Зима не страшна: правила модної багатошаровості
Стараннями дизайнерів і зірок стрітстайлу багатошарові вбрання – знову популярні.
Рядки з хіта 1982 року Maneater "Make you work hard. Make you spend hard" легко можна назвати fashion-маніфестом наших днів. Без відчуття міри і логіки дизайнери закликають змішувати в одному образі бавовняні сорочки, шовкові сукні, вовняні штани, шкіряні куртки і хутряні пальта, а зірки streetstyle ідейно підтримують ініціативу.
Багатошаровий гардероб ставав помилковою загрозою доброму смаку і раніше. У 1980-і масивні комплекти з чоловічої сорочки, об'ємного пуловера і костюма з великими плечима прикрашали кожну серйозно налаштовану жінку, а в 1990-ті – ті ж сорочки носили з сукнями, футболками, косухами і куртками з деніму. Ось тільки подоли суконь заправляти в джинси тоді було необов'язково. Завдяки таким комбінаціям химерного і утилітарного, елегантного і вуличного повну свободу отримали усі , і дизайнери в тому числі. Тріумфальним поверненням тренд на багатошаровість назвати не можна – скоріше, це продовження соціального курсу на свободу у всіх життєвих аспектах, де право на те, щоб мати такий вигляд, як хочеться, є абсолютною нормою. Крім романтичної підоснови, важливу роль відіграє стайлінг: перед обличчям всевидного ока "Instagram" однієї чудової сукні вже не достатньо – фотогенічні образи доводиться постійно ускладнювати й удосконалювати.
Тут, безумовно, Алессандро Мікеле з Gucci побив усі рекорди: в його інтерпретації нітрохи не скромного італійського шику бабусині блузи, жакети і спідниці-плісе неодмінно поєднуються з комбінезоном з люрексу і двобортним пальтом. Майстром багатоходових комбінацій був і залишається Дріс ван Нотен: на своїх паризьких шоу він з легкістю поєднує в одному образі сукню-бюстьє з джинсами і жакетом, і кашемірові водолазки з шовковими топами-негліже і об'ємними жакетами немов з чоловічого плеча. Все це звучить страхітливо, але талант дизайнера в тому, що за допомогою таких трюків він досягає найбільш витончених і жіночних ліній і силуетів.
Ще далі зайшла Фібі Файло з Céline. Дизайнер закликала носити вузькі або штани кльош не тільки під сукні, а й під інші штани. Навряд чи цей варіант знайде відгук у серцях модниць, але з прицілом на особливий вихід такий стилістичний прийом можна взяти на замітку.
Головний секрет вдалих багатошарових образів – робота з фактурою і кольором. До вовни можна додати шовк, хутро або бавовну, а самі предмети обов'язково повинні бути компактними. Об'єм допускається тільки у верхньому одязі – тут можна дати волю фантазії. Пуховик з кашеміровим пальтом, ультратонкий жилет з високотехнологічної тканини – з джинсовою курткою з підкладкою з овчини, а класичний стьобаний Barbour – прямо на парку, виконуючи заповіти англійської аристократії з Єлизаветою II на чолі.
Інструкцією до застосування може служити Instagram. Багатошарові вбрання ефектно практикують відмінниці світового streetstyle – Вероніка Гейлбрюннер, Каролін де Мегре, Таму Макферсон, Лінда Тол і Роуз Лангенбейн. Остання, до речі, нон-стоп носить спортивні легінси P.E Nation з найжіночнішими сукнями і леопардовими пальтами.
Почуття гармонії в подібних комбінаціях – навичка, що відточується на практиці. Тому зовсім не зайвим буде звернути увагу на дизайнерів, які все зробили за своїх клієнтів самі. Складний стайлінг – візитна картка колекцій Джонатана Андерсона в Loewe, Читос Абе в Sacai і Джун Ватанабе. Тут пара з куртки і плаща, жакета та блузки або тренчу і пледа (!) має вигляд одного цілого завдяки продуманій конструкції і дизайнерській думці. Улюблені прийоми генія деконструктивізму Мартіна Марджела використовують Джон Гальяно в колекціях Maison Margiela і Демна Гвасалія в Balenciaga і Vetements.
Безумовний тренд останніх декількох сезонів – великі, зухвалі в своєму незграбному дизайні, непарні сережки. До того ж, чим більше вони відрізняються, тим краще. Два ременя, одягнуті разом, крутіше, ніж один, а кількість сумок в руках і зовсім необмежена. Таке жонглювання несумісними на перший погляд предметами гардеробу може здатися блюзнірством. Але, як довела всьому світу Міучча Прада, в парадоксальній красі непоєднуваних між собою речей проявляється не тільки відчайдушна відданість моді (сьогодні це скоріше поганий тон), але й особистість і оригінальне мислення їхнього власника. А поєднавши медитацію з творчим пошуком нових способів носити витончене кашемірове пальто під масивний пуховик, можна отримати захоплені погляди подруг і – в нашому кліматі це важливо – надійний захист від холоду. Подвійний виграш.
Текст: Рената Харькова
Читайте також: