До #VogueUAconference залишилось

Салонні бесіди: як поводити себе в салоні краси

02 березня 2018

Коли пересічний манікюр перетворюється на випробування, хто в цьому винен - клієнт чи майстер? Як поводити себе в салоні, щоб уникнути розчарувань та досягти ідеального результату, vogue.ua розповіли психологи та стилісти.

Якщо майстер надто комунікабельний

Якщо стиліст з волосся запитує щось на кшталт: «Як вам проділи на останньому показі Dries Van Noten?», а косметолог цікавиться ставленням до засмаги, то це не проста цікавість. Непрямі питання допомагають майстру зрозуміти смаки клієнта, його життєвий розпорядок, пріорітети, а значить, краще підібрати зачіску, догляд за обличчям, тілом і т.п. Але якщо майстер обрушує на клієнта потік одкровень, то можна ввічливо сказати: «У мене складний день, поговоримо іншим разом» або «Вибачте, я готуюся до презентації, мені треба зосередитися». Тим паче, що останнім часом господарі салонів краси гранично чітко інструктують майстрів: ніякої балаканини під час роботи.

Якщо ж захочеться виговоритися клієнту, то переривати його не стануть, та й підхоплювати особисту тему, щоби її розвинути, теж не будуть. Клієнтам варто мати на увазі, що теорія шести рукостискань та соцмережі зробили світ крихітним простором, де будь-яка інформація миттєво може стати надбанням громадськості. Тож виливати душу краще в психотерапевта, а коригувати брови - в профі.

Якщо майстер критикує роботу попередників

Коли майстер запитує щось на кшталт «Хто ж так порвав вам кутикулу?», Це неприємно, та свідчить тільки про нестачу виховання. Щоб відзначити стан кутикул, шкіри, волосся й т.д., існують нейтральні формулювання: «Можна користуватися маслом для кутикул на ніч, це продовжить життя манікюру». Відповідати на нечемні репліки не обов'язково, та можна сказати: «Зробіть, будь ласка, бездоганно».

Коли майстер диктує своє бачення прекрасного

Довіритися можна тому, з ким уже пройдено безліч успішних б'юті-експериментів. Але важливо розуміти, що відповідальність за зміну образу несе клієнт. Це йому потім доведеться оплакувати невдалу стрижку, фарбування чи занадто короткий чубчик. Виняток - знаменитості, над образом яких працює ціла команда. Їм важливо прислухатися до того, що рекомендують профі.

Подарунки, привітання та чайові

Чайові - право клієнта, а не обов'язок: рахунок за будь-яку послугу і так відчутний. Але якщо майстер заслуговує особливої подяки, можна залишити йому грошову винагороду. Сума в 10% - досить умовна: можна залишати менше, а можна - набагато більше. Тим, хто не любить розсипати компліменти, чайові та подарунки - кращий спосіб сказати «величезне спасибі».

Якщо звуковий чи візуальний супровід в салоні дратує

Найкраще, що можна зробити, в такій ситуації, - попросити змінити його. Набагато приємніше, якщо на фоні йде «Касабланка» чи «Секс в великому місті», ніж випадковий набір програм. Клієнту ж не варто вести бесіди по гучномовцю, поки майстер працює над манікюром. Можна дочекатися закінчення процедури й не випробовувати терпіння майстра і людей навколо.

Якщо майстер перестав старатися

Часто буває, що майстер відчуває певну свободу у стосунках з постійним клієнтом і припиняє намагатися справити враження. Так поступово зі спа-ритуалу зникають свічки, з манікюру - масаж рук і так далі. Тут є кілька варіантів. Перший - змінити майстра. Другий - висловити претензії безпосередньо. Третій - поскаржитися адміністраторові. Ні з чим миритися не потрібно: клієнт має право розраховувати на той рівень послуг, за яким приходить.

Якщо результат послуги - провальний

Буває, що стиліст зіпсував волосся: наприклад, зістриг зайве чи при фарбуванні отримав несподіваний результат. Тоді обов'язок салону - взяти на себе всі витрати з приведення вигляду клієнта до ладу. Це ж стосується манікюру, після якого відбулося запалення на пальці, ін'єкцій, після яких виникла асиметрія, і так далі. Про всяк випадок чеки після процедур краще зберігати.

​Якщо «щось не так»

Буває, що на процедурі все нормально, та варто вийти зі салону - виникає незрозумілий дискомфорт. Начебто зачіска гарна, манікюр вдався, а «післясмак» - неприємний. Це означає, що майстер не підходить. З'ясовувати причину в цьому випадку марно. Краще просто пошукати іншого - чи інший салон.

этикет ·

Ще в розділі Б'юті-гід

Популярне