До Vogue UA Conference 2023 залишилося
SOLD OUT

Futurespective – артпроєкт Vogue UA, приурочений до 30-річчя Незалежності України

Vogue UA представляє проєкт Futurespective, присвячений 30-річчю Незалежності України.

30 українських художників створили 30 робіт різних масштабів у різних техніках. Вони з’явилися на сторінках колекційного артномера Vogue UA як умовні обкладинки й експонуватимуться на виставці Futurespective, яка триватиме в київському Центрі сучасного мистецтва M17 з 30 липня до 5 вересня. Про підготування проєкту розповідає кураторка Світлана Старостенко.

Реклама

Три місяці тому редакція журналу Vogue запросила мене стати куратором проєкту Futurespective. Сама його суперечлива назва передбачає, що ми говоримо про майбутнє, яке вже начебто відбулося, але досі не усвідомлене. Або про майбутнє, у яке можна зазирнути й відчути його в дні сьогоднішньому.

Журнал Vogue співпрацював з митцями від початку свого заснування. Наприклад, шість разів, з 1939 до 1971 року, автором обкладинок американського Vogue ставав Сальвадор Далі. У сьогоднішньому проєкті Futurespective знаменитий художник Арсен Савадов створив графічну роботу за канонами реальної обкладинки, інтерпретувавши і логотип. Поруч з ілюстраціями модних трендів він розташував елементи своїх робіт.

Futurespective складається з двох частин. Тридцять учасників створювали художні твори на тему майбутнього в найширшому його розумінні — так, ніби ця робота призначалася для обкладинки журналу. У підсумку ми отримали виставковий проєкт з тридцяти предметів мистецтва і тридцять умовних обкладинок, що їх створили українські автори.

Як кураторці виставки мені було важливо вибирати художників обачливо, без натяку на будь-який "рейтинг", недоречний у мистецькому полі. Наші учасники — яскраві представники різних поколінь, які працюють у різноманітних техніках. Ще одна умова: їхні твори мали бути новими, створеними спеціально для цього проєкту. Хтось із авторів експериментував з новою технікою, хтось продовжив свої впізнавані серії. Деякі учасники вразили гігантським форматом — вибраний галерейний майданчик дає художникам можливість висловитися так, як вони вважають за потрібне.

Дискурс проєкту — майбутнє в усьому різноманітті. Художники не мають на меті його передбачити. Але вони, кожен у своїй особливій манері, висловлюють певну колективну память, тривожність сьогодення, передчуття прийдешніх подій. Виставка постає як ретроспектива й анонс водночас. Є в мистецтва така унікальна властивість: проживати майбутнє вже сьогодні, уявляючи ідеальне — здійсненим.

Запрошуючи митців узяти участь, я зазначила, що немає потреби говорити саме про майбутнє України. Ми живемо й працюємо у своєму локальному контексті, і будь-який твір буде про нас за замовчуванням. Символічним виявилося, що одна з учасниць проєкту чекає на дитину — так тема майбутнього обігрується в найприродніший спосіб.

Майбутнє з теперішнім і минулим повязують традиції. Так, Юрій Северин у своїй роботі використовує традиційний для західноєвропейського живопису сюжет оплакування Христа (пєту), замінивши Марію та її сина двома юнаками. Дарія Альошкіна актуалізує витинанку — симетричний орнамент, який широко використовувався у давньословянському декоративно-прикладному мистецтві. Віталій Кравець міркує над безвихіддю екологічного майбутнього планети на прикладі особистої для кожного українця катастрофи — чорнобильської аварії. Все це ми несемо із собою в майбутнє.

Ми часом губимося або відчуваємо страх невідомості перед прийдешнім. Будь-що може статися. Непередбачуваність втілена у триптиху "Мутація" скульптора Олексія Золотарьова. Звичні речі надалі мають інший вигляд — мутують. Але, згідно із законами світобудови, нам гарантовано баланс. І метр свіжої зеленої трави у фотороботі Тіберія Сільваші дарує відчуття простору — символу необмежених можливостей і свободи. Справжня свобода — якраз в поліваріантності майбутнього. Коли щось незначне: доречне слово, раптовий поцілунок, сміливе "ні" — враз здатне змінити наше майбутнє вже в теперішньому.

* – Вовняна сукня, Christopher Esber (helen-marlen.com); замшеві босоніжки, прикрашені пір’ям, Gianvito Rossi (helen-marlen.com); дві каблучки, латунь, усе — Chloé; ланцюжок, срібло, власність стиліста. Вгорі праворуч: вовняний топ, Christopher Esber (helen-marlen.com); мереживні шорти, вінтаж (Poetry in objects); дві каблучки, латунь, усе — Chloé; ланцюжок, срібло, власність стиліста.

Фото: Vic Bakin. Стиль: Venya Brykalin. Зачіски: Sasha Vetrova. Макіяж: Vitalia. Асистенти стиліста: Aleksandra Semenchenko, Daria Bihun. Адміністратор: Oleksii Lazariev

** – Julie Poly, без назви. Світлина, 140 х 100 см. Команда: стиль: Anastasiia Gutnyk; зачіски: Julia Stets, Yevgeniya Kozlova, Olha Yepuri; макіяж: Yulya Zalesskaya; асистент фотографа: Andrei Bobrowski; асистент стиліста: Valeriia Perehontseva; асистент візажиста: Sasha Nosikova; ретуш: Yelena Popova. Моделі: Tetiana Savchenko, Nikita Fedorenko, Oleksandra Bolhova, Diana Kovalchuk, Nes, Anna-Zoya, Mariia Sabadash, Illia Kozlov (CAT-B), Denys Pyltiy, Saveliy Popov (BOYS BOYS), Mariia Kettunen, Katya Makhno, Toma Romanova, Elizaveta Boeva; пудель Пушок

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.