Стиль сильних жінок з 1980-х повертається – хто вони?
Останні колекції багатьох дизайнерів яскраво заявляють: стиль сильних жінок з 1980-х знову повертається. Saint Laurent, Bottega Veneta, Gucci, No.21 – це невелика частина брендів, які сміливо презентували свої колекції, натхненні епохою Power Women. У дні, коли світ згадує боротьбу жінок за свої права, розбираємо, яким був стиль відомих жінок із 1980-х.
Варто згадати, що початок 80-х минулого століття характеризувався складною політичною кризою. Світ був поділений між двома таборами – демократичним і комуністичним. Крім того почалася боротьба з епідемією СНІДу, перші розмови про екологічну політику й постійні революційні процеси серед різних груп у всьому світі. Загальний консервативний політичний настрій у найбільших країнах світу провокував до бунтарських настроїв, не менших ніж у період студентських революцій у 1960-х. У 1980-х у США того часу керували республіканці: Рональд Рейган обійняв посаду президента у 1981 році і увійшов в історію завдяки економічній політиці. Упродовж двох строків президентства Рейгана завжди біля нього була його жінка – Ненсі Рейган, без якої складно уявити американську моду тих років. З іншого боку Атлантики багатьох жінок надихав стиль британської прем'єрки Маргарет Тетчер, а поп-культура в цей час демонструвала зухвалі та сміливі образи – Мадонна та Грейс Джонс були її лідерками.
Ненсі Рейган
Одного разу Кароліна Еррера сказала про неї так: "Це не тільки про те, що вона носить, це про те, що вона робила. Чудові вечері, особлива флористика, її стиль – усе це було поєднано. Це про те, як ти усім цим опікуєшся". В уявленні республіканців того часу Ненсі була ідеальним прикладом жінки, відданій своєму чоловіку й сімʼї. Однак насправді вона була більше, ніж просто Перші леді. У 1980-ті вона започаткувала кампанію "Скажи ні", яка боролася з вживанням і розповсюдженням наркотиків спочатку у США, а потім по всьому світу. Вона також брала участь у кампаніях із боротьби зі СНІДом. Варто відмітити, що від СНІДу у США померло більше людей, ніж під час Другої світової війни, тому ця тема була особливо важливою в американському суспільстві того часу.

Її стиль американський Vogue називає таким, що слідував трендам, але адаптував їх під себе. Вона, звісно, у більшості випадків носила американських дизайнерів, особливо Oscar de la Renta. Однак часто її можна було побачити у вбраннях Yves Saint Laurent і Chanel. Американська перша леді 1980-х зробила особливий внесок у суспільному сприйнятті стилю жінок президентів для всього світу: офіційний, але з яскравими елементами, строгі форми, але є можливість для гри з тканинами і принтами.

Жаклін Кеннеді
Жаклін Онассіс Кеннеді була першою леді США всього лише з 1961 по 1963 рік. Утім, її елегантний, силуетний та дуже яскравий стиль на десятиліття закарбував Кеннеді в історії як одну з найпопулярніших перших леді. Саме завдяки Жаклін Коко Шанель змогла здобути нових прихильників для своїх легендарних твідових костюмів, які у 1960-ті не користувалися популярністю серед європейських жінок. Після вбивства свого чоловіка в Далласі в 1963 році Кеннеді на довгі роки залишалася в тіні.

Одружившись на грецькому магнаті Аристотелі Онассісі, вона знову стала вдовою вже у 1975 році. Впродовж останніх майже 20 років життя Жаклін присвятила себе письменництву, видавництву й активізму. У 1980-ті вона перекладала романи, писала біографії й опікувалася громадськими питаннями Нью-Йорка: Онассіс-Кеннеді стала лідеркою масових міських протестів проти забудови навколо Центрального парку. Жаклін Кеннеді також опікувалася історію американського мистецтва й архітектури 19 століття.

Її іконічний стиль 1980-х втілює поняття елегантного стритвіру. Сумка Jackie від Gucci, масивні окуляри, штани-кльош, пальта, кліпси, інколи ж костюми-двійки з яскравою фурнітурою – усе це було кодом стилю Жаклін. Вона була обʼєктом для нью-йоркського папараци Рона Галлела, який з 1980-го року фотографував Жаклін у щоденних справах без її дозволу. Її скарги до суду привернули увагу до проблематики приватності відомих людей і їх відносин з папараці.
Маргарет Тетчер
Пишучи про відомих жінок 1980-х, варто згадати про Маргарет Тетчер. Контроверсійна, складна, жорстка – так її описують деякі британці. Позаяк, саме вона стала першою жінкою-премʼєр-міністеркою Сполученого Королівства у 1979 році. І хоч перші чотири роки її правління Тетчер проводила жорстоку політику щодо різних економічних сфер, яка спровокувала зліт інфляції, безробіття й антиурядові мітинги, у другій половині 1980-х Британія знову почала економічно рости.

Сталева леді – так її знають у всьому світі. Її стиль був відповідним: костюми-трійки з мідіспідницею, жакети з гострими лацканами, застібнута на всі ґудзики, сукні тільки на офіційні заходи з королевою, маленька прямокутна сумка на запʼясті, іконічна зачіска і кліпси – усе це сформувало образ powerful woman на довгі десятиліття. Більше про її гардероб читайте тут.

Британський Vogue у своїй статті про стиль Маргарет Тетчер ділиться: "Сумка Тетчер це синонім її політичною карʼєри, як сигара для Черчилля або капелюх для Лінкольна". Дійсно, на довгі роки ця сумка отримала свою важливість, адже саме там Тетчер зберігала найважливіші і найсекретніші документи під час щоденної роботи на Даунінг стрит.
Мадонна
У 1980-ті Мадонна вже була беззаперечною світовою зіркою. Саме з того часу її почали називати королевою попу – безліч альбомів, мільйони прихильників та впізнаваний голос. Мадонна впродовж років грала з фемінністю і сексуальністю, тим самим надихаючи світ моди. Вона була і є безумовною музою для Жана Поля Готьє, сміливо поєднувала андеграунд стиль, стилізувала капрі й мінітопи та полюбляла масивні підвіски. У 1980-х світ по-новому погляне на спортивну моду: капрі, гімнастерки, зручні топи й майки. І це все на противагу елегантному, строгому й силуетному стилю Армані й Лагерфельда.

Багато істориків моди описують Мадонну як "провокативну, контроверсійну й дуже сміливу жінку". Мадонна, беззаперечно, є однією з найяскравіших бунтарських легенд із 1980-х, якою надихалися жінки по всьому світі.

Лі Радзивілл
Молодша сестра Жаклін Кеннеді, міська діва та муза письменників і художників – Лі Радзивілл упродовж усього свого життя залишалася однією з улюбленець нью-йоркських папараці. Не найпопулярніша за свою сестру, але завжди під обʼєктивом камер – така була її доля. Лі Радзивілл була світською левицею, музою для Ворхола, їздила в тур з Міком Джагером, а пізніше стала головною піарницею Джорджіо Армані у США та дизайнеркою інтерʼєрів.

ЇЇ називали іконою стилю навіть у 80 років, а впродовж усього свого життя вона входила до рейтингів найкраще вдягнутих жінок світу за версією Vanity Fair. Вона любила вдягати елегантні максісукні з драпіруванням, приталені жакети від Yves Saint Laurent, сміливо оголяла спину і плечі у 50 років (що для 1980-х було контроверсійно), безмежно любила масивні прикраси, експериментувала з принтами (лелітки, сріблясті тканини, лінії). Лі Радзивілл була натхненням для Армані, Марка Джейкобса, Джамбаттіста Валлі, і сьогодні її витончений стиль стає цікавою сторінкою історії для нових дизайнерів.

Грейс Джонс
Грейс Джонс – американська співачка, найвідоміші альбоми якої Warm Leatherette, Nightclubbing і Slave to the Rhythm, стала одним із символів вільної жінки 1980-х. Завдяки своїй андрогінній зовнішності вона змогла привернути увагу до гендерних питань і тіла поза межами біологічних маркувань у тогочасній доволі консервативній Америці. Грейс першочергово була популярною моделлю у 1970-х: переїхавши до Парижу, вона змогла розпочати свою фешн-карʼєру в колі Лагерфельда, Армані та Алайя.

Цікаво, що разом зі своїми сусідками по квартирі, Джесікою Ленг і Джері Холл, саме в Парижі вона почала відвідувати квір-клуби, які з часом, вже в Нью-Йорку, дали сильний поштовх до її карʼєри як співачки. Американська течія музики нью-вейв зробила Грейс Джонс дуже популярною завдяки незвичному поєднанню жанрів: реггі, фанк, пост-панк і поп. Її альбоми і до сьогодні відкривають для себе поціновувачі міксу жанрів.

Свій андрогінний стиль Джонс плекала за допомогою супер короткої зачіски, акцентованим вилицям і яскравого макіяжу. Вона також любила піджаки, що нагадували класичні чоловічі, багато шкіри, накидки з капюшоном і масивні браслети – її називали королевою диско-клуб моди. Грейс Джонс також любила вдягати жакети з масивними плечами на голе тіло і бустьє, які відсилали до Жана Поля Готьє.
Текст: Вова Мотричук