Шарлотта Шене створила дивний світ на перетині наукової абстракції та фантасмагорії
"Що ти хочеш знати?" — з ентузіазмом питає дизайнерка Шарлотта Шене, яка привчила публіку носити спіралеподібні прикраси з позолоченої латуні. Ми сидимо в затишному кабінеті в офісі у першому арондісмані Парижа, вона пригощає мене батончиком Twix зі смаком матчі ("Я тільки-но повернулася з Японії"). На столі поряд з нею — група пузатих дерев’яних боксів для прикрас, які Шене називає "грудьми" (про це обов’язково пізніше). Поруч за скляною стінкою працює її партнер та батько їхніх трьох дітей, СЕО компанії Charlotte Chesnais, Тангі Руже.
Одна з наймодніших жінок Парижа, Шарлотта народилась і виросла у французькій провінції, за 2,5 години їзди на захід від столиці: "Це маленьке містечко, загублене десь між Бретанню та Нормандією, і коров там більше, ніж людей". Дитинство на природі було цілком щасливим, проте під час сімейних подорожей до Парижа Шарлотта мріяла про велике космополітичне життя. В 17 років вона вступила на підготовчий курс до столичної бізнес-школи, який покинула вже за два місяці — вирішила займатися модою.
Напочатку Шене ретельно пильнувала за жінками навкруги — "щоб зрозуміти, як це — бути справжньою парижанкою". Двадцять років по тому зізнається, що вдячна за своє провінційне дитинство: "Воно зробило мене тою, хто я є зараз".
Шарлотта вступила до елітної Студії Берсо – школи, яка готувала найкращі модні кадри Франції (серед випускників — дизайнерки Мартін Сітбо, Ізабель Маран та креативна директорка Hermès Надєж Ваньє-Цибульскі). "Я сподобалася керівниці курсу — напевно, їй видавалась кумедною дівчинка з ферми, — згадує Шарлотта. — А ще я дуже серйозно ставилась до навчання". У Студії Берсо вона відкрила для себе колекції Comme des Garçons, Maison Martin Margiela, Prada та Miu Miu. "Я уявляла модний світ як великий пузир – і мені хотілося бути його частиною".
Штаб-квартира Charlotte Chesnais розташована за 200 метрів від Лувра. Саме там, у Квадратному дворі, зазвичай проходять грандіозні покази Ніколя Жеск’єра для Louis Vuitton. Жеск’єр — колишній керівник та ментор Шене. Вони познайомилися за часів роботи в Balenciaga — Шарлотті тоді було лише 20 років. "Я зовсім не була дівчиною Balenciaga, — згадує вона. — Але чомусь мене взяли".
Наступні вісім років стали тестом на виживання: "Не думаю, що сьогодні можливо так багато працювати". Шарлотта починала з розробки преколекцій і допомагала з пошуком ідей для майбутніх колекцій у будні, а на вихідних нишпорила вінтажними ринками. З часом її роль в ательє змінилась — вона працювала поруч із Ніколя і була залучена в кожен аспект роботи над колекціями. 2009 року при підготовці до зимового шоу за мотивами творчості Іва Сен-Лорана їй доручили розробку прикрас — вперше у новій історії Дому.
Для дизайнерки це була любов з першого погляду: "Кожного сезону ми починали спочатку: я працювала з металом, дутим склом та фарбованою емаллю. В мене виявилося достатньо терпіння займатися прикрасами, чого не завжди вистачало у роботі з одягом".
2013 року Жеск’єр покинув Balenciaga. Шарлотта відчула, що треба рухатися далі. Наступні півтора року вона займалась фрілансом і поступово збирала ідеї для власного проєкту. В той час вона була вагітна першим сином. Дебютну колекцію прикрас Charlotte Chesnais дизайнерка презентувала у 2015-му.
"Я не хотіла бути однією з багатьох, — згадує Шене. — Тому вирішила: якщо робитиму власний бренд, він має бути особливим". Їй було складно передати свої ідеї в ескізах, тому вона багато експериментувала в ательє — намотуючи металевий дріт на пальці та вуха. "Це нагадувало мені заняття скульптурою — я провела тисячі годин з майстрами, намагаючись наблизитися до того, що уявляла собі в голові".
Першу колекцію Шарлотта презентувала в маленькій кухні у шоурумі ліванського дизайнера Рабіха Кайруза. Її експерименти з синусоїдними формами, які наслідують природні форми тіла, та використання позолоченої міді мали великий успіх і відкрили двері індустрії для нового покоління ювелірних брендів.
За вісім років Шарлотта побудувала дивний світ, на перетині наукової абстракції та фантасмагорії. Ідеальна ілюстрація— флагманський бутик за два кроки від рю Сен-Оноре, виконаний за проєктом нідерландського архітектора Анне Гол Тропа в нейтральних тонах з консолями з напівпрозорого акрилу, які нагадують танучі крижані уламки. Восени компанія відкрила другий магазин — у буржуазному районі Сен-Жермен (саме тут навесні минулого року на запрошення дизайнерки пройшов благодійний шоукейс сучасної української культури Tripolar). Її остання подорож у Японію — етап підготовки до відкриття крамниці в Токіо. Наступного року Charlotte Chesnais дебютує з колекцію коштовних прикрас із золота та натуральних діамантів.
У січні разом з легендарними артдиректорами бюро M/M Paris Шарлотта презентувала колекцію-абетку — серію з 26 підвісків у формі латинських літер. В день нашої зустрічі на ній імпровізоване кольє, зібране з літер V-A-L-C-T, на честь кожного члена її сім'ї. M/M Paris також відповідальні за бокси у формі жіночих грудей, які можна побачити в офісі Шарлотти та у магазинах бренду. "Ми розробили дизайн картонного паковання, який клієнти зазвичай викидають. Мені було боляче на це дивитись, тому я вирішила створити альтернативу, яку захочеться зберегти, — розповідає Шене. — В Японії я знайшла традиційні дерев’яні шкатулки, які за формою нагадують мені жіночі груди". Вони добре римуються з логотипом бренду — хитросплетені ініціали СС, за задумом M/M Paris, символізують жіночий сосок.
У фіналі інтерв’ю питаю Шарлотту про улюблені прикраси. Вона показує три браслети Charlotte Chesnais, на честь кожного з синів. А ще — вінтажний годинник Cartier 1985 року — подарунок чоловіка. "Це єдина річ поза власною колекцією, яку я ношу. Тангі подарував його, не перевіряючи, чи годинник працює. А коли зʼясувалося, що він несправний, я відмовилась віддати його в ремонт — щоб не розлучатись". У цих дрібних, але важливих деталях вся Шарлотта Шене — парадоксальна, серйозна й іронічна, відверта і невловима водночас.
Текст: Веня Брикалін
Фото: Léon Prost
Стиль: Célia Moutawahid
Зачіски та макіяж: Anga Borodina @Saint Germain