Як минув Тиждень моди в Алмати із запрошеними українськими дизайнерами

7 та 8 липня в Казахстані тривав Міжнародний Тиждень моди, спеціальними гостями якого стали дві українські дизайнерки — Юлія Паскаль і Лілія Літковська.

image

За словами Баукі Шадібекова, нового генерального директора Visa Fashion Week Almaty, вибираючи запрошених дизайнерів, він керувався власною інтуїцією. "Крім побажань місцевого клієнта, я також уважно вивчив ДНК українських брендів. Грайливі, барвисті речі Paskal і деконструйовані, монохромні образи Litkovskaya стали безпрограшним вибором для нашого Тижня моди, — розповідає Шадібеков. — Українські дизайнери, що відбулися в професії, — великі молодці й приклад для талановитих початківців. Я хотів бачити в гостях у нас саме такі імена!"

Олена Нагорна вирушила до Алмати разом з командами Paskal і Litkovskaya, щоб відвідати покази українських і казахських дизайнерів та розповісти читачам Vogue UA, як вони минули.

PASKAL весна-літо 2022 Demi Couture

Юлія Паскаль, одна з найвідоміших на міжнародній сцені українських дизайнерів, привезла до Казахстану 15 луків з нової весняно-літньої колекції Demi Couture 2022 року, яку вона планує презентувати у вересні цього року під час Тижня моди в Парижі. В Алмати Юлія представила не всю колекцію, а її першу частину, виготовлену з фатину цукеркових відтінків: яскраво-рожевого, лимонного, блакитного, ніжно-бузкового.

"Кожен образ, як двадцять п’ятий кадр мого тинейджерства, що було сповнене гранжу, артгаусу, скейтпарків, татової медіатеки, лекцій з питань мистецтва та архітектури, нью-рейв-вечірок", — розповідає дизайнерка.

Головним матеріалом колекції став фатин як уособлення легкості буття підлітка. "Я хотіла передати зміну настроїв і подій того прекрасного часу мого життя через колір і силуети речей: танці до ранку в неонових фатинових сукнях, якась наївність, легка меланхолія й великі надії на майбутнє — у спокійних романтизованих пастельних образах".

І хоч героїня дизайнерки, як і раніше, прагне пригод, очевидним є той факт, що вона виросла. Речі легко можна уявити не тільки на дамах — юних дівчатах, засновницях великих бізнесів і домогосподарках, — а й на хлопцях і чоловіках, що збігається з тенденціями гендерно-нейтральної моди сьогодні. Один з найпам’ятніших образів колекції — біла сукня з рожевим серцем на грудях і спідницею з рюшів, представлена на хлопцеві в черевиках-мартинсах.

За словами дизайнерки, на пошиття найскладнішої сукні (з відкладним коміром пудрового відтінку, що закривала показ) пішло близько 100 метрів шлярок з фатину. Саме тому в назві цієї колекції з’явилося позначення Demi Couture. "На показі моделі виходили в речах на голе тіло, однак ми завжди пам’ятаємо про консервативнішого клієнта й пропонуємо вдягати під спід тілесні сукні-комбінації або, як варіант, велосипедки й топи яскравих кольорів", — підкреслює дизайнерка. Такі, до речі, є в Aerobika Athleisure, новому бренді Юлії, який виробляє одяг для занять спортом і йогою.

LITKOVSKAYA осінь-зима 2021/2022

Лілія Літковська закривала казахський Тиждень моди колекцією сезону осінь-зима 2021 року, яку вона презентувала в онлайновому форматі в межах Тижня моди в Парижі в лютому. Було приємно побачити її наживо на подіумі в Алмати.

Лілія Літковська від самого початку свого творчого шляху була сильною і в дизайні одягу, і в постанові шоу, які нерідко перетворювала на театралізовані дійства з участю своїх друзів — талановитих художників, музикантів, режисерів. Останні кілька шоу в Парижі їй допомагав зрежисувати Алан Бадоєв. А на одному з показів в Україні наживо грав Дмитро Шуров.

Показ у Казахстані запам’ятався динамічними виходами моделей під потужний електронний саундтрек, який для Лілі записав диджей Mykyta впереміж з музичною баладою українського композитора Ігоря Цимбровського "Прийди до мене, янголе". Ця балада стала гімном усієї колекції, присвяченої поетичним пошукам і жадобі знань. Багато речей з колекції можна носити різними способами — це, за словами Лілії, алюзія на один і той самий вірш, який кожна людина читає зі своєю інтонацією.

Деконструйовані тренчі й светри, ідеально скроєні сорочки, сукні та довгі спідниці — все, що клієнт Litkovskaya так дуже любить у бренді, — було представлено на подіумі в Алмати. "Показ в Алмати нагадав, як сильно ми скучили за живими шоу, особистими зустрічами й обговоренням усього побаченого під час модних Тижнів, — ділиться Лілія після показу Visa Fashion Week Almaty. — І дуже хочеться вірити, що це новий початок для всіх нас".

Dildora Kasimova x Koma (Ташкент)

Крім українських дизайнерів, з показом до Алмати запросили узбецьку дизайнерку Дільдору Касимову, яка показала колекцію, що складається з надзвичайних каптанів ручної роботи "Хамса", а також аксесуарів з національним орнаментом і символом "Руки Фатіми" (він же "Хамса"). Цей символ — талісман, що використовується в традиціях багатьох народів і пов’язаний з образом святих жінок. Він уособлює їхню силу, стійкість і віру. Орнамент долоні вручну вишили майстри бренду на чапанах і сукнях. Також його зображення є на аксесуарах — клатчах, масивних сережках і намистах. Бухарську й ферганську вишивку на виробах створили вручну ремісники з діда-прадіда.

Крім того, що Дільдора активно підтримує традиції й копітку роботу місцевих майстрів, вона також віддає перевагу натуральним тканинам локального виробництва. Нинішнього сезону це шовк, бахмаль, шої, оксамит і денім, виготовлені в малиновому, зеленому, горіховому, пісочному, жовтому, білому й блакитному кольорах.

Над колекцією Дільдора працювала разом з однією зі своїх клієнток, на ім’я Кома, стиль якої надихає дизайнерку. За час існування бренду Dildora Kasimova його прихильницями стали Уляна Сергієнко, Шейха Моза, а також перші леді кількох країн. Середня вартість такого виробу — приблизно 2500 євро. Клієнтки бренду вважають, що каптани, які створює Дільдора, — найкращі речі в країні чоловіків: їх можна носити з джинсами, сукнями і як окремий елемент гардероба. Експертка-гемолог Неллі, що відвідувала покази казахського Тижня моди в каптані авторства Дільдори, зауважує: хоч у якому товаристві вона з’являється в каптані узбецької дизайнерки, — всю увагу відразу прикуто до неї. Носять їх і чоловіки — чапан від Dildora Kasimova під час FWAlmaty можна було побачити на казахському дизайнерові Сакені Жаксибаєві, показ якого відкривав Visa Fashion Week Almaty.

Zhsaken Resort 2021

Дизайнер бренду жіночого одягу Zhsaken Сакен Жаксибаєв в Алмати особистість культова. Він заснував Fashion Bureau — одну з найбільших івент-агенцій країни, що з моменту відкриття у 2003 році влаштувала близько 500 івентів. Серед клієнтів Fashion Bureau — Prada, Omega, Damiani, Cartier, H&M та інші всесвітньо відомі бренди. Крім агенції, Сакен також створив концепт-стор Zhsaken Selected, де представлений український бренд перероблених сорочок Omelia. Тож не дивно, що він є і одним з улюблених дизайнерів казахських жінок.

Начитаність і надивленість (Сакен багато подорожує, жив у Парижі й Лос-Анджелесі) дає йому змогу пропонувати своїм клієнтам у всьому світі зрозумілий і сучасний дизайн. Круїзна колекція Zhsaken була натхнена книгою Антуана де Сент-Екзюпері "Маленький принц". "Завжди, коли в мене виникають якісь складнощі в житті або запитання до самого себе, — я шукаю відповіді у своїх улюблених книгах. „Маленький принц" і „Над прірвою в житі" Селінджера — це дві мої настільні книги", — розповідає Сакен за лаштунками після показу.

На подіумі він розкрив драматургію сюжету книги через образи моделей і черговість їхніх виходів — спершу ми бачимо хлопця в простій бавовняній сорочці й цілісному комбінезоні з короною в руках. Наприкінці з’являється король у золотому шовковому костюмі й довгому розшитому халаті. "Кожен з нас мріє стати королем чи королевою свого життя, — так я інтерпретував „Маленького принца" в одязі". Сподобався різноманітний кастинг Сакена, який вважає, що в моді досі наявний ейджизм. "Ліля Брік у 86 років одягла сукню від Ів Сен-Лорана на свій ювілей у ресторані „Максим". Тому той факт, що речі здебільшого демонструють молоді моделі, мені здається нечесним. У підсумку все це з подіумів потрапляє на вулицю, де речі носять і дорослі люди". Відразу після показу колекція надійшла в продаж. "Мені подобається тенденція в моді працювати в режимі „see now — buy now" (побачив-купив). І я намагаюся завжди створювати такі колекції, які людина може відразу придбати. Не нудитися в сподіванні, а відразу отримувати бажане".

Упродовж двох днів показів свої колекції також представили Leonid Zherebtsov, Тетяна Ян, Дінара Сатжан, Діна Таяау.

У планах нової команди Visa Fashion Week Almaty — організація Fashion Week Christmas Collection у грудні, де будуть представлені новорічні колекції. Українських дизайнерів, за словами Баукі, точно буде запрошено.

Популярне на VOGUE