VOGUE UA CONFERENCE 2019FASHION & BUSINESS 7 листопада
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Як створювали костюми, грим і зачіски для фільму "Марія – королева Шотландії"

13 січня 2019

17 січня у прокат представлять довгоочікувану драму "Марія – королева Шотландії". Художниця костюмів фільму Александра Бірн не мала мети створити історично достовірні костюми, а замість цього одягнула своїх героїв в денім. Деталі знає Vogue.ua.

Марго Роббі в ролі королеви Єлизавети

Александра Бірн виросла у британському місті Стретфорд-на-Ейвоні, яке увійшло у світову історію як батьківщина Вільяма Шекспіра. У дитинстві і юності, розповідає художниця, вона цілими днями пропадала на шекспірівських постановках – що не могло не вплинути на її смак. У кіно Бірн знаменита, перш за все, як автор костюмів для великих драм про британську історію – "Єлизавета" і "Золотий вік" з Кейт Бланшетт в ролі королеви Єлизавети в обох. "Золотий вік", до слова, приніс художниці статуетку "Оскар". Але щоб зрозуміти суть костюмів "Марія – королева Шотландії", потрібно знати ще одну річ про Александру Бірн. В останні роки вона взялася за комікси: створювала костюми для Тора, Залізної людини, Чорної вдови та інших месників в стрічках "Тор" і "Месники". Тому в "Марії – королеві Шотландії" буквально зійшлися її пристрасть до пишного історичного кіно та її вміння працювати з сучасністю.

Сірша Ронан у ролі королеви Марії

Фільм розповідає про криваве протистояння двох кузин – королеви Англії, Єлизавети, і королеви Шотландії, Марії Стюарт. Єлизавету, яка правила Англією 45 років, грає Марго Роббі: в історію Єлизавета увійшла як "королева-діва", бо ніколи не виходила заміж. Марію Стюарт, яка була визнана королевою Шотландії ще в дитинстві, грає Сірша Ронан. Коли Александра Бірн почала вигадувати костюми, вона тримала в голові одну мету: передати не стільки історію, скільки характери героїнь, а ще зіштовхнути минуле з сучасністю, таким чином, додати єлизаветинському періоду "сексуальності". Так в костюмах королев з'явився денім як один з головних матеріалів. До того ж, вибір був пов'язаний з умовами зйомок: вони відбувались в Шотландії, де часто дощить і погана погода. "Я хотіла тканину, яка нормально б ставилася до води і вітру. Хотілося чогось зручного та гнучкого, як ваші улюблені джинси", – розповідає Александра Бірн.

Для обох королев їх одяг – не питання моди, а, скоріше, стратегія і політична позиція. Суворіший він у королеви Єлизавети. "Вона дуже контролювала силу своєї зовнішності і навіть використовувала свій образ, щоб замінити іконографію Діви Марії в протестантській Англії", – каже Александра Бірн. У деяких сценах ми бачимо Єлизавету в полум'яно-рудих вбраннях, які буквально кричать про її твердий характер, але її образ стає монохромним і суворішим після того, як вона перехворіла на віспу.

Марго Роббі зізнається, що костюми допомогли не тільки зрозуміти свою героїню, але і емоційно увійти в роль. Наприклад, під час роботи над костюмом Єлизавети, Александра Бірн читала міфи про морських чудовиськ, в які вірив народ в ті роки. Метафоричні фігури цих тварин перенесені на вбрання Єлизавети у вигляді принтів. Кожне зображення на костюмі несло свою емоцію і Марго Роббі зізнається, що як тільки одягала новий костюм, буквально здригалася – таким емоційним навантаженням він володів.

Хоча королівський одяг, який носили головні героїні, став основним предметом уваги, Бірн також приділяла особливу увагу костюмам чоловіків, яким надала більш сучасний вигляд. «Я хотіла, щоб чоловіки XVIII століття мали сексуальний вигляд, і тканина стала кращою за той час, коли вони її носили», – каже Бірн. «Як і наші улюблені джинси, одяг XVIII століття повинен був змінюватися з часом. Більшість акторів досить сильно нервують з приводу єлизаветинського одягу. Перед зустріччю зі мною думали, що це будуть колготи, камзоли і бридж. Було приємно бачити, як тепло вони сприйняли джинсову тканину».

Увага художниці до деталей поширилася на будь-кого, що глядач бачить на екрані, включно з величезною кількістю другорядних акторів. «Костюми статистів були різними, – каже Бірн. – У середині XVIII століття у придворних не було уніформи, і я не хотів, щоб вони мали однаковий вигляд. При кожній королеві ми бачимо мінімум 25 придворних, і у всіх різні вбрання. Ми використовували фабрики в Польщі, Англії та Індії одночасно для виготовлення костюмів».

Досить сучасні костюми дали волю для фантазії і автору зачісок і гриму Дженні Ширкор. Зачіски двох королев дуже модерні, особливо це стосується королеви Марії – вона носить високу гульку. Пощастило і чоловічим персонажам. "Ми зробили шотландських чоловіків трохи більше привабливими і більш співзвучними з їх диким середовищем. Англійський ж двір у нас більш доглянутий і налощений, ніж у їх шотландських колег".

Ескізи Александри Бірн

Але грим і зачіски потрібні були не тільки головним персонажам, а й статистам. Гримеру Лаурі Соларі довелося працювати з військовою точністю, щоб підготувати акторів до роботи перед камерами. «Я підрахувала, що нам потрібно 20 хвилин на людину, – каже вона. – Ми отримували їх двома хвилями з 5 ранку. Кожен сеанс займав майже три години, щоб забезпечити акторів перуками, гримом, бородою і вусами (за необхідності). Єлизаветинський вигляд дуже яскравий і деталізований, тому на підготовку кожного актора потрібно було багато часу. У шотландських сценах у деяких статистів були видні коліна, тому що вони в кілтах, тому нам довелося навмисно бруднити їх ноги, щоб вони відповідали костюмам».

костюмы · Кинопремьера · Марго Робби ·

Ще в розділі Кіно

Популярне