в самої Емеральд Феннел.
Про мудборд
Стилістичний феномен "Солтберна" полягає в тому, що події відбуваються в наші часи, але фільм дійсно схожий на історичну драму, яка занурює нас у стиль понад 20-річної давнини. Такого ефекту досягли тому, що художниця, зокрема, створила мудборд, спираючись на світлини із Facebook.
"У той час Facebook був настільки новим явищем, що в ньому всі почали товаришувати зі старими друзями, а фотографії з кожної вечірки виставляли на загальний огляд, — згадує Софі Канале. — Тож мені потрібно було провести величезне дослідження, просто дивлячись на фотографії моїх друзів з їхніх університетських вечірок у 2006 і 2007 роках, зокрема і тих, хто навчався в Оксфорді та Кембриджі. Знаєте, я подивилася на їхні старі світлини і дійсно побачила друзів в іншому світлі (Сміється.)". Крім того, Софі Канале досліджувала модні едіторіали тих часів — з такими персонажами, як Кейт Мосс, Лілі Аллен і Емі Вайнхаус, аби "надихнутися їхнім впливом на моду та додати їхній стиль до образів Венеції та деяких дівчат в Оксфорді".
За словами художниці, "Солтберн" був справді цікавим проєктом для роботи в тому сенсі, що цей одяг ще не в музейних архівах — він часто досі перебуває в гардеробах людей, тому команда шукала одяг на платформах Vinted, Depop і eBay, а також у таких популярних в ті часи брендах, як Jane Norman, Miss Sixty і Kate Moss у Topshop.
Деякі речі взяли з власного гардероба Емеральд Феннел
Режисерка фільму Емеральд Феннел небайдужа до моди, тож вона внесла свій вклад у стиль фільму. Зокрема, додала з власного гардероба жакет в едвардіанському стилі з колекції Sarabande Alexander McQueen і аксесуари.
"У нас була куртка McQueen, яку Емеральд носила в університеті, а Елспет (Розамунд Пайк) була в ній у фільмі, і це фантастично", — розповідає художниця Софі Канале. — Ми також тісно співпрацювали з Тео Феннеллом (батько Емеральд, дизайнер ювелірних виробів), який зробив перстень-печатку для Фарлі, кузена Фелікса, з гербом Солтберна, і Елспет також носила чимало чудових прикрас, що створив батько режисерки. Також нам вдалося отримати архівні речі того періоду від Chanel, Valentino, Christopher Kane та Agent Provocateur".
Наприклад, Венеція, сестра головного героя Фелікса у виконанні Елісон Олівер, одягнена в оксамитову та шкіряну сукні Christopher Kane з колекції 2007 року, а потім на сніданок Памела (Кері Малліган) вбрана у чорну сукню з тієї ж колекції, яка поєднана з болеро в сіточку. Також фільм підтримав модний Дім Chanel, який надав для знімань намиста — їх можна побачити на Памелі.
Про моду та стиль в Оксфорді
Частина подій стрічки відбуваються в Оксфорді, де навчаються герої. Оксфорд початку нульових — це пірсинг, безліч браслетів на руках студентів футболки з гаслами, спортивні костюми Juicy Couture, неонові бюстгальтери, що визирають з-під топів. За словами режисерки Емеральд Феннел, яка закінчила Оксфорд, вона чудово пам'ятає все це — і саме її спогади стали основою для вбрання героїв у сценах в Оксфорді.
Водночас художниця Софі Канале зізнається, що деякі сцени буквально відтворено з того, що носили її друзі в Оксофрді. "Є сцена в нічному клубі, де можна побачити на героях ці специфічні чорні вишиті бісером топи з горловиною. І футболки — на кожній футболці потрібно було щось мати (Сміється.). А ще є червона квіткова сукня Кейт Мосс для Topshop, в яку вбрана Аннабель (дівчина, з якою зустрічається Фелікс)".
Про стиль Фелікса та його матері Елспет Коттон
Одна з найяскравіших жінок "Солтберна" — безумовно, мати Фелікса Елспет, яку грає блискуча Розамунд Пайк. Її стиль натхнений Сієнною Міллер і Лорою Бейлі.
"Елспет — жінка зі світу моди, вона колишня модель, тож, працюючи над її стилем, я переглядала британський Vogue початку 2000-х і прагнула передати витончений, але водночас розслаблений і богемний образ. Я дивилася на подіуми, що носили у той час — Missoni, Dolce & Gabbana, — і також додала у її гардероб вінтажні речі: ви можете побачити на Елспет вінтажний Ossie Clark, вінтажні кімоно. Я хотіла показати ту невимушену легкість в її стилі, яку від неї успадкував її син Фелікс".
Що стосується Фелікса, то його стиль — ніби студент школи-пансіону в Ітоні зустрічає чарівного хулігана у зім’ятитих сорочках та з пірсингом у бровах. На питання, з чого ви починалася робота над образом Фелікса, художниця без вагань відповідає: стиль Фелікса — це принц Гаррі на початку 2000-х. "Я годинами роздивлялася його фотографії: коли він тусувався на вечірках із друзями, ходив на матчі з поло, і особливо фотографії, на яких він і його тодішня дівчина Челсі Деві. Я подивилася на їхній стиль і спробувала надати такий вигляд нашій оксфордській банді".
У стилі сестри Фелікса Венеції теж є щось від Челсі Деві — підприємниці, представниці заможної британської родини та частої героїні журналу Tatler середині 2000-х років. Але Венеція постійно змінюється, тому робота над її стилем була чудовою нагодою подивитися на багатьох героїнь, зокрема Кейт Мосс, Кіру Найтлі — у той період, коли вона зустрічалася з ДжейміДорнаном. Також деякі образи Венеції — наприклад, вбрання у ковбойському стилі, натхнені Емі Вайнхаус у той період.
Найяскравіший фешн-момент фільму — вечірка на честь дня народження Олівера
Основним референсом для цієї вечірки став шекспіровський "Сон літньої ночі" — сюрреалістична містерія, сповнена енергії кохання, звабливості та молодості. "Ми дивилися на Елспет у тій дивовижній золотій сукні Valentino, та сприймали її як Титанію. Якщо придивитися уважніше, то можна побачити золоті прикраси на її вухах, які також нагадують про королеву фей".
А ось Фелікс майже не перевдягається у спеціальний костюм для вечірки, він виглядає як завжди безтурботно та невимушено. На ньому джинси, жилет і... пара крил, референсом для яких були крила Клер Дейнс у фільмі "Ромео + Джульєтта". Найприголомшливіший вигляд має, звісно, Олівер, вбраний у вишиту сорочку та рога. "Ми черпали натхнення з британського фольклору", — розповідає художниця з костюмів. — Ви можете побачити на вишивці дубове листя та жолуді, які насправді досить часто зустрічаються у військовій формі та є символами влади та перемоги. У цьому візерунку також вишиті нічні метелики, що пов’язано з ідеєю про те, що Олівер — метелик, якого притягує полум’я, тобто Солтберн.
Читайте також