7 найкращих фільмів кінофестивалю в Торонто
З 5 по 14 вересня відбувся кінофестиваль в Торонто, одну з головних нагород на якому здобув фільм українського режисера Валентина Васяновича "За перемогу!". Розповідаємо про цей та іншій найяскравіші фільми у програмі — від нової стрічки з Анджеліною Джолі до епічної історії про особисте життя Вільяма Шекспіра з Полом Мескалем.
"Грабіжник за покликанням"

Харизма Ченнінга Татума ніколи не залишалася непоміченою, але "Грабіжник за покликанням" вкотре нагадує нам про неї. Кримінальний фільм режисера Дерека Сіанфранса розповідає реальну історію Джеффрі Манчестера, колишнього офіцера запасу армії США, відомого як "Грабіжник за покликанням" через його схильність красти з філій McDonald's, потрапляючи до приміщень через дах. Роль коханої Джеффрі зіграла Кірстен Данст.
"Грабіжник за покликанням" — кумедний та динамічний фільм, який, утім, не переходить у надмірну сентиментальність завдяки таланту режисера Дерека Сіанфранса та точно продуманій грі двох надзвичайно привабливих головних акторів.
"Блакитний місяць"

Новий фільм Річарда Лінклейтера розповідає про один вечір із життя Лоренца Харта (Ітан Гоук). Він відомий бродвейський автор, співавтор сценарію "Оклахома!" — одного з найуспішніших мюзиклів в історії людства. Власне, весь фільм відбувається в барі біля театру, до якого герой вирушив на самоті, залишивши свою премʼєру. Ітан Гоук ще ніколи не був таким прекрасним, як у цій ролі — сповнений заздрощів та дотепної гордості — коли вихваляється, п'є та фліртує зі студенткою Єльського університету Елізабет Вейланд, яку грає Маргарет Кволлі. Гоук чудово втілює образ генія, творче життя якого згасає.
"Гамнет"

Екранізація роману ірландської авторки Меггі О'Фарелл розповідає про стосунки Вільяма Шекспіра з його майбутньою дружиною Агнес, народження в 1585 році їхнього сина Гамнета, а також хворобу дитини і раптову смерть в 11 років. Роман екранізувала талановита режисерка Хлої Чжао, лауреатка премії "Оскар" за фільм "Земля кочівників". Окремого захоплення також заслуговує акторський склад: Пол Мескаль зіграв молодого Шекспіра, а ірландська акторка Джессіка Баклі — його дружину Агнес.
"Кутюр"

Існує небагато фільмів, яким вдається точно передати стрес і галас всередині індустрії моди, але картина французької режисерки Анни Вінокур вражає своєю автентичністю. Події стрічки "Кутюр" відбуваються під час Паризького тижня моди: Анджеліна Джолі грає режисерку Максін, запрошену французьким модним Домом для створення короткометражного фільму до відкриття їхнього показу. Історія Максін поєднується з історіями двох інших жінок — південносуданської моделі Ади (Аньєр Аней) та візажистки, яку грає Елла Румпф, — але саме Джолі є центром цього зворушливого і яскравого французького фільму. Коли Максін дізнається, що хвора на рак, фільм траснформується на справжню драму.
"Заповіт Енн Лі"

"Заповіт Енн Лі" – приголомшливий сюрреалістичний мюзикл, що розповідає про жіночу релігійну секту XVIII століття, з блискучою грою Аманди Сейфрід. У центрі фільму — історія життя Енн Лі (Аманда Сейфрід) — засновниці мілленаристської релігійної секти Шейкерів, створеної в Англії XVIII століття. Її послідовники практикували екстатичні танці й піснеспіви під час богослужінь, пропагуючи целібат і жіноче лідерство. До створення Шейкерів Лі народила чотирьох дітей, які померли в дитинстві.
"Погані яблука"

У кіноіндустрії часто повторюють: Сірша Ронан не знімається у поганих фільмах — і важко з цим не погодитися. "Погані яблука" — чорний комедійний трилер про британську вчительку Марію, яка вдається до надзвичайних методів, аби впоратися з десятирічною ученицею-бешкетницею, що постійно зривала уроки. Це дотепна, зухвала й водночас тривожна стрічка про те, як навіть найцивілізованіші й найдобріші люди здатні раптово перейти на темний бік.
"За Перемогу!"

"За Перемогу!" Валентина Васяновича — це антиутопічна драма про післявоєнну Україну, яка порушує складні питання ідентичності, повернення та кризи самореалізації. Головний герой — режисер, який не знаходить можливостей для творчості в Україні, а його родина не наважується повернутися додому через нестабільну економічну ситуацію.
Унікальність стрічки — у її автофікційній природі: більшість учасників знімальної групи грають самих себе, а Валентин Васянович виступив не лише режисером, а й виконавцем головної ролі. Картина перемогла в конкурсній програмі Platform, присвяченій фільмам із чітким авторським баченням і сильним режисерським голосом.