Прихований сенс костюмів Ані Тейлор-Джой у серіалі "Хід королеви"
Епопея Скотта Френка для Netflix "Хід королеви", в якій Аня Тейлор-Джой грає американського шахового вундеркінда Бет Хармон (персонаж оригінального однойменного роману Волтера Тевіса 1983 року) глибоко занурює глядача в теми ідентичності, одержимості, залежності та фемінізму на тлі контркультурної революції 1960-х років. Чудова гра Тейлор-Джой поєднується з ідеально підібраним гардеробом її персонажа, за який відповідала берлінська дизайнерка костюмів Габріель Біндер. Як не дивно, практично кожне вбрання Бет Хармон зберігає в собі приховані послання.
Для Габріель Біндер, серед успіхів якої робота для фільму Анджеліни Джолі "В краю крові і меду" і номінованої на "Оскар" стрічки "Робота без авторства", саме шаховий світ став відправною точкою для створення костюмів. Їй довелося "з'ясувати, які риси є унікальними для шахістів, і як вони роблять їх цікавими людьми". Біндер почала порпатися в минулому, створюючи одяг, здатний сигналізувати про сейсмічний вплив провідних модельєрів десятиліття, як Андре Курреж, і незвичайних талановитих жінок (в тому числі Джин Сіберг і Еді Седжвік), у вбранні Тейлор-Джой.
Спеціально для Vogue Габріель Біндер розшифровує приховані послання за найкращими образами Ані Тейлор-Джой в "Ході королеви", — від зроблених на замовлення футболок "покоління бітників" до фірмової клітинки Бет Хармон і безлічі шикарних суконь, в яких вона знищує своїх противників-чоловіків.
"Ми хотіли, щоб образ Бет Хармон на межі кінця 1950-х і початку 1960-х років навмисно мав трохи старомодний вигляд — так ми могли чітко показати мить, коли вона наздоганяє сучасність у Нью-Йорку, де відкриває для себе, як живуть молоді люди її покоління. Коли Бет приходить до школи, вона відчуває, що інші дівчата відрізняються від неї, причому так сильно, що вона не може належати до їхнього товариства. Саме в цей час вона шукає що-небудь, з чим можна було б пов'язати себе, і так вона приходить до сукні на манекені".
"Я завжди намагаюся передати внутрішній світ персонажа через одяг, який він носить, і я подумала, що персонажу Ані клітинка буде цікавою, адже вона інтуїтивно вважала б за краще носити одяг, що відсилає до шахів. Контрастність принтів у клітинку також відображає нюанси самої гри — вирішальне значення, виграш або програш — чого не скажеш про квітковий принт".
"В образі, що нагадує стиль 1950-х, я подумала про Джин Сіберг — як і Бет Хармон, вона була аутсайдером. Що стосується нью-йоркського образу, то він був навіяний стилем Еді Седжвік. Пізніше в серії я включила посилання на стиль Biba очима людини з боку — цікавої людини, що прямує своїм шляхом".
"Я уявляла, що Бенні Воттс може бути пов'язаний з Фабрикою Енді Воргола, художниками і музикантами тієї епохи. Він відрізняється від усіх інших; він не такий шаховий фанатик, як інші хлопці — як і Бет, він аутсайдер. Я думала, що вони дійсно чудова пара".
"Мені особливо подобаються футболки, які Бет носить наприкінці: їх ми зробили зеленого, синього та білого кольорів. Вони натякають на силует Куррежа — дуже круто, елегантно і просто. Мені так сподобався цей образ, що я повторювала його знову і знову в поєднанні з простими штаньми. Бет також носить футболки з жовтим кардиганом — образ, який здається вільним і молодим. Це, безперечно, те, що ви можете відтворити".
"Сукня, яку Бет одягла на турнір у Парижі, була моєю особистою фавориткою. Вона майже як сукні П'єра Кардена, і в ній є якась елегантність, якої більше ніде немає".
"Картате пальто, яке вона одягає, щоб покинути турнір у Москві, було прекрасним вінтажним предметом, який ми знайшли, і я вважаю, що його розробив Андре Курреж. Це була дуже самовпевнена робота, ми хотіли, щоб клітинка наочно продемонструвала серйозні наміри".
"У першому епізоді Бет з'являється в сукні, яку для неї пошила мати, з ніжною вишивкою її імені. Колір цієї сукні відображає почуття Бет по відношенню до домівки. Ми прагнули створити момент, коли вона знову зможе повернутися "додому", тому на фінальному турнірі в Москві вона одягла сукню того ж кольору — сукню, у якій вона виграє. Ми хотіли скористатися цим кольором, щоб показати, що вона нарешті почувається впевнено і що її мати поруч із нею. В цю мить вона не боїться того, кого боялася найбільше. Спочатку цей колір робить її дійсно тендітною, але, врешті-решт, той же колір є ознакою її сили; це символ повернення на батьківщину".
"В кінці Бет надягає біле пальто з білими брюками і кепкою. Ідея, звісно, полягає в тому, щоб передати, що тепер вона королева на шахівниці, а сама шахівниця — це світ".
Текст: Julia Hobbs