Only now, Only never: нова виставка в F.A.C.E. Foundation
Виставкою двох яскравих молодих художників – Романа Михайлова і Сергія Мельниченка – новий сезон відкриває галерея F.A.C.E. Foundation.
У назву виставки винесена фраза Only now, Only never – це жорсткий і, одночасно, точний текст художника Романа Михайлова, написаний на чорному папері. "Для мене ця фраза про момент, який, з одного боку, ще не настав, а з іншого – вже закінчився. Занадто швидко минуле переходить в майбутнє, так і не встигає стати справжнім", – розповідає Михайлов.
Пізніше Рома пояснить мені, що цей чорний папір покритий смолою. Михайлов любить працювати з папером, бо він "тендітний, недовговічний, рветься, з його допомогою добре висловлювати відчуття часу і швидкоплинність моменту". Найвідоміші роботи Романа з папером – серія "Опік реального": кілька шарів випаленого паперу, на якому зяють діри – як метафора крихкості всього, що нас оточує. Михайлов почав цей проект кілька років тому, розмістивши в Парижі на стінах середньовічної церкви Сен-Меррі величезні обвуглені аркуші паперу, які зяяли, як рани, посеред міста, – як символ подій, що відбуваються в Україні. Частину проекту цього літа куратор і арт-дилер Тетяна Миронова представила на ярмарку Art Basel – більшу частину експонатів розібрали вмить.
Виставка Only now, Only never в якійсь мірі з'явилася саме завдяки ярмарку в Базелі: такою ж увагою там користувалися роботи фотографа Сергія Мельниченка з документальної серії Behind The Scenes, знятої в китайських нічних клубах. "Нас вразив ажіотаж навколо робіт Романа та Сергія на Art Basel. Молоде українське мистецтво привертає увагу західних колекціонерів", – розповідає Тетяна Миронова, куратор виставки Only now, Only never.
Михайлова і Мельниченко об'єднує не тільки дружба (п'ять років тому вони познайомилися в резиденції художників в Харкові), а й інтерес до соціальних тем. Великий досвід в цьому у Романа Михайлова, одного з найрадикальніших і чесних українських художників, призера британської премії Saatchi. Під час президентських виборів 2010 року він нелегально записав процедуру підрахунку голосів, а потім перетворив зібрані матеріали в проект для Одеської бієнале сучасного мистецтва. 2015-го у Верховній Раді відкрилася його виставка "Тіні": на стінах Ради висіли чорні обгорілі інсталяції, які за формою нагадують кораблі, – алюзія на анексію Криму.
Сергій Мельниченко прославився серією, яку він два роки тому зняв в Китаї. Професійний танцюрист, Сергій поїхав туди в ролі артиста. Під час виступів в клубах, зауважив, скільки цікавого твориться навколо – і почав знімати закулісся життя дівчат, які готувалися до шоу або відпочивали після. Проект вдався дуже болючим і справжнім – і став призером конкурсу Leica Oskar Barnack Award в категорії "Нове ім'я". На виставці в F.A.C.E. Foundation Сергій покаже нову версію – еротичні фотографії з серії Her. До класичної фотографії це має мале відношення: роботи Мельниченка схожі на галюцинацію або сон. Якими б різними на перший погляд не були роботи двох художників, вони немов один одного продовжують: обидва художника розмірковують про те що таке зараз, чому воно іноді схоже на сон, і, власне, що далі?
Виставка триватиме з 5 жовтня до 25 жовтня.