До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

"Оскар-2021": найстильніші фільми

У Лос-Анджелесі оголосили претендентів на головну кінопремію року — "Оскар", церемонія вручення якої цього року відбудеться 25 квітня. Поки імен переможців не визначено, vogue.ua розповідає про найстильніші фільми, які змагатимуться за "Оскара" в категорії "Найкращі костюми", — і міркує, хто ж із художників костюмів отримає заповітну статуетку.

Александра Бірн за фільм "Емма"

Над образами героїв у костюмованій драмі "Емма" працювала Олександра Бірн — прославлена ​​голлівудська костюмерка, яку п’ять разів номінували на "Оскара", зокрема й 2007 року, коли вона здобула статуетку за фільм "Золотий вік" з Кейт Бланшетт у головній ролі. Цей факт, а також її чималий досвід (у фільмографії Бірн понад 20 фільмів, від "Тора" до ‹Вбивства в Східному експресі") роблять її однією з фавориток цьогорічного "Оскара".

Реклама

Її остання робота "Емма" — адаптація однойменної книги Джейн Остін. Іскрометний роман про дівчину-звідницю описує події XIX століття, але актуальний і сьогодні. Комедія режисерки Отем де Вайлд вийшла яскравою, ошатною та дуже стильною. "Це було схоже на купання в гігантському кексі", — розповідає про знімання виконавиця головної ролі Аня Тейлор-Джой. Події стрічки відбуваються в Англії в епоху Регентства, і Олександра Бірн своїми костюмами хотіла нагадати глядачеві, що на початку XIX століття жіноча мода зазнала багатьох радикальних змін і була зовсім ненудною.

Наприклад, у моду ввійшов колір, тому героїня Ані Тейлор-Джой красується в стрічці в сукнях цукеркових відтінків, залюбки носить жовтий, рожевий і блакитний. Розкіш епохи Регентства проявляється і в тканинах — жіночі персонажі вдягнені в дорогі й ефектні муслін та оксамит, і в аксесуарах — капелюхи та чіпці Емми варті окремого інстаграм-акаунта. "У нашому фільмі кольору багато. Він дуже яскравий, — розповідає Александра Бірн в інтерв’ю The Wrap. — Працюючи над „Еммою", я зрозуміла, що використання кольору — найпотужніший інструмент кіно. Це чудовий навігаційний пристрій, який допоможе вашій аудиторії зрозуміти, хто є хто. До того ж епоха Регентства — це революційний час для жіночого одягу. Жіночі журнали тільки починали друкуватися. Тож мода вперше з’явилася в пресі, щоб всі могли нарешті поглянути на неї".

Біна Дайґелер за "Мулан"

За "Оскар" цього року змагатиметься й діснеївський блокбастер "Мулан", на знімання якого студія витратила чималий бюджет — 200 мільйонів. Більша частина бюджету пішла на опанування разючих природних локацій (стрічку знімали на території Національного геологічного парку Чжаньє Данься в провінції Ганьсу, відомій своїми мальовничими краєвидами, і в Новій Зеландії), на декорації (над ними працював, до речі, художник-постановник "Володаря перснів" Грант Мейджор), винахідливе освітлення й костюми.

Художниця костюмів Біна Дайґелер шукала натхнення в символіці різних кольорів Китаю. Для костюмів вона використовувала натуральні тканини — льон, бавовну й шовк, які її команда потім забарвлювала. У часи династії Тан тільки імператор носив жовте — тому Джет Лі можна побачити в одязі, виготовленому із золотого шовку, який Дайґелер і її команда вишили вручну. Тим часом відьма Сяньнян (Гун Лі) з’являється переважно у світлому й білому одязі — у Китаї білий колір символізує смерть, а Бері Хан (Джейсон Скотт Лі) завжди тільки в чорному, що вказує на небезпеку. Актриса Лю Іфей, яка грає Мулан, найчастіше носить червоний колір — це символ сміливості, зухвалості й сили характеру.

У фільмографії німкені Біни Дайґелер — такі різні, але успішні проєкти, як стрічка "Виживуть лише коханці" з Тільдою ​​Свінтон, серіал "Нарко", оскароносний фільм "Б’ютіфул" з Хав’єром Бардемом. Для художниці це її перша номінація на премію "Оскар".

Енн Рот за "Ма Рейні: Мати блюзу"

Чикаго, 1927 рік, студія звукозапису. Легендарна блюзова співачка Ма Рейні (Віола Девіс) записує новий альбом. Робота в студії стає для всіх непростим випробуванням, оскільки менеджмент артистки намагається контролювати її, а співачці це не дуже подобається. Безперечно, "Ма Рейні: Мати блюзу" — один з фаворитів цьогорічного "Оскара", зокрема й завдяки роботі художниці костюмів Енн Рот. Поряд з Александрою Бірн вона одна з найдосвідченіших кандидаток цього року — Енн Ротт чотири рази була номінанткою на премію "Оскар", і 1997 року здобула статуетку за культову стрічку "Англійський пацієнт". Її роботи ввійшли в історію кіно, найвідоміші серед них — "Холодна гора", "Близькість", "Талановитий містер Ріплі", "Читець" і ще десяток фільмів, які ви точно бачили.

Головна ознака костюмів у "Ма Рейні: Мати блюзу" — розкішність. Коли Ма вперше з’являється в стрічці, вона вдягнена в пишне концертне вбрання — струмливу червону сукню з вигадливою вишивкою на ліфі й сліпучими блискітками. "Її речі були дорогими й вона нічого не соромилася", — так описує стиль співачки Енн Рот. Ма Рейні носить парчеві сукні, розкішні норкові накидки, вбрання з торочками й високими розрізами — словом усе, від чого в глядача завмирає серце.

Головним джерелом натхнення для художниці була сама Віола Девіс, яка зіграла головну роль. В інтерв’ю виданню Fashionista про стилі своєї героїні Девіс зазначає: "Ма — це моя тітка Джойс, це моя тітка Літа, які були дуже звабливими та найвродливішими жінками, яких я коли-небудь бачила у своєму житті. Вони були стильними. Я не хотіла, щоб Ма мала такий вигляд, ніби шукає вибачення за свою сексуальність. Я хотіла, щоб вона була сміливою".

Тріш Саммервілл за фільм "Манк"

Події стрічки "Манк" відбуваються наприкінці 1930-х у Лос-Анджелесі й занурюють нас в атмосферу розкішного Голлівуду. Драма фокусується на житті голлівудського сценариста Германа Дж. Манкевича (що написав сценарій до культової стрічки "Громадянин Кейн"). Манкевич (його грає Гері Олдмен) відвідує вечірки, де спілкується з медіамагнатом Вільямом Рендольфом Герстом (Чарльз Денс) і його коханкою Меріон Девіс (Аманда Сейфрід), а потім використовує їхні стосунки як основу для свого сценарію фільму "Громадянин Кейн".

Художниця костюмів Тріш Саммервілл працювала з Девідом Фінчером над фільмами "Дівчина з тату дракона" й "Загублена" та зізнається, що найскладнішим завданням було розробити костюми для фільму, задуманого як чорно-біле кіно. Працюючи над дизайном вбрання, вона вивчала голлівудську моду 30-х. Для Аманди Сейфрід, яка зіграла томливу актрису Меріон Девіс, дизайнерка розробила гардероб у пастельних тонах. Також Саммервілл скористалася з того, що персонажі "Манка" мають конкретних прототипів, і звернулася до фотоархівів із зображеннями цих людей. У результаті в одній зі сцен Аманда Сейфрід, наприклад, з’являється в елегантному пальті з норковим коміром — точно таке носила актриса Меріон Девіс.

Що стосується Гері Олдмена, який грає Генрі Манкевича, то для ролі йому довелося погладшати більш як на 10 кілограмів. У стрічці Манкевич ходить у мішкуватих штанах із заниженою талією (це пов’язано з особливостями його фігури) і носить шлейки. В інтерв’ю Variety художниця з гумором розповідає, що Манкевич був не найстильнішим чоловіком Голлівуду тих часів. "Він зберіг би свій найкращий костюм для похорону чи весілля, тому ми мали доступ до фото його найкращого костюма — і він справді більше підхожий для похорону".

Массімо Кантіні Парріні за фільм "Пиноккіо"

Один з найнесподіваніших номінантів на "Оскар" — екранізація культової італійської казки, яку 2020 року випустив режисер Маттео Гарроне. В інтерпретації майстра готичних стрічок Гарроне (ви можете пам’ятати його похмурий фільм "Страшні казки") "Піноккіо" — страшна й водночас прекрасна казка про любов і спокуту.

Створити гнітючу атмосферу "Піноккіо" Маттео Гарроне допоміг художник костюмів Массімо Кантіні Парріні, з яким вони разом працювали над "Страшними казками" у 2015-му. Головним джерелом натхнення для художника були тканини й силуети XVIII—XIX століття, популярні в Італії. Для Піноккіо він створив темно-червоний костюм з жакардової тканини, піджак і жилетка якого засновані на ескізах дитячого костюма XVIII століття. Для Джеппетто у виконанні видатного італійського актора Роберто Беніньї дизайнер створив лляний костюм, теж у стилі XVIII століття — зі смугастим жилетом і штанами. До речі, для Массімо Кантіні Парріні це перша номінація на премію "Оскар" у його кар’єрі.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.