До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Диявол у деталях: 3 аксесуарні бренди, які потрібно знати

Для цих дизайнерів аксесуари та взуття — не просто речі, а об’єкти мистецтва.

Cult Gaia
Cult Gaia

"Ініціатори діалогу" — так Жасмін Ларіан називає речі з логотипом свого бренду Cult Gaia. Таким об’єктом для світської розмови стали бамбукові сумки Ark — ці аксесуари із жорсткою формою принесли бренду світову популярність. Комусь вони здаються сучасною версією кошика, плетеного з вербової лози, комусь — художньою апропріацією з японської культури. "Вже з першим поглядом на Ark постають запитання на кшталт „Де ви це взяли?", „Що це?", „Це сумка?". Вона відразу викликає подив і цікавість, а потім той, хто цікавився, розуміє, що міг би це носити", — каже створювачка Instagram- і ритейл-бестселера. Жасмін Ларіан вважає, що така сумка цілком здатна прикрасити й кавовий столик, — її можна використовувати як домашній декор. Принаймні, винаходячи нові форми, Жасмін завжди думає про мультифункціональність. Складений гармошкою кошик Soray з ротангових прутів, що як бант на кільцях Banu з віскозного шовку, сплетена з дерев’яних намистин-діжок Cora, зав’язана вузлом на металевому браслеті шкіряна торбинка Astraea — помітні, навіть надміру, всі сумки Cult Gaia неминуче привертають увагу.

Реклама
Жасмін Ларіан

"Ми представили Ark у літній колекції 2016 року, але на неї не відразу відреагували", — згадує Жасмін. Правда, так тривало недовго — фотогенічність сумки підтвердили соцмережі. Фото Бейонсе із сумкою Ark, як і Ріанни з клатчем Eos з малахітового акрилу й манікюром тон у тон, стали зірковим промо для Instagram-сторінки Cult Gaia. Брендом відразу зацікавилися баєри. Лінійку взуття Cult Gaia запускали вже ексклюзивно на Net-a-Porter. Сьогодні Cult Gaia — це ще й одяг для пляжного відпочинку, і лінія купальників.

Вмінню миттєво справити враження Жасмін Ларіан вчилася в профільних закладах (Otis College of Art and Design Gallery в Лос-Анджелесі, Fashion Institute of Technology в Нью-Йорку) і на власному досвіді. Для вечірок у нічних клубах Le Bain і Boom Boom Room вона плела вінки з квітів, мріючи про створення повноцінного бренду Cult Gaia. Назву дизайнерка придумала на честь давньогрецької богині Землі, "сповненої творчої енергії". Головні прикраси швидко стали популярними і їх скопіював мас-маркет. Через деякий час Жасмін повернулася з новими ідеями для аксесуарів. За словами дизайнерки, її переваги — "швидкість розвитку, багатство уяви й сила патентів".

Francis de Lara
Francis de Lara

Окуляри з коштовних матеріалів своєю появою зобов’язані атмосфері Флоренції, овіяній мистецтвом, історією та легендами. Модний фотограф Джон-Пол П’єтрус три роки тому вирішив взяти творчу відпустку й повчитися у флорентійській ювелірній школі Metallo Nobile. Через кілька днів він усвідомив, що плани на навчання трансформувалися в бажання творити. Що саме, він придумав у галереї Уффіці. "Які окуляри носили б герої парадних портретів епохи Ренесансу?" — із цього питання постав бренд аксесуарів Francis de Lara, який Джон-Пол назвав ім’ям своєї матері.

Ювелірна школа подарувала фотографу не тільки знання (зранку він навчався працювати із золотом й емаллю, після обіду — історії ювелірної справи Італії із часів Відродження), а й знайомство зі своїм майбутнім майстром. Один з викладачів школи погодився зробити для Джона-Пола першу пробну пару окулярів. Ruby Teardrop були виготовлені з 24-каратного золота. Рубінова сльоза (камінь з Мозамбіку ограновування "груша"), стікаючи з однієї з дужок, нагадувала про популярний мотив сакрального живопису, а плавні вигини оправи — про різьблені рами з надмірним декором для картин флорентійських художників. Виріб вийшов важким, тому зараз всі окуляри Francis de Lara виготовляють зі срібла з позолотою. Всі моделі робить вручну той самий майстер, з давньої флорентійської ювелірної династії, який почав опановувати майстерність із шести років. Особливої уваги він надає куванню металу, за допомогою якого робить фактуру окулярів вінтажною. Джону-Полу подобається, що його окуляри мають вигляд "доглянутого антикваріату", а не сучасного виробу. Він навіть придумав нову, "порожню", оправу — здається, ніби камінь випав з неї. До слова, всі камені в окулярах Francis de Lara — тільки з етичним провенансом, наприклад, рубіни й смарагди компанії Gemfields.

Джон-Пол П’єтрус

Ця "порожня" оправа — не перше авторське ограновування, яке трапляється у виробах Francis de Lara. Ще одне — в асиметричних сережках "Адам і Єва": одна пусета як листок фігового дерева, друга — довга, з дуже реалістичним яблуком з аметисту. Ограновування "яблуко" робив майстер у Лондоні. "Бачиш, внизу — він вирізав зав’язь плоду?" — ця деталь особливо тішить Джона-Пола. Перші три комплекти сережок П’єтрус продав на стадії ескізу: просто показав подрузі й відразу отримав три замовлення. Такі ж виготовив зі смарагдом. Ажіотаж серед потенційних клієнтів спонукав його до розширення лінійки прикрас. Він представить її до літа, і це буде дуже особлива парюра. Лінію окулярів My Bleeding Heart з оправою у формі сердець з коштовними сльозами доповнять каблучка, сережки й кольє.

Midnight 00
Midnight 00

"Я завжди любила взуття, у школі навіть написала випускну роботу з психології на тему вибору туфель", — розповідає Ада Кокосар. Постійна героїня стритстайл-звітів та учасниця списків best-dressed у 2017 році вона запустила колекцію вечірнього взуття з прицілом на wow-ефект.

"До мене звернувся CEO італійської взуттєвої компанії Cesare Paciotti з пропозицією допомогти їм модернізувати бренд, — згадує Кокосар. — Тоді вони серйозно захоплювалися скандальними рекламними кампаніями, а я знала, що в новій реальності соціальних медіа цим уже нікого не здивуєш, — треба було запропонувати унікальний продукт, якого немає на ринку".

Надихнувшись історією кришталевої туфельки, Ада розробила капсульну колекцію взуття для сучасної Попелюшки: гостроносі туфлі із сатин-дюшесу карамельних відтінків вона затягнула прозорим вінілом. У прийому, який замислювався як гра із сенсами ("Ми використовували перероблений ПВХ, застосовуючи до нього кутюрні техніки"), очевидна практична цінність. "Купуючи дороге взуття, ви точно хочете, щоб воно слугувало якомога довше, — пояснює Ада. — У туфлях з вініловим покриттям можна не боятися, що на вечірці хтось проллє на них напій. Я називаю їх шампанськостійкими".

Ада Кокосар

Із запуском Cinderella shoe лінійка взуття для вечірок виросла в самостійний бренд з промовистою назвою Midnight 00. До "кришталевих" туфель додалися моделі в грайливий горох, створені в пам’ять про бабусю-модницю, з рюшами й у розсипах кристалів. "З мого взуття починається образ: ви вибираєте туфлі й тільки потім — вбрання, яке до них пасуватиме", — зауважує Ада.

Останнім часом вона розробляє дизайн спортивного взуття, хоча сама кросівки не носить: "Я бачу великий потенціал цієї категорії, але намагаюся зрозуміти, як зробити спортивне взуття жіночним". Тепер головний фронт роботи для Кокосар — переведення бізнесу на рейки стійкого розвитку. Вона не використовує шкіру, тому називає свій бренд веганським. У планах — повний перехід на застосування виробничих відходів, наприклад, переробленого пластику й регенерованого нейлону.

Готуючи колекцію Midnight 00 наступного сезону, Ада розробляє взуття-трансформери — туфлі, які за допомогою легких стилістичних прийомів змінюватимуть свій вигляд. У такий спосіб вона хоче зменшити обсяги продукованого товару не на шкоду різноманітності. "Сьогодні будь-який дизайнер зобов’язаний бути не тільки творчим, а й свідомим, тому я шукаю нові способи виробництва й споживання, — зазначає Ада. — Я прийшла в цей бізнес з простою настановою: хочу надихатися сама й надихати інших". І в неї це добре виходить.

Текст: Веня Брикалін і Тетяна Соловей

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.