RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

Як серіал «Корона» змінив ставлення до королівської сім’ї

15 березня 2020

Три сезони вже вийшли (ще два вийдуть згодом), вісім «Еммі» і два королівські скандали — розповідаємо, як хіт-шоу Netflix вплинуло на сприйняття монархії світом.

Серіал «Корона» розмивав межі між фактами й вигадкою з першого сезону. Хронологію було змінено, інциденти прикрашено й особисті розмови переосмислено, але для творця шоу Пітера Моргана головною метою завжди була емоційна правдивість. «Це неймовірний обсяг роботи — відтворити структуру часу, — говорить Роберт Лейсі, історичний консультант серіалу, який працював з Морганом у 2006 році над фільмом «Королева». — Багато людей любить оскаржувати точність подій, але нам важливо бути відданими духу героїв і самої монархії».

Ця стратегія виявилася популярною серед аудиторії — понад 70 мільйонів людей у ​​всьому світі спостерігали за королівської сагою з моменту її виходу в ефір у 2016 році — багато хто з них вважає, що завісу нарешті знято з правительської сім’ї Британії, на краще чи на гірше.

Сила й стоїцизм

Почуття незручної близькості до монарших осіб пронизує шоу з його першої сцени, у якій Джаред Харріс, який грає короля Георга VI, кашляє кров’ю в Букінгемському палаці. Його фізична вразливість і наближення смерті від раку легенів перебувають у центрі уваги перших двох епізодів. Суверен, якого зазвичай можна побачити або на портреті, або з балкона палацу, перетворюється на смертельно хвору людину. «Раніше була тенденція посміюватися над монархією, але Пітер показав, що до неї треба ставитися серйозно, — каже Лейсі. — Повага до людей підвищується через розуміння того, наскільки складною може бути їхня робота».

Серіал гуманізував Георга VI, викликав співчуття й захоплення аудиторії, особливо за допомогою сцен, у яких він виконує свої обов’язки, попри стан здоров’я. Коли його дочка Елізабет (Клер Фой) успадковує трон наприкінці другого епізоду, повага глядачів переходить до неї. Персонаж Фой відкрито говорить про тиск, який навалюється на неї через новий статус: «Ви не думаєте, що я б воліла за краще вирости поза центром уваги, далеко від суду й перевірянь? Що я б віддала перевагу простішому, щасливішому життю як дружина, мати, звичайна англійка». А проте, її відкриті переживання й біль роблять її досягнення разючішими: упродовж наступних трьох сезонів Фой і її наступниця Олівія Колман демонструють неперевершену стійкість Єлизавети II в політичних потрясіннях, стихійних лихах і конституційних кризах. Попри те, що рейтинги справжньої королеви були стабільними з 2016 року, шоу зміцнило її позиції як підставна особа.

Переоцінений спадок

Також неабияким був вплив «Корони» на молоде покоління, особливо в тому, що воно по-новому поглянуло на принцесу Маргарет. У перші два сезони харизматичне зображення сестри королеви, яку зіграла Ванесса Кірбі, допомогло переглянути її імідж. Після того як сучасники, такі як Ненсі Мітфорд і Сесіл Бітон, назвали її «надмірно звичайною» й «вульгарною», на екрані образ принцеси постає сповнений трагізму. Відмовившись від шлюбу з Пітером Таунсендом і перебуваючи в тіні королеви, вона вступає в стосунки з Ентоні Армстронгом-Джонсом, які згодом руйнуються. Хелена Бонем Картер у ролі Маргарет у третьому сезоні ще сумніша, розкриваючи втрачений потенціал жінки, яка так довго прагнула уваги.

Не менш цікавою була переоцінка спадщини принца Філіппа. У першому сезоні герцога Единбурзького (якого грає Метт Сміт) часто відводять на другий план, а  наступного сезону він грає визначну роль, згадуючи своє бурхливе дитинство. Від психічного розладу його матері до смерті його сестри в авіакатастрофі й років перебування в жорстокій школі-інтернаті, що сформували й загартували його, «Корона» пропонує набагато складніший портрет принца.

Недавня історія

Старших членів королівської сім’ї, подробиці життя яких менш знайомі глядачам, можна  легше інтерпретувати як драматичних персонажів. Але в міру того, як шоу наближається до сучасності, стає все складніше змінити вже наявні історії. Головним бенефіціаром третього сезону стала дочка королеви, принцеса Анна, яку зіграла Ерін Доерті. Вона виявляється абсолютно сучасною королівською особою, яка гуляє палацом  у чоботях для верхової їзди, співає разом з Девідом Бові у своїй машині й навіть заводить стосунки з Ендрю Паркером Боулзом, майбутнім чоловіком Камілли Шанд (Камілла тепер герцогиня Корнуолла й дружина принца Чарльза).

У молодості преса охрестила Анну «нахмуреною принцесою» через її стримані манери, але після того, як сезон вийшов на Netflix, її обсипали компліментами. The Times назвала її «найбільш недооціненою королівською особою», The Telegraph — «іконою стилю», а The Guardian «найприйнятнішим обличчям монархії».

Однак із зображенням її брата принца Чарльза все склалося не так добре. У третьому сезоні Джош О'Коннор сповнює свій виступ пафосом. Його Чарльз очікує, коли він отримає корону і намагається зрозуміти значущість своєї ролі в житті монархії. Також суперечності викликають епізоди, у яких Чарльз залицяється до Камілли. Їхні стосунки все ще вважають суперечними, попри спробу серіалу зобразити їх як справжню любов. Для деяких Чарльз як і раніше більш відомий своїм шлюбом з Діаною й багаторічним романом з Каміллою, скандалом, який розігрувався на перших шпальтах газет, у радіо- й  телевізійних інтерв’ю. Як «Корона» може переосмислити період історії, який уже закладено в популярній культурі? Відповідь прийде із четвертим сезоном, у якому Емма Коррін зіграє молоду принцесу Діану.

За матеріалами vogue.fr

сериалы ·

Ще в розділі Кіно

Популярне