7 трендів з Тижня високої моди сезону осінь-зима 2022/2023
Висока мода може мати доволі фантастичний вигляд, але вона ніколи не втрачає зв’ язку з реальністю, що насправді є важливим джерелом її сили. Зрештою, мода в її найчистішому, найособистішому вигляді, пристосована до тіла з надзвичайною точністю та увагою до будь-яких деталей.
У сезоні осінь-зима 2022/2023 року дизайнери водночас зверталися як до театральності, так і приземленості високої моди. Естетика кемпу заполонила колекції Schiaparelli та Jean Paul Gaultier — покази цих модних Домів були переповнені корсетами, анатомічними прикрасами та скульптурними вечірніми сукнями. Тим часом у Chanel і Dior було закцентовано на стриманості, де міжвоєнний період згадувався в подовжених спідничних костюмах і класичній колірній палітрі — це не відмова від гламуру як такого, а чуйність, що відсилає до конфліктів та воєн, зокрема в Україні.
Цього сезону на подіумах дизайнери запропонували кілька довгих спідниць. У Chanel Віржині Віар надихалася силуетами Коко Шанель 1930-х і представила жакети з чітко окресленими плечима та спідниці з кольорового твіду. В Dior Марія Грація К’юрі також звернулася до історії й порівняла післявоєнний контекст, в якому працював Крістіан Діор, з війною в Україні. Спідничні костюми французького Дому були бездоганно пошиті, в сірій палітрі відчувалася виразна строгість і консервативний крій.
Насичений синій Іва Кляйна дизайнери застосували до різноманітних фактур і форм. У Valentino й Schiaparelli синій використали для комбінезонів і костюмів. Armani Privé та Alexandre Vauthier надали перевагу кобальтовому відтінку в його суто металічному вигляді для пошиття елегантних ансамблів. В інших кутюрних колекціях відтінки блакитного переливалися на вечірніх сукнях і спідницях пишних силуетів з блискітками.
Силуети із заниженою талією стали фаворитами цього сезону серед дизайнерів, тож їх можна було побачити на подіумах Chanel, Schiaparelli й Dior. Довгі спідниці Віржині Віар були витончено розкльошені на стегнах, тоді як Деніел Роузберрі в Schiaparelli та Олів’є Рустен у Jean Paul Gaultier доповнили форму завдяки вінтажному крою з нашарованою тафтою й оксамитом; дизайнери щедро драпували матеріал і створювали бальні сукні для своїх сучасних муз.
Цього сезону в Парижі й Римі було чимало прозорих чорних суконь. Після параду рожевих і смарагдових твідів Віржині Віар представила кілька чорних убрань; вони з’явилися на подіумі з пишними рукавами та високим горлом. Подібні вікторіанські ознаки повторили й Dior та увиразнили темний відтінок складною й вишуканою вишивкою. Valentino й Armani Privé також мали свою частку чорнильних прозорих суконь.
Цього сезону дизайнери представили й чимало блискучих сітчастих суконь. У Fendi прозорі сукні тілесного відтінку стали другою шкірою моделей; вони були рясно прикрашені кристалами й мало що приховували від очей. У Schiaparelli Деніел Роузберрі створив сітки з кобальтових намистин і перламутру, тоді як у Balenciaga з’явилася структурована сітчаста сукня поверх чорного комбінезона.
Деніел Роузберрі відкрив Тиждень високої моди з вшанування 1980 років і поєднав надбання модного Дому Schiaparelli з об’ємними рукавами та пухкими силуетами. Головним елементом його колекції була баска, що виступала на стегнах. Згодом таку ж продемонстрували Valentino, Armani Privé, Ronald Van Der Kemp і Jean Paul Gaultier.
У Schiaparelli Деніел Роузберрі увиразнив жіночність корсетів квітами в стилі Christian Lacroix; вони розцвіли лавандами, маргаритками та герберами з фігурного одягу. Олів’є Рустен вшанував надбання Жана-Поля Готьє власною інтерпретацією корсета й конусного бюстгальтера, тоді як в Alexis Mabille історію цієї білизни продемонстрували мереживною ітерацією.
Текст: Gladys Lai
За матеріалами vogue.com.ua