КУПИТИ КВИТКИ

Все про костюми Chanel у фільмі "Спенсер. Таємниця принцеси Діани"

Зірка фільму "Спенсер" Крістен Стюарт і художниця костюмів Жаклін Дюрран поринули в архіви Chanel, щоб розповісти історію принцеси Діани за допомогою моди.

Всі знають принцесу Діану — або думають, що знають. Діаною, якій цього року мало б виповнитися 60, не перестають захоплюватися публіка й художники в усьому світі. Кілька років тому режисер Пабло Ларраін звернув свою увагу на історію Діани. Його новий фільм "Спенсер" являє собою художню розповідь про принцесу, яку зіграла Крістен Стюарт, у поворотний момент її життя — під час різдвяних свят королівської сім’ї в Сандрингемському палаці в Норфолку. Найважливіші три дні від Святвечора до Нового року стають доленосними в житті Діани: в цей час вона вирішує подати на розлучення з Чарльзом. У фільмі ми бачимо Діану розгубленою — під наглядом почту царедворців Віндзорів, у пастці невдалого шлюбу й водночас змушеною зберігати пристойний зовнішній вигляд. У цей момент її життя зовсім не подібне до казки.

Реклама.

Пабло Ларраін описує свій фільм як байку: досліджуючи темну сторону монархії, він не відмовляється від фантазії й краси, що підтримують роботу всієї системи. Життя Діани ось-ось зруйнується, але вона має вигляд принцеси й оточена розкішшю. Цей контраст — частина того, що робить фільм потужним. Працюючи над гардеробом, Пабло Ларраін, художниця костюмів Жаклін Дюрран і Крістен Стюарт мали бути на одній хвилі. На щастя, їм допоміг модний гігант Chanel. "На кожному етапі це була прекрасна співпраця, — поділилася Крістен Стюарт. — Ми розуміли одне одного з півслова: я, Пабло, Жаклін і Chanel. Це було так інтимно".

Chanel відкрили свої архіви для знімання, відтворивши спеціально для фільму певні вінтажні речі. Такий рівень доступу дозволив художниці Жаклін Дюрран підсилити розкішний настрій, що його створили Ларраін і художник-постановник Гай Гендрікс Діас. "Вироби Chanel збагатили ауру принцеси Діани, тож у цьому сенсі це був повний збіг", — каже вона.

Можна було переглянути тисячі світлин і статей про Діану, але обсяг інформації виявився палицею на два кінці. "Спершу ця ситуація навіть лякала — бо було так багато фото Діани", — розповідає Дюрран. Тому вона зосередила увагу на знімках, зроблених між 1988 і 1992 роками. "Я хотіла знайти логіку, що була в основі її вибору, і виокремити головні предмети, які вона носить у цей період. Деякі елементи повторюються: color blocking, золоті ґудзики, контрастні вилоги, светри з коміром-поло і злегка вкорочені джинси із завищеною талією та туфлі-лодочки на пласкій підошві. Мені також хотілося знайти контраст між офіційним одягом, який вона носить під час робочих візитів, і тим, як вона вдягається, коли може бути собою", — каже Дюрран. "Щоб розповісти цю історію, треба було побачити справжню різницю між офіційним і неофіційним одягом".

Дюрран використала серію архівних луків, щоб увиразнити особливості двох стилів Діани. Крістен Стюарт носить яскраво-червоне твідове пальто з осінньої колекції прет-а-порте Patrimoine 1988 року, коли на Діану нападають папараці; чорні оксамитові сукні з осінніх колекцій 1983 і 1988 років і безліч вінтажних аксесуарів. Також і деякі сучасні речі: в одній зі сцен Стюарт одягнена в спідницю з колекції haute couture Віржині Віар весна-літо 2020.

Образам Chanel належало особливе місце в гардеробі Діани. Прихильниця класичних костюмів і стьобаних сумок, вона носила Chanel поза службою і під час виконання обов’язків принцеси Уельської. "На деяких фото вона має такий вигляд, ніби її вдягав хтось інший, — каже Крістен Стюарт. — Навіть якщо вбрання гарне, вона здається в ньому бранкою. Але, досліджуючи тему, я помітила, як щоразу, коли Діана вдягала Chanel, вона була собою по-справжньому. Також я помітила ось що: коли вона мала сильний вигляд, досить часто вона також була в Chanel". Стюарт додала це спостереження у власну гру. "У фільмі ми використовуємо образи Chanel, коли Діані потрібна допомога", — пояснює вона. "Якщо сцена була складною або Діана відчувала загрозу, ми вдягали на неї костюм Chanel, щоб дати їй якусь підтримку. Навіть якщо вона внутрішньо не почувалася добре, у ці миті вона стояла випроставшись і сяяла".

На жаль, багато найкращих моментів у житті Діани в образах Chanel сталися після її відходу з королівської сім’ї, а події фільму розгортаються в період, коли царедворці все ще контролювали її гардероб. "На всі ці обмеження треба було зважати", — каже Дюрран. "Пізніше вона носила більше Chanel, ніж наприкінці 80-х — початку 90-х". Правил королівського дрес-коду, що передбачає усе, від довжини подолу до кольору лаку для нігтів, не можна ігнорувати. А втім, коли Дюрран натрапила на pièce de résistance, сукню без бретельок з весняної колекції Chanel от кутюр 1988 року, вона закохалася в неї. "Спершу я боялася, що нам доведеться додати рукави й ховати руки через протоколи, — розповідає вона. — Але коли на примірюванні Крістен вдягнула її — це був ідеальний образ для надзвичайно гламурної принцеси. Надто хороший, щоб відмовитися від нього".

Сукня, прикрашена плісованими шлярками з тюлю, атласним поясом з аплікаціями й вишуканим фризом, мала розкішний вигляд. Але після більш як 30 років зберігання в архівах оригінал виявився занадто крихким, щоб використати його як костюм. На щастя, Chanel сказали, що можуть повністю відтворити виріб. Загалом робота тривала 1034 години, зокрема 700 працювали лише над вишивкою, щоб повторити образ от кутюр. У результаті Крістен у цій сукні з’являється на постері до фільму.

"Це жахливо й прекрасно, — описує образ Крістен Стюарт. — Бачити когось на підлозі у ванній у такій сукні — просто жахливо. Ви не можете собі уявити, щоб комусь було так зле, щоб хтось страждав у такій приголомшливо гарній, унікальній і свого роду єдиній сукні! Зазвичай я не відчуваю емоційної реакції на свої постери до фільмів, але щоразу, коли бачу плакат „Спенсера", мені хочеться плакати".

Жаклін Дюрран визнає, що найголовніше для неї як для авторки костюмів — домогтися ось такої реакції актриси на свою роботу. "Моя робота — підтримувати Крістен як актрису, — каже вона. — Перегляд готового фільму був приголомшливим, бо єдине, чого я хотіла, — щоб моя робота дала Крістен усе, що їй треба для втілення персонажа. Я так у неї вірила — і вона заворожує в ролі Діани".

Фільм "Спенсер" виходить в український прокат 16 грудня.

За матеріалами vogue.com

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.