До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Засновниця нішевого парфумерного бренду Onskad — про бачення жіночності, заздрощі та жіночу силу

Onskad — новий гравець на ринку нішевої парфумерії: йому всього два роки. Асортимент та паковання — лаконічні: колекція ароматів налічує всього три твори, а картонні бокси — взірець свідомого ставлення до довкілля. Самі аромати небанальні та одночасно сміливі й наївні. Цей неординарний підхід так інтригує, що за підтримки Parfum Büro ми вирішили поговорити з Віржині Дуає, засновницею та артдиректоркою нішевого парфумерного бренду Onskad. І з'ясували багато цікавого

Реклама

Парфуми — це більше, ніж робота чи пристрасть, вважає Віржині. Вона каже: "Я живу парфумами, я живлюсь парфумами, я бачу парфуми уві сні. Моє життя — і є парфуми". Членкиня кількох парфумерних організацій, у свій вільний час вона відвідує всі мислимі виставки та експозиції та часто навідується до Парижа, де проводить ольфакторні сесії з професором Олів’є Давідом, який працює в осмотеці у Версалі та є палким прихильником зникомих парфумів.

Про концепцію та ДНК Onskad

Onskad виступає проти стереотипного бачення жіночності. Onskad — нескінченно контрастний всесвіт. Елегантність упаковки з радикальними відтінками чорного та білого, флакон з простими лініями, графічний дизайн без прикрас, типографіка — відразу переносять у відповідне десятиліття.

Формули — опозиція мінімалізму. Аромати розкішні, багатогранні. Їхні інгредієнти грають один з одним, пригортають і відштовхують. Це реалістичні та неординарні парфуми. Пливучи проти течії, я відшукую сліди епох. Без табу і без комплексів.

Про паковання

Обмежень у бюджеті в мене не було, — я керувалася суто естетичними міркуваннями та робила обдуманий, усвідомлений вибір. Пакування розробили експерти, що працюють у сфері luxury (косметика й аромати, представлені в розкішному паризькому універмазі Le Bon Marché Paris). Вони дотримувалися моїх рекомендацій щодо ідентичності бренду, а я хотіла мати дуже простий бокс із мінімалістичним, позачасовим дизайном.


Наш офіційний партнер зі створення упаковок, етикеток, блоттерів і боксів зі зразками — Inessens. Ця компанія з Грасса (світова парфумерна столиця, розташована на півдні Франції. — Прим. ред.) має 10 виробничих центрів у Франції та визнана провідною компанією в секторі розкішної поліграфії. Inessens працюють з такими брендами, як Creeds, Chanel, Bien Aimée, Roos and Roos, Diptyque тощо.

Про значення назви Onskad

У 2019 році, коли починалася моя чудова парфумерна пригода, я точно знала, що мені потрібна назва бренду, — особлива назва, і я витрачала години, відшукуючи його. Іноді — просто записуючи поєднання літер і склади. Всього за кілька днів я знайшла це ім'я — нордичне, як і хотіла.

Перед тим, як зареєструвати бренд в INPI (інституті індустріальної власності. — Прим. ред.), я хотіла переконатися, що Onskad не висловлює нічого вульгарного чи незрозумілого. І запитала свого приятеля шведа, що означає Onskad. Яким же було моє здивування, коли я дізналась відповідь. Це означає "здійснення мрії, бажання".

Справа в тому, що я з дитинства говорила: "Колись настане день, і у мене буде власний парфумерний бренд". Це бажання, яке було виконано. Тому назва Onskad стала влучною.

А оскільки Onskad — шведське слово, мені хотілося строгих, прямих ліній (як у скандинавському дизайні. — Прим. ред.). Я поціновувачка сучасної японської та скандинавської моди. Тому потрібен був чистий фон. А щоб уникнути целофанової плівки в упаковці, я обрала паковання з глянцевого ламінату, який створює ефект блискучого лаку.

Про ґендерні стереотипи в парфумерії

Довгий час панував жарт: "Щоб бути парфумером, треба народитися в Грассі, в родині парфумерів, чоловіком". Багато років тому в парфумерії чоловіків дійсно було більше, ніж жінок. І в цілому, це справді професія, яка почасту передається з покоління в покоління, від батька до сина — або від батька до дочки (наприклад, парфумерка Селін Еллена — дочка Жан-Клода Еллена). На додачу, більшість парфумерів минулого покоління народилися в Грассі. Ця пристрасть до парфумів — заразлива.

Більшість великих парфумерів, як-от Жан-Клод Еллена, Моріс Руль, Жак Польж, Франсуа Демаші, Жан Гішар та багато інших, навчалися у майстрів парфумерів масштабу Едмона Рудніцька. Однією з перших шкіл, де готували творців ароматів, була школа Рур (сьогодні — Givaudan. — Прим. ред.), де вони навчалися ремеслу в зовсім інший спосіб, ніж сьогодні.

У 2023 році неможливо повірити, що ця професія належить чоловікам, навіть якщо вони все ще переважають в парфумерії. Але у Франції є одна особливість — у нас досі корисно мати зв'язки. Тому бути парфумером, народженим у Грассі, це певна вдача, — він залишається колискою парфумерії.

Про дитинство й ольфакторні спогади

Я народилася в Парижі, мій батько — француз англійського походження, мати — італійка. Нас із сестрами в родині — троє, і нам дісталося привілейоване дитинство, оскільки тато мав аристократичне походження. Втім, я єдина, хто зайнявся парфумерним бізнесом: одна моя сестра — лікарка, інша — працює в сфері нерухомості, а тато — юрист, як і вся його родина.

Мені важко вибрати якийсь один ольфакторний спогад, але поділюся унікальним — це запах бабусиного крему. Вона була дуже вимогливою, дуже холодною на вигляд, з елегантністю, гідною першої леді. Я пам'ятаю той солодкий аромат з нотами тальку і троянд, що нагадував про помаду минулих років. Мені здається, цей запах досі переслідує мене, і я досі шукаю ту прустівську мадленку.

Про конкуренцію

Я не думаю, що парфумерна індустрія є закритою або аж надто важкою для жінок, але є кілька речей, які слід враховувати. Щоб тебе прийняли, потрібен сильний характер і бачення, яке не терпить сторонніх впливів. До того ж, це дуже конкурентний всесвіт, де є місце заздрощам, проте треба вміти викликати повагу та бути делікатною.

Ще один дуже важливий момент: бути жінкою-парфумером означає бути високоорганізованою людиною. А ще треба жити своєю роботою. Дуже часто жінкам парфумерам доводиться обирати не на користь сімейного життя. Звісно, я говорю зараз лише про Францію.

Бути самозайнятим парфумером або приєднатися до парфумерного гіганту, як-от IFF, Firmenich, Robertet, — доволі непросто.

Про жіночі ревнощі та присвяту жінкам

Onskad — на 100% жіноча, ретельно продумана компанія. Мій бренд руйнує парфумерні коди та відстоює унікальну ідентичність. Перша колекція "Ретроспектива" запрошує до luxperience ("розкішного досвіду". — Прим. ред.) 30-х, 50-х і 80-х років. Епохи, коли з'являлися нові образи впливової, темпераментної, вольової жінки, яка не забуває про власну жіночність.

До мене особисто жінки не були надто дружні, і я, на жаль, добре знаю, що таке заздрощі — і в професійному, і в особистому середовищі. Тому мій парфумерний бренд і творіння, що виходять під ним, — свого роду примирення з жінками, намір несвідомо зблизитися, бажаючи створити міцні зв'язки.

Про власний шлях у парфумерії

Після закінчення приватної школи я вступила до ISIPCA (парфумерного інституту у Версалі), щоб стати евалюаторкою вишуканих парфумів, а потім пішла на стажування до парфумерного дому Сinquième Sens Paris. Мені пощастило: моєю наставницею була Монік Шлінгер, авторка парфумів для нішевого бренду Annick Goutal.

Після років навчання я приєдналася до головного офісу Chanel у Парижі. Робота полягала в тому, щоб організовувати тренінги у Франції, Швейцарії та Люксембургу, і я часто була у роз’їздах. Згодом переїхала до Канади, де продовжила кар’єру в Chanel у Монреалі — на тій самій посаді. Після я обіймала різні посади в L'Oréal Canada, від підрозділу люксових брендів до аптечного Vichy. Чудовий досвід!

Бренд був придуманий і створений у 2019 році в Каннах. Певний час пішов на адміністративні процедури, пошук потрібних постачальників, створення брифів, роботу над айдентикою бренду тощо. Тому Onskad народився в листопаді 2021 року.

Про творчий процес

Мені подобається розробляти бріфи для парфумерів, ілюстраторів і графічних дизайнерів. Короткі записки оформлені у формі книги, прописані та проілюстровані. Трьом парфумам ми присвятили 300 сторінок, — це більше, ніж простий бриф, це ретроспектива в часі.
Перш ніж перейти до створення рецептури, ми зустрічалися з Тома Фонтейном, президентом Осмотеки (бібліотека ароматів у Версалі. — Прим. ред.). Ми хотіли сп'янити від найкрасивіших ольфакторних скарбів 30-х, 50-х і 80-х років; отримати унікальний досвід.

Мені дуже хотілося проаналізувати жіночі архетипи минулих років у більш сучасній версії, не вдаючись до вінтажу. Фішка полягала в тому, щоб не повертатися до класики, яку всі вже бачили й нюхали.

Кожен аромат розроблений з різними пудровими нюансами. Інший важливий критерій — дифузія та шлейф. Я велика шанувальниця прекрасних ароматів 50-х, 70-х, 80-х і 90-х років, але ми наважилися не слідувати кодам, які вже закріпилися на ринку. Ми придумали назви кожного джусу (ароматичної композиції), щоб всесвіт кожного аромату був зрозумілий кожному. Адже числа універсальні, а слова — ні. Ось вам і пояснення, звідки 30', 50' і 80', — щоб усі зрозуміли, — ми говоримо про епохи та роки.

Восени у Onskad з'являться три нові композиції. Колекція має назву "Fashion Icon" та абсолютно не схожа на фірмову парфумерію бренду.

Про те, як еволюціонувала концепція "ніші"

Якщо вже абсолютно щиро, то нішева парфумерія вже не дуже затребувана; більшість брендів позиціонують себе як мейнстрімні або селективні. Але в мене таке враження, що вони обмежують себе в плані інновацій, в ольфакторній фантазії. Адже [для нішевого бренду] важливо виробляти власний авторський почерк, а також не намагатися догождати публіці.

Про інфлюенс-маркетинг та класичні медіа

Ще один момент, який мене непокоїть, — надмірне захоплення інфлюенсерами. Я на таке не підписуюсь, — натомість покладаюся на класичні медіа. Вони роблять справжню роботу та мають редакторські навички. Адже підготовка текстів, візуальне оформлення матеріалів вимагають певної мовної та естетичної вправності.

Я щотижня відмовляюся співпрацювати з людьми, які нічого не знають про парфумерну індустрію, при цьому вимагають невиправданих сум. Якось зустріла дослідження, згідно з результатами якого лише 20% людей, підписаних на парфумерні соцмедіа, схильні купити парфум або принаймні з цікавістю слідкувати за брендом. Просто подивіться на екаунти брендів, творців контенту, блогерів та інфлюенсерів...

Отже, так, я віддаю перевагу висвітленню Оnskad у красивій пресі.

Про парфумерні прогнози

Хотіла б я мати кришталеву кулю й передбачати майбутнє. З кожною економічною рецесією ми бачимо, як ринок змінюється. Особисто я не надто переймаюся за майбутнє свого бренду: наприкінці року ми відкриваємо три великі ринки, де luxury не переживає кризу.
Я переконана: якщо клієнт не належить до середнього чи заможного соціального класу, він радше обмежить свої витрати, але потім купить собі високоякісний продукт. Просто подивіться на молодих дівчат, які ходять з дорогими сумками Louis Vuitton, YSL у більшості італійських та французьких міст.

Сьогодні дедалі більше парфумерних брендів пропонують невеличкі ємності 30 або 15 мл. Ми не виняток. Адже споживач готовий інвестувати в потужні шлейфи, просякнуті оригінальністю.

Про колекцію

Мої колекції створені у прив’язці до визначних епох і до ролі жінок; вони сильно пов’язані з емансипацією. Зважаючи на те, що я знаю про українських жінок, — скажу вам, що вони справжні воїни. Вони наділені сталевим розумом, м'які, утім безкомпромісні.

Я створюю свої парфуми з абсолютно абстрактною архітектурою, позбавленою смолистих, димних і темних нот. Аліфатичні альдегіди вдихають нове життя в мерехтливі акорди.

Я переконана, цей ароматний триптих підкорить жіночі серця.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.