Радикальний оптимізм — головний тренд у моді 2024 року
На Тижні моди в Нью-Йорку дизайнер Marc Jacobs презентував свою осінньо-зимову колекцію 2024/2025. Показ, що відбувся у стінах Нью-Йоркської публічної бібліотеки, став справжнім вибухом оптимізму на тлі непростих реалій сьогодення.
Глобальний світ сьогодні переживає не найкращі часи. Пандемія відступила, але натомість постали нові виклики — війни, насамперед в Україні, політична нестабільність, посилення впливу радикальних ідеологій. У Франції та США набирають силу ультраправі партії, а вибори в США можуть суттєво вплинути на глобальну політику. Додайте до цього економічну нестабільність, стрімкий розвиток штучного інтелекту та кліматичну кризу — і зрозумієте негативні настрої в суспільстві.
Саме тому колекція Marc Jacobs стала таким яскравим контрастом. Мультяшні жакети, об'ємні купальники та спідниці в горошок — все це створює цілий світ безмежного оптимізму. Дизайнер свідомо зробив ставку на радість і підкреслив її за допомогою збільшених силуетів — його фірмового стилю. Він відомий своїм вмінням коментувати актуальні теми через моду. Торішня осінньо-зимова колекція тривала лише три хвилини, ставши своєрідним відображенням того, як швидко ми споживаємо інформацію. Цього разу Marc Jacobs зробив акцент на оптимізмі. "Хоча майбутнє невідоме, я непохитний у своєму щоденному виборі — любов замість ненависті, віра замість страху та час для роздумів", — написав дизайнер у супровідних текстах до колекції. Отже, показ Marc Jacobs став не лише презентацією нової колекції, а й своєрідним посланням оптимізму та віри у краще майбутнє.
Тривожні новини та негативний інформаційний фон — на жаль, реалії нашого часу. Але навіть у такому середовищі є місце для оптимізму та радості. І здавалося б, де їх шукати, як не у світі моди? Саме останні Тижні моди стали яскравим тому підтвердженням.
Відомі дизайнери, наче змовившись, представили колекції, буквально просякнуті оптимізмом, пристрастю та любов'ю до своєї справи. Це своєрідна відрада та відволікання від сірості буднів. Тренд на радість можна було простежити й на Тижні високої моди у червні. Schiaparelli представили колекцію під назвою "Фенікс". За словами дизайнера, його натхненням стали жінки, яким він прагне дарувати силу та можливість "відроджуватися знову і знову" за допомогою одягу.
Balenciaga запропонував нестандартне поєднання — бунтарство та самодопомога. Показ супроводжувався медитацією, де лунали поради щодо пошуку щастя. Адже мода — це не лише про одяг, а й про внутрішній стан людини. Не оминув цей тренд і Чарльз де Вільморен, відомий своїми казковими колекціями. Він проігнорував тиск комерціалізації та створив колекцію заради задоволення розповісти історію.
Тиждень високої моди виявився не лише презентацією нових колекцій, а й своєрідним маніфестом — маніфестом оптимізму, радості та віри у прекрасне.
Показ Thom Browne на Тижні моди став цікавим прикладом того, як дизайнер балансує між власним стилем та актуальними тенденціями. Відомі елементи його почерку — оздоблення бісером та силуети, що нагадують анатомічні форми — цього разу постали на перший план, без зайвих декорацій та сюжетних ліній, які були характерні для його попередніх колекцій.
Зазвичай люксові бренди орієнтуються на смаки мільйонів людей. Проте останнім часом багато хто робить ставку на створення класичних речей, які б пасували до будь-якого гардероба і залишались актуальними роками (наприклад, тренд на "тиху розкіш"). Це сприяє більш свідомому споживанню моди та купівлі одягу надовго. Але чи здатна мода й надалі пропонувати нам цікаві та креативні рішення, які б відвертали увагу від суворих реалій?
Індустрія переживає період змін. Часті переходи дизайнерів з бренду в бренд створюють відчуття невизначеності. У нашій непростій реальності деякі вважають, що єдиний шлях — це оптимізм. Мода відкриває в собі важливість бути "радикально оптимістичною машиною", відмовляючись від екзистенціалізму на користь захоплення та радості.
Звісно, це своєрідний захисний механізм, але він часто має глибший сенс. Візьмемо, до прикладу, показ Louis Vuitton від Фаррелла Вільямса. Він відбувся біля велетенської статуї глобуса в паризькому будинку ЮНЕСКО. Це місце було обрано не випадково, адже колекція несла послання єднання та закликала глядачів повернутися до реальності та цінувати наш світ. "Ми живемо в культурі, де все то збільшується, то зменшується, — сказав Вільямс про колекцію, яка, зокрема, по-новому презентувала фірмовий принт Louis Vuitton Damier за допомогою плетіння. — Тому я хотів, щоб при детальному розгляді шви та тканина вражали своєю унікальністю, а загалом колекція передавала послання любові до нашого світу".
У наш час, коли світ щодня стикається з новими проблемами, будь-які меседжі від індустрії високої моди, що часом здається недосяжною та елітарною, можуть викликати скепсис. Але хоч мода й не може вирішити усіх світових негараздів, вона здатна покращити настрій, а це вже гарний початок.
За матеріалом vogue.com.au