КУПИТИ КВИТКИ

Міфи і правда про матча чай

Наймодніший напій останніх років — чай ​​матча. Чим популярнішим він стає, тим більше обростає й міфами. Розвіяти їх для vogue.ua ми попросили Олену Лисицьку, засновницю Meiso Matcha, постачальника органічного японського чаю матча преміум-класу

Матча – це не просто модний чай для хіпстерів

Матча — напій, безумовно, модний, якщо взяти до уваги останні 3-5 років. Все завдяки ЗСЖ-трендам, які прийшли до нас з американського ринку. В якомусь сенсі це непогано, адже якщо людям насамперед потрібен гарний напій для Instagram, а бонусом вони отримують користь для свого організму, їхній настрій вирівнюється, а енергія зростає — скажемо "браво" маркетологам, журналістам і власникам кав'ярень третьої хвилі, які поставили матча в один ряд з класною кавою свіжого обсмаження. І просували це в культуру як гідну альтернативу.

Реклама.

Модним у західній культурі став матча латте. Найчастіше напій готують у пропорціях класичного капучіно: 30 мл матча і 80 мл збитого молока. П'ють у гарячих і холодних версіях. Якщо ми говоримо про класичний матча, приготований традиційним способом, таку версію не можна віднести до мейнстріму, адже спосіб приготування, подача, посуд — все це потребує особливої ​​уваги і навичок. В Японії ж чайна церемонія приготування матча — один з серйозних напрямків мистецтва, якому навчаються і відточують свою майстерність упродовж усього життя.

Відпочатку матча — напій японських ченців дзен-буддистів. Саме вони першими відкрили для себе унікальні властивості цього чаю: при повній розслабленості тіла досягається дивовижна ясність розуму, а разом з нею здатність упродовж тривалого часу утримувати фокус на об'єкті медитації. В Японію матча привіз чернець Ейсай в 1191 році, відтоді він почав широко розповсюджуватися і здобув гарячу прихильність. Навряд чи Ейсай міг собі уявити, що матча питимуть хіпстери. Але я впевнена, що він би зрадів — монахи дуже добрі хлопці.

Якби не Instagram, про матча ніхто і не знав би

Не можна сказати "ніхто", адже Японія була і залишається лідером у споживанні і продажу матча на внутрішній ранок. Західна культура тільки підхопила хвилю. Я б сказала, що, якби не Instagram, матча не став би таким популярним і залишався б нішевим для західної людини чаєм, який потребує особливої ​​уваги при заварюванні собі або гостю, часто потребує церемонії з усіма належними артефактами, правилами і умовами. І, звісно, про матча б неодмінно знали в культурних японських центрах, які є в кожній розвиненій країні, де всі бажаючі можуть навчитися мистецтву чайної церемонії.

@meisomatcha
Матча допомагає схуднути

Якщо людина не займається усвідомлено своїм режимом, де є місце для правильного харчування, достатніх фізичних навантажень, якісного та своєчасного сну, відпочинку, — можна розчаруватися, бо на матча в такій сукупності факторів робити ставку не можна, не спрацює. Якщо ж ми наводимо порядок у всіх важливих сферах, які допоможуть прийти нам до оптимальної ваги і знайти почуття легкості, матча неодмінно посилюватиме ефект! Не можна забувати про те, що це продукт №1 за кількістю антиоксидантів, які працюють на постійну детоксикацію організму, іншими словами. Продукти з такою функцією завжди присутні в хорошій програмі схуднення.

@meisomatcha
Матча можна пити на ніч — і нічого не буде

Чарівник не прилетить, якщо випити матча на ніч. В цілому є нюанси. І тут хотілося б торкнутися двох важливих моментів. Перше. Ступінь тонізації матча дуже залежить від сорту і кількості кофеїну на кількість L-тіаніну чи гамма-аміномасляної кислоти, що на нього припадає. Сорт залежить від величезної кількості чинників, від збору врожаю і конкретного терруару до помелу. Є дорогі преміальні сорти, які швидше приводять організм у збалансований стан, ніж у стан підвищеної активності, коли людина не може заснути, як після чашки кави. Випивши такий матча ввечері, дехто не помітить різниці і засне, як зазвичай.

Олена Лисицька @meisomatcha

Все дуже індивідуально і залежить від реакції нервової системи конкретної людини на тонізуючі напої, зокрема, зелений чай. У більшості випадків матча не рекомендують пити увечері, бо є вірогідність порушення сну. Все ж матча — це концентрований зелений чай, що містить кофеїн, тому загальна рекомендація: 1-2 чашки на день до 16:00.

Матча — крутий антиоксидант, тому його треба пити якомога більше

Добре те, що в міру. Для матча ця міра — 1-2 чашки на день. Як уже розповідалося вище, крім корисних речовин, таких, як антиоксиданти, що очищають тіло людини, L-тіаніна, який позитивно впливає на нервову систему, катехінів, які працюють на профілактику онко-захворювань, комплексу мікроелементів, чай містить кофеїн.

@meisomatcha

Важливим фактором буде підтвердження 100% органічності продукту. Тільки такий матча можна пити регулярно, інакше людина ризикує отримати навіть більше шкоди, ніж користі, адже чай і землю плантацій в звичайних фермерствах обробляють пестицидами, гербіцидами та іншими хімікатами для якісного вирощування і збереження врожаю. Усі ці хімікати разом з чаєм потрапляють в упаковку неорганічного продукту і можуть поступово день за днем ​​отруювати організм людини.

@meisomatcha
Весь матча приблизно однаковий, цінник — це просто маркетинг

Зовсім ні. І тут варто сказати, що справжній, високоякісний матча не може бути дешевим в принципі. Цей унікальний чай вирощується і виробляється з особливим трепетом. За грунтом і кущами уважно доглядають фермери, перед збором урожаю плантації затінюють приблизно за 2 тижні спеціальними бамбуковими сітками, щоб агресивні сонячні промені не торкалися ніжного чайного листа: так у ньому виробляється більше хлорофілу і завдяки цьому лист насичується усіма корисними речовинами, якими славиться цей чай.

@meisomatcha

Після ручного збору листочки обдають парою у спеціальних машинах, сушать, відокремлюють прожилки і хвостики від м'якоті листа і тільки м'якоть перетирають на спеціальних кам'яних жорнах на найтоншу дрібнодисперсну пудру. Пудру упаковують і дають якийсь час дозріти до моменту збуту. При цьому матча зберігається в холоді і темряві. Доставляється цей чай через температурні вимоги по світу з Японії винятково літаком, щоб скоротити час логістики і уникнути перегріву, що може призвести до втрати корисних властивостей і смакових якостей.

@meisomatcha

В Японії у одного виробника може бути до 30 сортів матча, при цьому ціна однієї баночки іноді доходить до $ 200 — і це нормально, на такий продукт є попит. Чим вищий сорт, тим урочистіший контекст його споживання. Це можна порівняти з пляшкою дуже дорого вина або колекційного віскі — його не п'ють щодня, вибирають для цього особливий привід. А коли п'ють, не поспішають, насолоджуються кожним ковтком, кожним відтінком смаку і післясмаку, підбирають до нього спеціальні частування, які ідеально доповнять всю смакову композицію. Так і з чаєм матча.

Стартовий пакет для домашнього приготування матча обійдеться дорожче, ніж хороша кава-машина

Зовсім ні. Ми в Meiso Matcha поставили собі за мету зробити знайомство з чаєм і можливість його приготування вдома максимально комфортними з огляду на ціну. Все, що потрібно: керамічна чаша (чаван), бамбуковий вінчик (часен), бамбукова мірна ложечка (чашаку), невеличке сито для просіювання чайної пудри перед приготуванням і сам чай матча. Такий набір обійдеться набагато дешевше, ніж хороша кава-машина, різниця не в кілька разів, а в десяток точно. При цьому людина знаходить новий ритуал і можливість пити корисний і смачний чай удома або в офісі, готувати для себе або своїх друзів.

Не слідуй за модою — відчувай її

Підписатися

Ще в розділі

Популярне на VOGUE

Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтесь з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності, та погоджуєтесь на використання файлів cookie.