RU UA

Журнал VOGUE

Підписатися
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь, що ознайомились з оновленою політикою конфіденційності і погоджуєтесь на використання файлів cookie.
Погоджуюсь

5 гучних осінніх кінопрем’єр, які зняли жінки

04 вересня 2020

Цифри не брешуть: відсоток фільмів, які зрежисували жінки, як і раніше вкрай низький. Водночас дедалі більше нових яскравих і досить високобюджетних картин знімають саме жінки, які успішно виходять з лише фестивального або телевізійного «гетто» у світ гучних світових прем’єр. Цієї осені на нас чекають блокбастери «Чорна вдова» і «Диво-жінка», новаторське фентезі з Анджеліною Джолі й сатиричний трилер про помсту, де все має не такий вигляд, як здається на перший погляд. І так, усі їх зняли жінки.

«Диво-жінка»
«Мулан», режисерка Нікі Каро

Блокбастер від студії Disney наробив чимало галасу в профільній пресі після неймовірної зміни ситуації: світова прем’єра фільму відбудеться і в кінотеатрах, і на сервісі Disney+ уже 4 вересня, а український глядач зможе побачити блокбастер на великих екранах 10 вересня. Китайська легенда про Фа Мулан стала основою для неймовірно успішного діснеївського мультфільму 1998 року, тож коли студія вирішила поповнити свою фільмографію ігровими адаптаціями класичних мультфільмів — вибір «Мулан» був очевидний. Не зовсім очевидною західному глядачеві була відмова від формату мюзиклу й помічника Мулан, дракона Мушу. Зате це було набагато зрозуміліше майбутньому китайському глядачеві, який не був у захваті від анімації, вважаючи її комерційною спекуляцією на своїй легендарній історії. Судячи з трейлерів, команда Нікі Каро ідеально впоралася з масштабними бойовими сценами. А за потужний драматичний складник навіть і переживати не варто — Каро багато років успішно працювала в жанрі фестивального й авторського кіно, яке приносило їй визнання критиків, престижні номінації та премії («Дружина доглядача зоопарку», «Північна країна», «Повелитель припливів») .

«Диво-жінка 1984», режисерка Петті Дженкінс

Поза всякими сумнівами, Петті Дженкінс зробила для жінок в кіно не менше ніж «оскароносна» Кетрін Бігелоу. На плечах Дженкінс лежала відповідальність не тільки за комерційний успіх першої «Диво-жінки». Вона мала вирішити два глобальні завдання: перше — поліпшити репутацію коміксів-блокбастерів з жінками в головній ролі, друге — видати блокбастер від DC, який би не знищила преса, як це сталося з «Бетменом проти Супермена» й «Загоном самогубців». І Дженкінс це вдалося. «Диво-жінка» стала успішною і комерційно, і творчо, а фанати з усього світу й головна зірка фільму Галь Гадот вважали критично важливим повернення Петті до другої частини. Найцікавіше в цій історії: для Дженкінс перша частина пригод Діани Прінс стала всього лише другим повнометражним фільмом. Перша картина — разючий драматичний трилер «Монстр», який приніс Шарліз Терон «Оскара» за найкращу жіночу роль. Перерва між фільмами — аж 14 років, упродовж яких Дженкінс ніяк не могла знайти нову роботу у сфері повнометражного кіно й далі працювала на телебаченні. Якоїсь миті вона планувала знімати одну з частин фільму про Тора, але переговори з Marvel / Disney не склалися, на відміну від DC / Warner. Продовження історії Диво-жінки, тепер у 1984-му, очікуємо на великих екранах уже 1 жовтня.

«Чорна вдова», режисерка Кейт Шортланд

Двічі номінантка на премію «Оскар» Скарлетт Йоганссон по-справжньому зробила роль Наташі Романофф / Чорної вдови «своєю». Хоча могла її й не зіграти. Адже спочатку Marvel пропонували роль Емілі Блант, яка не змогла з’явитися в «Залізній людині 2» через щільний графік. Для актриси, яка не хотіла «застрягти» в образі сучасної Мерилін Монро, це був справжній прорив з вишуканих драм у світ якісних блокбастерів. Скарлетт — Чорна вдова стала не менш популярною, ніж всі інші герої всесвіту, героїня мала впевнений вигляд у кадрі ще в ті часи, коли була всього лише однією дівчиною в супергеройській компанії. Йоганссон хоча й наполягала на сольному фільмі для своєї героїні, але розуміла, що все потрібно зробити правильно для загальної історії героїв. І важливо — знайти ідеального режисера. Унаслідок студія й головна зірка зійшлися на підхожій кандидатурі — австралійці Кейт Шортланд, що вміє знімати кіно з нервом, так потрібним фільму про шпигунку міжнародного масштабу. Шортланд уславилася своїм дебютним фільмом «16 років. Кохання. Перезавантаження», який приніс їй кілька престижних премій за найкращий дебют. На початку 2017-го на Кейт зусебіч посипалися оплески за сильний «Берлінський синдром». Саме успіх цієї картини переконав Marvel довіритися Шортланд і запросити її постановницею «Чорної вдови». Експеримент удався — те, що фільм має стиль і характер, видно вже по трейлерах.

У кінотеатрах супергеройський блокбастер стартує 5 листопада.

«Перспективна дівчина», режисерка Емеральд Фіннелл

«Один з найсильніших режисерських дебютів останніх років», «яскраво й провокаційно», «неймовірна гра Кері Малліган», «абсолютно новий погляд» — ось лише кілька цитат з американської преси після прем’єри трилера Promising Young Woman на кінофестивалі Санденс у січні 2020. Автор сценарію і режисер стрічки — британка Емеральд Фіннелл, що відповідала за написання другого й неймовірно вдалого сезону «Вбиваючи Єву». Ба більше, ви напевно знаєте цю талановиту дівчину в обличчя: Емеральд — ще й актриса. Якщо ви любите «Корону», то бачили її в ролі Камілли Паркер-Боулз у третьому сезоні. Для режисерського дебюту Фіннелл свіжо й незвично працює із сюжетом помсти й покарання, хоча критики й попереджають, що фільм готує безліч сюрпризів і сподіватися, що все відбуватиметься точно так, як цього очікують після виходу трейлера, не варто. Головну роль зіграла номінантка на премію «Оскар» Кері Малліган, відома передусім за фільмом «Великий Гетсбі». Спродюсувала один з найочікуваніших трилерів року Марго Роббі. «Перспективна дівчина» мала вийти в Україні наприкінці травня 2020-го, але через пандемію плани змінилися й тепер фільм покажуть в кінотеатрах цієї осені.

«Come Away», режисерка Бренда Чапман

Бренда Чапман — ще одна дуже важлива жінка в історії світового кіно. Чапман починала як фахівчиня з анімації й художниця, працюючи над багатьма відомими картинами 80-х, але по-справжньому заявила про себе в індустрії, ставши співавторкою сценаріїв двох гітів студії Disney — «Красуня і чудовисько» і «Король лев». У 1998-му студія довіряє їй режисуру чергового високобюджетного мультфільму — «Принц Єгипту». У новому тисячолітті Чапман написала сценарій і поставила масштабну анімацію «Хоробра серцем» про непокірну рудоволосу принцесу — спритну лучницю з проблемами у взаєминах з мамою. А тепер уявіть, що Бренда Чапман переходить з анімації в ігрове кіно, об’єднується із самою Анджеліною Джолі й поміщає в один сюжет і Алісу із Задзеркалля, і Пітера Пена, зробивши їх братом і сестрою. «Come Away», поки що без української назви, має з’явитися в кінотеатрах вже цієї осені, а компанію Джолі складуть Gugu Mbatha-Raw, Майкл Кейн, Девід Оєлово, Анна Ченселлор і Дерек Джекобі.

Кинопремьера ·

Ще в розділі Кіно

Популярне