RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

«Оскар-2021»: найстильніші фільми

25 березня 2021

У Лос-Анджелесі оголосили претендентів на головну кінопремію року — «Оскар», церемонія вручення якої цього року відбудеться 25 квітня. Поки імен переможців не визначено, vogue.ua розповідає про найстильніші фільми, які змагатимуться за «Оскара» в категорії «Найкращі костюми», — і міркує, хто ж із художників костюмів отримає заповітну статуетку.

Александра Бірн за фільм «Емма»

Над образами героїв у костюмованій драмі «Емма» працювала Олександра Бірн — прославлена ​​голлівудська костюмерка, яку п’ять разів номінували на «Оскара», зокрема й 2007 року, коли вона здобула статуетку за фільм «Золотий вік» з Кейт Бланшетт у головній ролі. Цей факт, а також її чималий досвід (у фільмографії Бірн понад 20 фільмів, від «Тора» до ‹Вбивства в Східному експресі») роблять її однією з фавориток цьогорічного «Оскара».

Її остання робота «Емма» — адаптація однойменної книги Джейн Остін. Іскрометний роман про дівчину-звідницю описує події XIX століття, але актуальний і сьогодні. Комедія режисерки Отем де Вайлд вийшла яскравою, ошатною та дуже стильною. «Це було схоже на купання в гігантському кексі», — розповідає про знімання виконавиця головної ролі Аня Тейлор-Джой. Події стрічки відбуваються в Англії в епоху Регентства, і Олександра Бірн своїми костюмами хотіла нагадати глядачеві, що на початку XIX століття жіноча мода зазнала багатьох радикальних змін і була зовсім ненудною.

Наприклад, у моду ввійшов колір, тому героїня Ані Тейлор-Джой красується в стрічці в сукнях цукеркових відтінків, залюбки носить жовтий, рожевий і блакитний. Розкіш епохи Регентства проявляється і в тканинах — жіночі персонажі вдягнені в дорогі й ефектні муслін та оксамит, і в аксесуарах — капелюхи та чіпці Емми варті окремого інстаграм-акаунта. «У нашому фільмі кольору багато. Він дуже яскравий, — розповідає Александра Бірн в інтерв’ю The Wrap. — Працюючи над „Еммою“, я зрозуміла, що використання кольору — найпотужніший інструмент кіно. Це чудовий навігаційний пристрій, який допоможе вашій аудиторії зрозуміти, хто є хто. До того ж епоха Регентства — це революційний час для жіночого одягу. Жіночі журнали тільки починали друкуватися. Тож мода вперше з’явилася в пресі, щоб всі могли нарешті поглянути на неї».

Біна Дайґелер за «Мулан»

За «Оскар» цього року змагатиметься й діснеївський блокбастер «Мулан», на знімання якого студія витратила чималий бюджет — 200 мільйонів. Більша частина бюджету пішла на опанування разючих природних локацій (стрічку знімали на території Національного геологічного парку Чжаньє Данься в провінції Ганьсу, відомій своїми мальовничими краєвидами, і в Новій Зеландії), на декорації (над ними працював, до речі, художник-постановник «Володаря перснів» Грант Мейджор), винахідливе освітлення й костюми.

Художниця костюмів Біна Дайґелер шукала натхнення в символіці різних кольорів Китаю. Для костюмів вона використовувала натуральні тканини — льон, бавовну й шовк, які її команда потім забарвлювала. У часи династії Тан тільки імператор носив жовте — тому Джет Лі можна побачити в одязі, виготовленому із золотого шовку, який Дайґелер і її команда вишили вручну. Тим часом відьма Сяньнян (Гун Лі) з’являється переважно у світлому й білому одязі — у Китаї білий колір символізує смерть, а Бері Хан (Джейсон Скотт Лі) завжди тільки в чорному, що вказує на небезпеку. Актриса Лю Іфей, яка грає Мулан, найчастіше носить червоний колір — це символ сміливості, зухвалості й сили характеру.

У фільмографії німкені Біни Дайґелер — такі різні, але успішні проєкти, як стрічка «Виживуть лише коханці» з Тільдою ​​Свінтон, серіал «Нарко», оскароносний фільм «Б’ютіфул» з Хав’єром Бардемом. Для художниці це її перша номінація на премію «Оскар».

Енн Рот за «Ма Рейні: Мати блюзу»

Чикаго, 1927 рік, студія звукозапису. Легендарна блюзова співачка Ма Рейні (Віола Девіс) записує новий альбом. Робота в студії стає для всіх непростим випробуванням, оскільки менеджмент артистки намагається контролювати її, а співачці це не дуже подобається. Безперечно, «Ма Рейні: Мати блюзу» — один з фаворитів цьогорічного «Оскара», зокрема й завдяки роботі художниці костюмів Енн Рот. Поряд з Александрою Бірн вона одна з найдосвідченіших кандидаток цього року — Енн Ротт чотири рази була номінанткою на премію «Оскар», і 1997 року здобула статуетку за культову стрічку «Англійський пацієнт». Її роботи ввійшли в історію кіно, найвідоміші серед них — «Холодна гора», «Близькість», «Талановитий містер Ріплі», «Читець» і ще десяток фільмів, які ви точно бачили.

Головна ознака костюмів у «Ма Рейні: Мати блюзу» — розкішність. Коли Ма вперше з’являється в стрічці, вона вдягнена в пишне концертне вбрання — струмливу червону сукню з вигадливою вишивкою на ліфі й сліпучими блискітками. «Її речі були дорогими й вона нічого не соромилася», — так описує стиль співачки Енн Рот. Ма Рейні носить парчеві сукні, розкішні норкові накидки, вбрання з торочками й високими розрізами — словом усе, від чого в глядача завмирає серце.

Головним джерелом натхнення для художниці була сама Віола Девіс, яка зіграла головну роль. В інтерв’ю виданню Fashionista про стилі своєї героїні Девіс зазначає: «Ма — це моя тітка Джойс, це моя тітка Літа, які були дуже звабливими та найвродливішими жінками, яких я коли-небудь бачила у своєму житті. Вони були стильними. Я не хотіла, щоб Ма мала такий вигляд, ніби шукає вибачення за свою сексуальність. Я хотіла, щоб вона була сміливою».

Тріш Саммервілл за фільм «Манк»

Події стрічки «Манк» відбуваються наприкінці 1930-х у Лос-Анджелесі й занурюють нас в атмосферу розкішного Голлівуду. Драма фокусується на житті голлівудського сценариста Германа Дж. Манкевича (що написав сценарій до культової стрічки «Громадянин Кейн»). Манкевич (його грає Гері Олдмен) відвідує вечірки, де спілкується з медіамагнатом Вільямом Рендольфом Герстом (Чарльз Денс) і його коханкою Меріон Девіс (Аманда Сейфрід), а потім використовує їхні стосунки як основу для свого сценарію фільму «Громадянин Кейн».

Художниця костюмів Тріш Саммервілл працювала з Девідом Фінчером над фільмами «Дівчина з тату дракона» й «Загублена» та зізнається, що найскладнішим завданням було розробити костюми для фільму, задуманого як чорно-біле кіно. Працюючи над дизайном вбрання, вона вивчала голлівудську моду 30-х. Для Аманди Сейфрід, яка зіграла томливу актрису Меріон Девіс, дизайнерка розробила гардероб у пастельних тонах. Також Саммервілл скористалася з того, що персонажі «Манка» мають конкретних прототипів, і звернулася до фотоархівів із зображеннями цих людей. У результаті в одній зі сцен Аманда Сейфрід, наприклад, з’являється в елегантному пальті з норковим коміром — точно таке носила актриса Меріон Девіс.

Що стосується Гері Олдмена, який грає Генрі Манкевича, то для ролі йому довелося погладшати більш як на 10 кілограмів. У стрічці Манкевич ходить у мішкуватих штанах із заниженою талією (це пов’язано з особливостями його фігури) і носить шлейки. В інтерв’ю Variety художниця з гумором розповідає, що Манкевич був не найстильнішим чоловіком Голлівуду тих часів. «Він зберіг би свій найкращий костюм для похорону чи весілля, тому ми мали доступ до фото його найкращого костюма — і він справді більше підхожий для похорону».

Массімо Кантіні Парріні за фільм «Пиноккіо»

Один з найнесподіваніших номінантів на «Оскар» — екранізація культової італійської казки, яку 2020 року випустив режисер Маттео Гарроне. В інтерпретації майстра готичних стрічок Гарроне (ви можете пам’ятати його похмурий фільм «Страшні казки») «Піноккіо» — страшна й водночас прекрасна казка про любов і спокуту.

Створити гнітючу атмосферу «Піноккіо» Маттео Гарроне допоміг художник костюмів Массімо Кантіні Парріні, з яким вони разом працювали над «Страшними казками» у 2015-му. Головним джерелом натхнення для художника були тканини й силуети XVIII—XIX століття, популярні в Італії. Для Піноккіо він створив темно-червоний костюм з жакардової тканини, піджак і жилетка якого засновані на ескізах дитячого костюма XVIII століття. Для Джеппетто у виконанні видатного італійського актора Роберто Беніньї дизайнер створив лляний костюм, теж у стилі XVIII століття — зі смугастим жилетом і штанами. До речі, для Массімо Кантіні Парріні це перша номінація на премію «Оскар» у його кар’єрі.

Оскар 2021 ·

Ще в розділі Кіно

Популярне