RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

У Києві покажуть класику італійського кіно: що дивитися

18 лютого 2021

18 лютого в кінотеатрі «Жовтень» стартують покази в межах «Кіноклубу італійської класики». Його організатори — кінофестиваль «Молодість», Посольство Італійської Республіки в Києві та Італійський інститут культури в Україні, а присвячений Кіноклуб 50-річному ювілею «Молодості». Упродовж двох місяців у Києві покажуть 10 класичних фільмів від видатних італійських режисерів XX століття — Фелліні, Антоніоні, Вісконті та інших. Розбираємося, що подивитися на фестивалі передусім.

Кадр з фільму «Затемнення» Антоніоні

«Показ кінокласики — це мета фестивалю „Молодість“, спрямована на формування естетики сучасного глядача, — каже художній керівник кінофестивалю Андрій Халпахчі. — Перший блок, який ми пропонуємо, містить десять фільмів. У цьому плані хотілося представити найвідоміші імена історії італійського кіно, а це передусім Лукіно Вісконті, Федеріко Фелліні, Роберто Росселліні, Вітторіо де Сіка, П’єр Паоло Пазоліні, П’єтро Джермі, Маріо Монічеллі та інші, хоча цей список можна продовжувати й продовжувати. Найскладніше питання, як завжди в нашому житті, — питання вибору. Я б, звісно, радив подивитися всі фільми, але якщо вже стоїть питання руба вибрати тільки один, все-таки це „Рокко і його брати“ Лукіно Вісконті».

«Рокко і його брати», 1960
Ален Делон у фільмі «Рокко і його брати»

«Світова кінокласика в певний час стає по-справжньому актуальною, що резонує з найбільш значущими процесами в суспільстві в цю мить, — каже Андрій Халпахчі. — „Рокко і його брати“ розповідає про переселенців з півдня Італії (Сицилії) на північ (Мілан) — це соціальне тло фільму, який сьогодні для України цікавий з погляду переселенців з Донбасу і проблем Сходу й Заходу України. Внутрішні ж конфлікти в родині п’ятьох братів, вибір життєвого шляху, любовні та сімейні стосунки актуальні завжди й усюди. Крім того, на мою думку, „Рокко та його брати“ Лукіно Вісконті — один з найкращих фільмів в історії світового кіно».

Драма Вісконті з Аленом Делоном у головній ролі здобула «Срібного лева» на Венеційському кінофестивалі й дві номінації на премію BAFTA в категоріях «Найкращий фільм» і «Найкраща іноземна актриса».

«Велика жратва», 1973

Четверо друзів збираються на віллі у французькому передмісті. Компанія вирішує вкоротити собі віку внаслідок переїдання. Друзі запрошують до будинку повій і влаштовують оргію з переїданням і сексом. «Велика жратва» — сатира Марко Феррері на суспільство споживання, найскандальніший фільм у творчості режисера, який отримав 1973 року приз ФІПРЕССІ Каннського кінофестивалю.

«Білий шейх»

Іван привозить свою наречену до Рима на медовий місяць, на аудієнцію з Папою Римським. Та коли чоловік засинає в готелі, наречена-кіноманка тікає на знімальний майданчик до свого улюбленого актора Ріволі, виконавця ролі Білого Шейха. Фільм, який об’єднав навколо кращих з найкращих від італійської культури: режисер — Фредеріко Фелліні, сценарист — Мікеланджело Антоніоні, а композитор — Ніно Рота. Одну з ролей у фільмі зіграла зірка італійського кіно Джульєтта Мазіна, дружина Фелліні, яку кіномани напевне пам’ятають за його фільмами «Дорога», «Ночі Кабірії», «Джульєтта і парфуми».

«Затемнення», 1962

Знаковий фільм Мікеланджело Антоніоні, одного з найскладніших і найінтелектуальніших режисерів італійського кіно. У головних ролях знявся блискучий акторський дует — Моніка Вітті (улюблена актриса режисера, яка тонко передавала відчуженість його героїв) і Ален Делон. Вікторія зустрічає молодого й успішного маклера П’єро. Вони обидва молоді, вродливі, легко йдуть на контакт, і здається, що вона нарешті знайшла справжнє кохання. Але їхні любовні стосунки приречені на провал через його меркантильну сутність. У 1962 році «Затемнення» здобуло приз журі Каннського кінофестивалю.

«Вчитель з Віджевано», 1963

В італійському містечку Віджевано, де майже кожен житель пов’язаний з виробництвом взуття, проживає скромний учитель Антоніо Момбеллі з дружиною й сином. Дружина Ада постійно дорікає йому, що не має змоги купувати для себе модні й гарні речі, тому вирішує влаштуватися на взуттєву фабрику. Режисер стрічки Еліо Петрі увійшов в історію світового кіно як майстер соціального кіно. Також у його фільмографії — кілька фільмів на політичну тематику й «Оскар» за фільм «Слідство у справі громадянина поза всякими підозрами».

Решту програми оголосять пізніше. Стежте за оновленнями на фейсбук-сторінці «Кіноклубу італійської класики».

Ще в розділі Кіно

Популярне