Як створювали костюми до фільму "Круелла" з Еммою Стоун
28 травня у світовий прокат виходить довгоочікувана "Круелла" — діснеївський фільм про культову злочинницю Круеллу де Віль. Як створювали костюми для Емми Стоун та інших акторів, читайте в інтерв’ю з художницею Дженні Біван.
Складно знайти видатнішого художника костюмів, ніж Дженні Біван. 70-річна британка потрапила до світових заголовків у 2016 році, коли дістала "Оскара" за свою сенсаційну роботу над фільмом "Божевільний Макс: Дорога гніву" (2015). Тоді вона вийшла на сцену в джинсах і мотоциклетній куртці з прикрашеним коштовностями черепом. Це був не перший її "Оскар" — вона раніше здобула нагороду за "Кімнату з виглядом" (1985) і була номінована за роботу "Бостонці" (1984), "Моріс" (1987), "Говардс Енд" (1992), "Залишок дня" (1993), "Розум і чутливість" (1995), "Анна і король" (1999), "Госфорд Парк" (2001) і "Промова короля" (2010). Її грандіозна кар’єра на сцені й на екрані триває понад п’ятдесят років.
Але попри її багатий досвід, новий проєкт навіть для Біван був непростим: це "Круелла", історія Круелли де Віль — суперлиходійки, що любить хутро, яку в новій версії зіграла Емма Стоун. Події роману відбуваються на тлі революції панк-року в Лондоні 1970-х. Фільм розповідає історію дизайнерки-початківки Естелли (Емма Стоун), яка привертає увагу баронеси фон Геллман (Емма Томпсон). Їхня зустріч запускає ланцюжок подій, під час яких юна Естелла перетворюється в безжальну Круеллу, змінюючи свої скромні вбрання на криваво-червоні бальні сукні, розшиті блискітками штани для мотокросу й екстравагантні військові куртки. Мода для неї стає зброєю, за допомогою якої вона кидає виклик істеблішменту. Напередодні виходу фільму 28 травня Біван розповідає нам про свій мудборд під час роботи над стрічкою, ділиться спогадами про Лондон 1970-х і згадує про роботу над улюбленим образом для Емми Стоун.
Створення костюмів для Круелли звучить як грандіозне завдання. Як Ви потрапили до цього проєкту?
Завдяки продюсерці Крістін Берр, з якою я працювала раніше над фільмом "Крістофер Робін". Я чула про знімання "Круелли" й знала, що в цьому бере участь Емма Стоун, але мені ніколи не спадало на думку, що мене запросять. Крістін написала мені й поцікавилася, над чим я працюю. Потім я зустріла в Лондоні режисера Крейга Гіллеспі, прочитала сценарій і подумала: "Боже мій, це просто неймовірно". У мене є кілька чудових команд у Лондоні, і одна з них була доступна й готова до цього, так що ми пішли на це.
Події фільму, звісно ж, відбуваються в Лондоні 1970-х. Що було на Вашому мудборді?
Я перебувала в Лондоні в цей час, і більше цікавилася театром, ніж модою — декораціями, малюванням сцен. Але я пам’ятаю речі, які носила, навіть якщо вони не були аж надто захопливими. Я не могла дозволити собі Вів’єн Вествуд, і навіть Біба була трохи не в моєму ціновому діапазоні. Тож, прочитавши сценарій, я склала список того, що потрібно кожному персонажеві, а потім почала збирати мудборд. На ньому була Вів’єн Вествуд, німецька співачка Ніна Гаґен, одяг бренду Bodymap і Олександр Макквін.
Це правда, що Ви купували вінтажний одяг у Лондоні, Нью-Йорку й Лос-Анджелесі, щоб Емма Стоун приміряла його?
Круелла має 47 образів у фільмі, і вона напевне носила одяг з вінтажних крамниць, особливо до того, як у неї з’явилося чимало грошей. Ми відвідали костюмерні, що мають непогані запаси одягу 1970-х, але було також цікаво піти на ринок Портобелло-роуд у Лондоні, наприклад. Потім ми поїхали до Лос-Анджелеса, щоб знайти відповідний одяг для Емми Стоун. Я була на величезному вінтажному ярмарку A Current Affair і з’ясувала, що він також триває в Брукліні, тому ми вирушили й туди. Відтак зробили ще один великий ривок у Лос-Анджелесі, і на той час мали вже 10 валіз для Емми. Тож розібрали все й заходилися примірювати.
Як Вам працювалося з Еммою Стоун?
Я поспілкувалася з нею і написала їй електронною поштою до того, як ми зустрілися. Вона виявилася дуже сприйнятливою до моїх ідей, і відкритою до всього. Емма любить одягатися і позувати. У підсумку перше примірювання ми влаштували на її кухні. Думаю, це тривало близько шести годин.
До чого Ви постійно поверталися, створюючи естетику фільму?
Кольори вбрання для Круелли були цілком конкретними: чорний і білий з невеликою кількістю сірого, плюс червоний для характерних моментів. Персонаж Емми Томпсон, баронеси фон Гельман носить багато коричневого й золотого.
У трейлері є яскравий момент, коли Круелла підпалює білий плащ, а під ним виявляється червона бальна сукня. Як Ви це зробили?
Це було передбачено в сценарії від початку, і я хотіла подивитися, чи можливо це. Справді, є спеціальні дроти й тканини, які займаються, але не загрожують здоров’ю актора, проте ми вирішили застосувати візуальний ефект. Сукню під плащем зроблено з однієї зі старих суконь баронеси фон Гельман, і це частина історії. Круелла бачить її у вінтажній крамниці, і наступного разу, коли героїня з’являється вже в ній, — сукня має вигляд незвичного деконструйованого вбрання, натхненого сукнею Чарльза Джеймса "Дерево".
Ще один цікавий момент — це образ Круелли, коли вона стоїть на даху автомобіля в довгій рожевій спідниці й куртці з мініатюрними кіньми й каретами на плечах. Як Ви це створили?
Цей піджак — витвір мистецтва. Я знайшла гарну куртку, яка могла б спрацювати, але ми вирішили її переробити. Ну а весь сенс спідниці з рюшами полягав у тому, що вона мала закривати машину баронеси, тому її зроблено величезною й досить легкою, щоб можна було носити, але й досить важкою, щоб можна було обертати навколо машини. Це було справжнє випробування. Зрештою, її зробила Кірстен Флетчер, приголомшлива майстриня, а в моїй майстерні було багато студентів, які вручну шили пелюстки до спідниці. Пелюсток, до речі, було 5060.
Образ баронеси фон Гельман дуже відрізняється від образу Круелли. Що надихнуло Вас на нього?
На стиль баронеси вплинув Dior, і вона трохи старомодна — любить моду 1950-х і 1960-х. Вона непогана дизайнерка, хоча вичерпала свій творчий запал, тому Круелла пропонує новий, захопливіший підхід до моди. Ми відчували, що в баронеси було справжнє почуття стилю, і це віддзеркалювалося в її роботі. Я працювала із чудовою майстринею Джейн Лоу, що має майстерню у Вортінгу, на південному узбережжі Англії. Зазвичай я їздила туди машиною, вщерть набитою тканинами, скидала все це їй на підлогу, а відтак ми брали підставку для манекенів, драпували її й обмірковували ідеї. Потім зустрілися з актрисою Еммою Томпсон і попросили її приміряти все.
Котрий з костюмів у фільмі Вам найбільше подобається?
В одній зі сцен з’являється маленький чихуахуа в костюмі щура. Це прекрасно.
Текст: Radhika Seth
Фото: Disney